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Applicant refused asylum
Band eliminating filter
Band elimination filter
Band reject filter
Band stop filter
Band suppression filter
Band-reject filter
Band-rejection filter
Double reject
Double rejection
Image frequency rejection ratio
Image rejection ratio
Image-rejection ratio
Motion for rejection
Proposal for rejection
Proposal for the rejection
Proposal to reject
Recommendation of rejection
Reject bin
Reject box
Reject pocket
Reject stacker
Rejected applicant
Rejected applicant for international protection
Rejected asylum seeker
Rejection
Rejection coefficient
Rejection factor
Rejection proposal
Rejection rate
Rejects
Retention
Retention coefficient
Transplant rejection
Waste

Vertaling van "policies being rejected " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
reject bin [ reject pocket | reject stacker | reject box ]

case rebut [ case de rebut | casier de rejet | bac de rejets ]


rejection coefficient [ rejection | retention | retention coefficient | rejection factor | rejection rate ]

taux de rétention [ taux de rejet ]


applicant refused asylum | rejected applicant | rejected applicant for international protection | rejected asylum seeker

demandeur d'asile rejeté


image frequency rejection ratio | image rejection ratio | image-rejection ratio

affaiblissement sur la fréquence conjuguée | affaiblissement sur la fréquence-image


motion for rejection | proposal for rejection | proposal to reject

proposition de rejet


recommendation of rejection | proposal for the rejection | rejection proposal

recommandation de rejet


band stop filter [ band reject filter | band-reject filter | band-rejection filter | band elimination filter | band eliminating filter | band suppression filter ]

filtre coupe-bande [ filtre éliminateur de bande | filtre-bouchon ]


transplant rejection | rejection

rejet de greffe | rejet




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following difficult negotiations due to the diversity of situations and national policies in the field of employment, a consensus finally emerged on the precedence of national policies and the rejection of large-scale spending programmes.

Après des négociations difficiles en raison de la diversité des situations et des politiques nationales en matière d'emploi, un consensus s'est finalement dégagé autour de la préséance des politiques nationales et du refus de grands programmes dépensiers.


Policy-makers are increasingly rejecting the dichotomy between upstream "stimulation of RD" and downstream "technology absorption".

Les responsables politiques rejettent de plus en plus la dichotomie existant entre, d'une part, la promotion de la R D en amont et, d'autre part, l'intégration des technologies en aval.


This idea was rejected by most governments, who were keen to guard their prerogatives in the field of employment policy.

Cette idée avait été rejetée par la plupart des gouvernements qui souhaitaient conserver leurs prérogatives en matière de politique de l'emploi.


Recalls that SMEs are key drivers of economic growth, competitiveness, innovation and employment, and recognises their important role in ensuring recovery and boosting a sustainable EU economy; welcomes, therefore, the emphasis put by the Europe 2020 strategy on innovation and industrial policy; strongly rejects any attempt to further decrease the allocation for programmes, such as COSME, that are at the heart of European competitiveness and employment;

rappelle que les PME sont les acteurs principaux de la croissance économique, de la compétitivité, de l'innovation et de l'emploi et reconnaît le rôle important qu'elles jouent dans la reprise et la stimulation d'une économie européenne durable; salue, par conséquent, l'accent mis par la stratégie Europe 2020 sur la politique d'innovation et la politique industrielle; est résolument opposé aux efforts qui viseraient à réduire davantage la dotation prévue pour les programmes, tels que COSME, qui sont au cœur la compétitivité et de l'emploi en Europe;


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reiterates that local and regional authorities are, and must continue to be, key actors in planning and implementing ESF operational programmes and therefore rejects the consideration included in the EMPL committee report according to which Member States should remain the "principal intermediaries" for all ESF policies given the importance of national employment policies;

rappelle que les collectivités territoriales sont et doivent demeurer des acteurs clefs de la planification et de la mise en œuvre des programmes opérationnels du FSE; rejette dès lors la considération figurant dans le rapport de la commission EMPL selon laquelle les États membres devraient demeurer les "principaux intermédiaires" de toutes les politiques du FSE étant donné l'importance des politiques nationales de l'emploi;


Reiterates its commitment to a strong and properly funded cohesion policy that ensures that all European Union regions develop harmoniously; calls for the budget for the policy to be maintained after 2013 and for any attempt to renationalise it to be rejected;

rappelle son attachement à une politique de cohésion forte et dûment financée assurant de façon harmonieuse le développement de toutes les régions de l'Union européenne; demande que les moyens financiers de cette politique soient maintenus après 2013 et que toute tentative de renationalisation soit rejetée;


However, a management policy for rejected infants is required to minimise suffering in these animals.

Une politique concernant les nouveau-nés refusés est cependant nécessaire pour réduire au minimum la souffrance de ces animaux.


However, a management policy for rejected infants is required to minimise suffering in these animals.

Une politique concernant les nouveau-nés refusés est cependant nécessaire pour réduire au minimum la souffrance de ces animaux.


[5] Cf. e.g. among many others: Recommendation No. R(99) 12 of the Committee of Ministers of the Council of Europe on the return of rejected asylum seekers; IOM, The return and reintegration of rejected asylum seekers and irregular migrants, Geneva, May 2001; UNHCR, Legal and practical aspects of the return of persons not in need of international protection, Geneva, May 2001; ICMPD, Study on comprehensive EU return policies and practices for displaced persons under temporary protection, other persons whose international protection ...[+++]

[5] Voir, par exemple: Conseil de l'Europe, recommandation n° R(99) 12 du comité des ministres sur le retour des demandeurs d'asile déboutés; OIM, The return and reintegration of rejected asylum seekers and irregular migrants, Genève, mai 2001; HCR, Legal and practical aspects of the return of persons not in need of international protection, Genève, mai 2001; ICMPD, Study on comprehensive EU return policies and practices for displaced persons under temporary protection, other persons whose international protection has ended and rej ...[+++]


As regards the financial aspects, the Committee rejected "the ceiling placed on cohesion policy funding of 0.45% by the Berlin European Council in 1999".

En ce qui concerne les aspects financiers, le CdR « rejette le plafond de 0,45 % fixé lors du Conseil européen de Berlin en 1999 pour le financement des politiques de cohésion ».


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