17. Po
ints out that, in a market economy, innovation is not exclusively intended to meet major societal
challenges but also plays a particularly important
role in the manufacture of co
nsumer-friendly and attractive products in the fields of leisure, technology, industry, culture and entertainment; points out that there is a vast international marke
...[+++]t for innovative high-tech leisure products (smart phones, tablet PCs, console games, portable recreational devices etc.), as well as a world market for social networking and innovative online services, in which European undertakings are playing a negligible role; 17. rappelle que, dans le contexte de l'économie de marché, l'innovation ne vise pas exclusivement à résoudre les défis sociaux
majeurs et que son rôle est aussi significatif dans la création de produits respectueux d
es consommateurs et attrayants dans les secteurs des loisirs, de la technologie, de l'industrie de la culture et du spectacle; rappelle l'importance du marché mondial des produits innovants de technologie de pointe dans le domaine du divertissement (téléphones mobiles intelligents, ordinateurs tablettes, machines à jouer
...[+++], appareils portables, etc.), le marché mondial des réseaux sociaux et des services innovants sur l'internet, dans lesquels les entreprises européennes jouent un rôle négligeable;