Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
API system
API system
APIS
Advance Passenger Information System
Advanced Passenger Information System
Advanced-Passenger-Information-System
CIV
Carriage by rail of passengers
Commuter rail system
Commuter train
Commuter train system
Conventional rail system
OPRAF
Office of Passenger Rail Franchising
Passenger car
Passenger carriage
Passenger rail car
Passenger rail service
Passenger rail vehicle
Passenger railway vehicle
Passenger train service
Steel wheel on steel rail system
Suburban rail system
Suburban train system

Traduction de «passenger rail system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
passenger car [ passenger rail car | passenger carriage | passenger railway vehicle | passenger rail vehicle ]

voiture [ voiture ferroviaire | véhicule ferroviaire à voyageurs | voiture à voyageurs | wagon de voyageurs ]


Code of Practice: Passenger Rail Car Accessibility and Terms and Conditions of Carriage by Rail of Persons with Disabilities

Code de pratique : Accessibilité des voitures de chemin de fer et conditions de transport ferroviaire des personnes ayant une déficience


passenger rail service [ passenger train service ]

service ferroviaire voyageurs


conventional rail system | steel wheel on steel rail system

système rail-roue | système roue-rail


Office of Passenger Rail Franchising | OPRAF [Abbr.]

Office britannique pour le franchisage du transport ferroviaire de passagers | OPRAF [Abbr.]


Advanced Passenger Information System (1) | Advanced-Passenger-Information-System (2) | API system (3) [ APIS ]

système de renseignements préalables concernant les voyageurs (1) | système RPCV (2) | système d'informations anticipées sur les passagers (3)


Advance Passenger Information System | API system [Abbr.] | APIS [Abbr.]

système d’information préalable sur les passagers | système d'information anticipée sur les passagers | SIPP [Abbr.] | système API [Abbr.]


commuter train system | suburban train system | commuter rail system | suburban rail system | commuter train

train de banlieue


carriage by rail of passengers

transport ferroviaire de voyageurs


Uniform Rules concerning the Contract of International Carriage of Passengers by Rail [ CIV ]

Règles uniformes concernant le contrat de transport international ferroviaire des voyageurs et des bagages [ CIV ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Roy Bailey: Mr. Speaker, as I indicated, there is not a passenger rail system anywhere in the world which does not receive some form of subsidization, even the great passenger rail service in Japan or in France.

M. Roy Bailey: Monsieur le Président, comme je l'ai dit, il n'y a pas un système de transport ferroviaire de voyageurs dans le monde qui ne reçoive une certaine forme de subvention, pas même le grand service de transport ferroviaire de voyageurs au Japon ou en France.


If we assume that the federal subsidy to passenger is going to be at $170 million or lower, from your perspective, is it conceivable that we can have a viable national passenger rail system in Canada?

Supposons que la subvention fédérale au trafic voyageurs soit de 170 millions au maximum, d'après vous, pourrait-on avoir, au Canada, un service national de transport de voyageurs par chemin de fer qui soit viable?


networks that are not part of the EU rail system and that are intended to operate only local, urban or suburban passenger services, along with companies that operate solely on these networks.

aux réseaux qui ne font pas partie du système ferroviaire de l’UE et qui sont destinés uniquement à l’exploitation de services locaux, urbains ou suburbains de transport de voyageurs, ni aux entreprises opérant exclusivement sur ces réseaux.


networks that are not part of the EU rail systems and that are intended to operate only local, urban or suburban passenger services, along with companies that operate solely on these networks.

aux réseaux qui ne font pas partie du système ferroviaire de l’UE et qui sont destinés uniquement à l’exploitation de services locaux, urbains ou suburbains de transport de voyageurs, ni aux entreprises opérant exclusivement sur ces réseaux.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R1300 - EN - Commission Regulation (EU) No 1300/2014 of 18 November 2014 on the technical specifications for interoperability relating to accessibility of the Union's rail system for persons with disabilities and persons with reduced mobility Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 1300/2014 // (Text with EEA relevance) // Appendix A // Standards or Normative Documents Referred to in this TSI // Appendix B // Temporary prioritization rule for the upgrade/renewal of stations // Appendix C // Information to be provided in a National Implementa ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R1300 - EN - Règlement (UE) n ° 1300/2014 de la Commission du 18 novembre 2014 sur les spécifications techniques d'interopérabilité relatives à l'accessibilité du système ferroviaire de l'Union pour les personnes handicapées et les personnes à mobilité réduite Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 1300/2014 DE LA COMMISSION // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) // Appendice A // Normes ou documents normatifs visés par la présente STI // Appendice B // Règle provisoire relative aux priorités pour le réaménagement/renouvellement des gares // Append ...[+++]


Commission Regulation (EU) No 1302/2014 of 18 November 2014 concerning a technical specification for interoperability relating to the ‘rolling stock — locomotives and passenger rolling stock’ subsystem of the rail system in the European Union (see page 228 of this Official Journal).

Règlement (UE) no 1302/2014 de la Commission du 18 novembre 2014 concernant une spécification technique d'interopérabilité relative au sous-système «Matériel roulant» — «Locomotives et matériel roulant destiné au transport de passagers» du système ferroviaire dans l'Union européenne (voir page 228 du présent Journal officiel).


As the parliamentary secretary pointed out yesterday, when he introduced the bill, the passenger rail system in Canada carries some 72 million passengers a year and two-thirds of Canada's freight is still carried on the railway.

Comme l'a fait observé le secrétaire parlementaire hier lorsqu'il a présenté le projet de loi, le réseau de chemins de fer du Canada assure annuellement le transport de quelque 72 millions de passagers et permet encore d'acheminer les deux tiers de la marchandise au pays.


In view of the extent and complexity of the rail system, it has proved necessary, for practical reasons, to break it down into the following subsystems: infrastructure, control-command and signalling, energy, rolling stock, operation and traffic management, maintenance and telematics applications for passenger and freight services.

Compte tenu de l'étendue et de la complexité du système ferroviaire, il s'est révélé nécessaire, pour des raisons pratiques, de le décomposer en sous-systèmes, comme suit: infrastructures, systèmes de contrôle-commande et de signalisation, énergie, matériel roulant, exploitation et gestion du trafic, entretien et applications télématiques au service des passagers et au service du fret.


Do you believe there is any provision within the passenger rail system, or for that matter the rail system, that should be publicly subsidized, or should the market determine those rates and they should respond to market needs?

Pensez-vous qu'il est des éléments du système ferroviaire voyageurs, ou d'ailleurs du système ferroviaire tout entier, qui devraient être subventionnés par le public, ou bien le marché devrait-il déterminer ces tarifs et les services devraient-ils réagir aux besoins du marché?


I guess I would start by asking you to explain once more why you think that VIA Rail, the passenger rail system of our country, needs subsidies when no other government operation directly competes with the private sector as much as VIA Rail does in terms of other transportation modes.

Je voudrais d'abord vous demander d'expliquer encore une fois pourquoi vous pensez que Via Rail, notre réseau de transport de voyageurs par chemin de fer, a besoin de subventions quand aucun autre service gouvernemental ne rivalise directement avec le secteur privé autant que Via Rail, dans le cas des autres modes de transport.


w