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Analyse how material attributes affect pipeline flows
Capital flow
Capital movement
Consider how material qualities affect pipeline flows
Determine flow rate enhancement
Determining flow rate enhancement
Determining of flow rate enhancement
Evaluating flow rate enhancement
Financial flows
Financing flows
Flow of capital
Maximum discharge
Maximum operating flow
Maximum throughput
Maximum usable flow
Minimum acceptable overall assurance
Minimum acceptable overall audit assurance
Minimum tolerable overall assurance
Minimum tolerable overall audit assurance
Overall job performance
Overall length
Overall length of side
Overall performance
Overall side length
Overall tire width
Overall width
Overall work performance
Plant capacity flow
Plant capacity flow of a hydro installation
Report on management of a business
Report on overall management of a business
Report on overall management of a company
Reporting on overall management of a business
Steady overall flow of aid
Tire overall width

Traduction de «overall flows » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
steady overall flow of aid

flux globaux d'aide réguliers


minimum acceptable overall audit assurance [ minimum acceptable overall assurance | minimum tolerable overall audit assurance | minimum tolerable overall assurance ]

degré minimal acceptable de certitude globale [ niveau maximal acceptable de certitude globale ]


report on overall management of a company | reporting on overall management of a business | report on management of a business | report on overall management of a business

rédiger un rapport sur la gestion générale d’une entreprise


overall work performance [ overall job performance | overall performance ]

rendement global [ performance globale | rendement global au travail ]


overall side length [ overall length of side | overall length ]

longueur totale de branche [ longueur de branche ]


overall tire width | tire overall width | overall width

largeur hors tout | grosseur du boudin hors tout | grosseur hors tout


determining flow rate enhancement | evaluating flow rate enhancement | determine flow rate enhancement | determining of flow rate enhancement

terminer l’amélioration du débit


analyse how material attributes affect pipeline flows | assess the impact of material characteristics on pipeline flows | consider how material qualities affect pipeline flows | consider the impact of material characteristics on pipeline flows

prendre en considération l'incidence des caractéristiques des matériaux sur le débit des canalisations de transport | tenir compte de l'incidence des caractéristiques des matériaux sur le débit des pipelines


maximum discharge | maximum operating flow | maximum throughput | maximum usable flow | plant capacity flow | plant capacity flow of a hydro installation

débit équipé d'un aménagement hydro-électrique | débit maximal turbinable


capital flow | capital movement | financial flows | financing flows | flow of capital

flux de capitaux | flux financier | mouvement de capitaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mobile workers from southern countries now make up 18% of the overall flows of intra-EU movers compared to 11% before, while the majority of intra-EU movers in 2009-2013 still originate in central and eastern Member States (58%) despite a decline (from 65% in 2004-08).

Les travailleurs mobiles des pays du Sud représentent désormais 18 % de l’ensemble des flux de migrants à l’intérieur de l’Union, contre 11 % auparavant, tandis que, malgré une baisse, les migrants à l’intérieur de l’Union restent pour la plupart originaires des États membres d’Europe orientale en 2009-2013 (58 %, contre 65 % pour la période 2004-2008).


The Minister of Industry and his or her officials must continue to implement the act in a way that does not impede the overall flow of investment, which provides us with our high standard of living.

Le ministre de l'Industrie et ses employés doivent continuer de mettre en oeuvre la loi de manière à ne pas nuire à l'influx d'investissements sous-jacent à notre excellent niveau de vie.


G. whereas EU Member States exported arms with a total value of EUR 36,7 billion in 2013, including EUR 26 billion to third countries; whereas, by way of comparison, the overall budget for the European Neighbourhood Instrument for 2014-2020 is EUR 15,4 billion; whereas EU Member States accounted for 36 % of overall arms exports to third countries; and it can hardly be claimed that these trade flows are in the direct security interests of the EU;

G. considérant que les États membres de l'Union ont exporté des armements pour une valeur totale de 36,7 milliards d'EUR en 2013, dont 26 milliards d'EUR vers des pays tiers; qu'à titre de comparaison, le bilan total de l'instrument européen de voisinage pour la période 2014-2020 est de 15,4 milliards d'EUR; que la part des États membres de l'Union dans le total des exportations d'armements s'élevait à 30 %; qu'il est difficile d'attribuer ces flux commerciaux à des intérêts directs de l'Union en matière de sécurité;


57. Decides to increase, within the overall package on migration, the appropriations for the main agencies working in this field: the European Asylum Support Office, Frontex, Europol, Eurojust, eu.LISA, Cepol and the Fundamental Rights Agency for a total of EUR 26 million, as these agencies are vital to address the current pressing problem of migratory flows in an effective manner; welcomes the additional appropriations and additional 120 establishment plan posts for agencies in Draft Amending Budget No 7/2015 and expects this decisi ...[+++]

57. décide d'augmenter de 26 millions d'EUR, au titre des différentes mesures sur la migration, les crédits des principales agences travaillant dans ce domaine que sont le Bureau européen d'appui en matière d'asile, Frontex, Europol, Eurojust, eu.LISA, Cepol et l'Agence des droits fondamentaux car ces agences jouent un rôle essentiel dans la gestion efficace des préoccupations actuelles liées aux flux migratoires; se félicite de l'augmentation des crédits et de l'ajout de 120 postes au tableau des effectifs des agences dans le projet de budget rectificatif n° 7/2015, en espérant que cette décision aura également des répercussions sur le ...[+++]


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60. Decides to increase, within the overall package on migration, the appropriations for the main agencies working in this field: the European Asylum Support Office, Frontex, Europol, Eurojust, eu.LISA, Cepol and the Fundamental Rights Agency for a total of EUR 26 million, as these agencies are vital to address the current pressing problem of migratory flows in an effective manner; welcomes the additional appropriations and additional 120 establishment plan posts for agencies in Amending Budget No 7/2015 and expects this decision to ...[+++]

60. décide d'augmenter de 26 millions d'euros, au titre des différentes mesures sur la migration, les crédits des principales agences travaillant dans ce domaine que sont le Bureau européen d'appui en matière d'asile, Frontex, Europol, Eurojust, eu.LISA, Cepol et l'Agence des droits fondamentaux car ces agences jouent un rôle essentiel dans la gestion efficace des préoccupations actuelles liées aux flux migratoires; se félicite de l'augmentation des crédits et de l'ajout de 120 postes au tableau des effectifs des agences dans le budget rectificatif n° 7/2015, en espérant que cette décision aura également des répercussions sur le budget ...[+++]


85. Agrees with the Court of Auditors that ‘there is no comprehensive data on the impact of quota renunciations on the local economies, on how many jobs were lost or alternative employment of the staff previously employed at the factories which were dismantled’ and considers these data very useful in order to have an overall picture of the reform on the regions concerned; notes, accordingly, that when funds from the Union flow towards a beneficiary, a reverse flow of transparent information on the way these funds were used, which is ...[+++]

85. convient avec la Cour des comptes «qu'il n'existe pas de données complètes concernant l'impact des abandons de quotas sur les économies locales, le nombre d'emplois perdus ou le reclassement du personnel précédemment employé dans les sucreries ayant été démantelées» , et estime que ces données sont hautement nécessaires pour dresser un tableau général de la réforme dans les régions concernées; constate dès lors que, lorsque des fonds européens sont octroyés à un bénéficiaire, on peut espérer en retour, eu égard au droit à l'information des contribuables européens, un flux d'informations transparentes quant à la manière dont ces fond ...[+++]


87. Agrees with the Court of Auditors that "there is no comprehensive data on the impact of quota renunciations on the local economies, on how many jobs were lost or alternative employment of the staff previously employed at the factories which were dismantled"and considers these data very useful in order to have an overall picture of the reform on the regions concerned; notes, accordingly, that when funds from the Union flow towards a beneficiary, a reverse flow of transparent information on the way these funds were used, which is i ...[+++]

87. convient avec la Cour des comptes "qu'il n'existe pas de données complètes concernant l'impact des abandons de quotas sur les économies locales, le nombre d'emplois perdus ou le reclassement du personnel précédemment employé dans les sucreries ayant été démantelées", et estime que ces données sont hautement nécessaires pour dresser un tableau général de la réforme dans les régions concernées; constate dès lors que, lorsque des fonds européens sont octroyés à un bénéficiaire, on peut espérer en retour, eu égard au droit à l'information des contribuables européens, un flux d'informations transparentes quant à la manière dont ces fonds ...[+++]


Obviously, one would always like an even better and more substantial deal under equalization, but one has to take into account the context of the need for a principle based approach and the overall amount a province like Saskatchewan receives as well as the benefits flowing to Saskatchewan by virtue of the many provisions in the budget.

Il est évident que les provinces veulent toujours obtenir mieux et davantage, mais il faut tenir compte de la nécessité d’appliquer une approche fondée sur des principes et du fait que des provinces comme la Saskatchewan vont recevoir une somme globale intéressante en plus des avantages dont elles bénéficieront grâce aux nombreuses dispositions du budget.


Even though trade conflicts regularly hit the headlines, the fact is that transatlantic commerce is huge (above €1 billion a day on average) and largely uncontroversial; trade disputes only affect a very small percentage of the total (estimates range from 0.2% to 2% of the overall flows).

Bien que les conflits commerciaux fassent périodiquement les grands titres, le fait est que le commerce transatlantique est volumineux (plus d'un milliard € par jour en moyenne) et ne suscite globalement pas de controverses. Les litiges commerciaux ne touchent qu'un très faible pourcentage du total (les estimations les situent entre 0,2 et 2 % des flux globaux).


Mr. Bill Blaikie (Winnipeg Transcona, NDP): Mr. Speaker, reports today that Alberta may want to withhold more of the water which currently flows from Alberta into Saskatchewan, and indeed ultimately into Manitoba and Hudson Bay, raise serious questions not just about the effect on downstream communities and provinces but also about water policy in Canada in general and the lack of an overall water policy based on sustainability and the maintenance of water as a public good and not a source of profit or the object of various privatizat ...[+++]

M. Bill Blaikie (Winnipeg Transcona, NPD): Monsieur le Président, des articles rapportant aujourd'hui que le gouvernement albertain songe à garder une plus grande partie de l'eau qui coule maintenant de l'Alberta en Saskatchewan, voire, au bout du compte, au Manitoba et dans la baie d'Hudson, soulèvent de sérieuses questions. On s'inquiète de l'incidence que cela pourrait avoir non seulement sur les localités et les provinces en aval, mais encore sur la politique canadienne de l'eau en général et sur l'absence d'une politique générale fondée sur le fait que l'eau est un bien durable, qui doit demeurer un bien public et non devenir une so ...[+++]


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