Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemble reference materials for artwork
Assess referred healthcare users
Assess system parameters against reference values
Assessing system parameters against reference values
Check system parameters against reference values
Collect reference materials for artwork
Community Reference Laboratory for GM Food and Feed
Community Reference Laboratory for GMOs
Conducts assessments of referred patients
Definition Severe loss of weight
Document information
Document reference
Document reference information
EU-RL GMFF
Examine referred patients
Gather reference material for artwork
Gather reference materials for artwork
Home help organised
Reference
Reference information
Sender transaction reference
Sender's ref
Sending bank's reference
Sending bank's transaction reference
Starvation oedema
System parameter checking against reference values
Transaction reference
Wasting

Traduction de «organisation refers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sender transaction reference | sender's ref | sending bank's reference | sending bank's transaction reference | transaction reference

référence de transaction | référence de transaction de l'expéditeur


assemble reference materials for artwork | collect reference materials for artwork | gather reference material for artwork | gather reference materials for artwork

rassembler des documents de référence sur une œuvre d'art


assessing system parameters against reference values | system parameter checking against reference values | assess system parameters against reference values | check system parameters against reference values

vérifier des paramètres système par rapport à des valeurs de référence


conducts assessments of referred patients | examine referred patients | assess referred healthcare users | assess referred healthcare users

évaluer des patients adressés par un autre service


document information | document reference | document reference information | reference | reference information

référence | référence de document | renseignements de référence


Community Reference Laboratory for GM Food and Feed | Community Reference Laboratory for GMOs | EU reference laboratory for genetically modified organisms | European Union Reference Laboratory for GM Food and Feed | EU-RL GMFF [Abbr.]

Laboratoire communautaire de référence pour les OGM


Extensive drug resistance (XDR) is defined as non-susceptibility to at least one agent in all but two or fewer epidemiologically significant antimicrobial categories. Non-susceptibility refers to either a resistant, intermediate or non-susceptible re

bactérie ultrarésistante aux médicaments antimicrobiens


Definition: Severe loss of weight [wasting] in children or adults, or lack of weight gain in children leading to an observed weight that is at least 3 standard deviations below the mean value for the reference population (or a similar loss expressed through other statistical approaches). When only one measurement is available, there is a high probability of severe wasting when the observed weight is 3 or more standard deviations below the mean of the reference population. | Starvation oedema

Œdème de famine




A rare superficial pemphigus disease characterised by severe intractable pruritus with erythematous or urticarial plaques and vesicles organised in a herpetiform pattern. Mucosae are generally spared. Eosinophilia in peripheral blood and low titres o

pemphigus herpétiforme
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, the competent authorities of the Contracting States may agree to also apply the provisions of subparagraph (a) to any organisation referred to in subparagraph (a) of paragraph 7 of Article 29, but only with respect to that part of the dividends which corresponds to the rights owned in such organisations by residents of Canada and provided that, if so requested by the competent authorities, that part of the dividends is taxed in the hands of such residents.

Toutefois, les autorités compétentes des États contractants peuvent s’entendre pour appliquer également les dispositions de l’alinéa a) à un ou plusieurs organismes visés à l’alinéa a) du paragraphe 7 de l’article 29, pour la fraction des dividendes qui correspond aux droits détenus dans ces organismes par des résidents du Canada à condition que cette fraction des dividendes, si les autorités compétentes l’exigent, soit imposable au nom de ces résidents.


However, the competent authorities of the Contracting States may agree to also apply the provisions of subparagraph (a) to any organisation referred to in subparagraph (a) of paragraph 7 of Article 29, but only with respect to that part of the dividends which corresponds to the rights owned in such organisations by residents of Canada and provided that, if so requested by the competent authorities, that part of the dividends is taxed in the hands of such residents.

Toutefois, les autorités compétentes des États contractants peuvent s’entendre pour appliquer également les dispositions de l’alinéa a) à un ou plusieurs organismes visés à l’alinéa a) du paragraphe 7 de l’article 29, pour la fraction des dividendes qui correspond aux droits détenus dans ces organismes par des résidents du Canada à condition que cette fraction des dividendes, si les autorités compétentes l’exigent, soit imposable au nom de ces résidents.


International organisations referred to in Article 58(1)(c)(ii) of the Financial Regulation and bodies of the Member States referred to in Article 58(1)(c)(v) and (vi) of the Financial Regulation entrusted by the Commission may also entrust budget implementation tasks to non-profit organisations possessing the appropriate operational and financial capacity, under conditions equivalent to those applying to the Commission.

Les organisations internationales visées à l'article 58, paragraphe 1, point c) ii), du règlement financier et les organismes des États membres visés à l'article 58, paragraphe 1, points c) v) et vi), du règlement financier que la Commission a chargés de tâches d'exécution budgétaire peuvent également confier des tâches d'exécution budgétaire à des organisations à but non lucratif disposant de la capacité opérationnelle et financière appropriée, à des conditions équivalentes à celles qui s'appliquent à la Commission.


International organisations referred to in Article 58(1)(c)(ii) of the Financial Regulation and bodies of the Member States referred to in Article 58(1)(c)(v) and (vi) of the Financial Regulation entrusted by the Commission may also entrust budget implementation tasks to non-profit organisations possessing the appropriate operational and financial capacity, under conditions equivalent to those applying to the Commission.

Les organisations internationales visées à l'article 58, paragraphe 1, point (c) ii), du règlement financier et les organismes des États membres visés à l'article 58, paragraphe 1, points (c) v) et vi), du règlement financier que la Commission a chargés de tâches d'exécution budgétaire peuvent également confier des tâches d'exécution budgétaire à des organisations à but non lucratif disposant de la capacité opérationnelle et financière appropriée, à des conditions équivalentes à celles qui s'appliquent à la Commission.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. A Member State shall ensure that the institutions or other organisations (‘recognized organisations’) referred to in Article 3(1a) and those members of their staff in charge of verifying the proper implementation of Directive 2009/13/EC have the training, competence, terms of reference, powers, status and independence necessary or desirable so as to enable them to carry out that verification and ensure compliance with that Directive.

1. Les États membres veillent à ce que les institutions ou autres organismes («organismes reconnus») visés à l'article 3, paragraphe 1 bis, et le personnel chargé de vérifier la bonne mise en œuvre de la directive 2009/13/CE possèdent la formation, les compétences, les attributions, les pouvoirs, le statut et l'indépendance nécessaires ou souhaitables pour pouvoir effectuer cette vérification et assurer le respect des dispositions de ladite directive.


1. A Member State shall ensure that the institutions or other organisations (“recognized organisations”) referred to in Article 3(1a) and those members of their staff in charge of verifying the proper implementation of Directive 2009/13/EC have the training, competence, terms of reference, powers, status and independence necessary or desirable so as to enable them to carry out that verification and ensure compliance with that Directive.

1. Les États membres veillent à ce que les institutions ou autres organismes ("organismes reconnus") visés à l'article 3, paragraphe 1 bis, et le personnel chargé de vérifier la bonne mise en œuvre de la directive 2009/13/CE possèdent la formation, les compétences, les attributions, les pouvoirs, le statut et l'indépendance nécessaires ou souhaitables pour pouvoir effectuer cette vérification et assurer le respect des dispositions de ladite directive.


The third reference study is on child care as it relates to the report of the Organisation for Economic Co-operation and Development, Starting Strong II. That study was dealt with in the last Parliament by the entire committee, and I propose that these three reference resolutions be dealt with in the same way in this session.

Le troisième ordre de renvoi porte sur la question de la garde des enfants en lien avec le rapport de l'Organisation de coopération et de développement économiques ayant pour titre Petite enfance, grands défis II. Le comité plénier s'est penché sur cette étude-là au cours de la dernière législature, et je propose que la présente séance permette de traiter pareillement des trois résolutions sur les renvois en question.


8a. The Member States, the organisations referred to in paragraph 2, the Council, the Commission and the Governing Board shall endeavour, each according to their powers, to ensure a balanced representation of men and women in the candidacies and appointments referred to in paragraph 2, in the elections referred to in paragraph 4 and in the appointments referred to in paragraph 8.

8 bis. Les États membres, les organisations visées au paragraphe 2, le Conseil, la Commission et le conseil de direction s'efforcent, selon leurs compétences respectives, de garantir une représentation équilibrée des hommes et des femmes en ce qui concerne les candidatures et les nominations visées au paragraphe 2, l'élection visée au paragraphe 4 et les nominations visées au paragraphe 8.


Mr Frerichs hoped that Parliament would officially refer at least one issue a year to the ESC for its opinion in areas in which the Committee's contribution was particularly useful. This was especially the case since the Nice Treaty now made explicit reference to the ESC as representing "organised civil society".

M. Frerichs espère que le Parlement demandera, au moins une fois par an, l'avis officiel du CES sur une question relevant d'un domaine dans lequel la contribution du Comité est particulièrement utile et ce, d'autant plus que le traité de Nice se réfère explicitement au CES comme le représentant de la "société civile organisée".


the development of the Indicator should fully respect the responsibility of Member States for the organisation of their education systems and should not impose undue administrative or financial burdens on the organisation and institutions concerned; the method for data-gathering should take account of previous work in the field at international, Union and Member State level, and be devised and implemented in a cost-effective manner; the European Indicator of Language Competence shall be put in place as soon as possible, in accordance with the following terms of reference: data shou ...[+++]

qu'il convient, lors de la mise au point de l'indicateur, de respecter pleinement la responsabilité des États membres quant à l'organisation de leurs systèmes éducatifs et de ne pas imposer à l'organisation et aux institutions concernées une charge administrative ou financière excessive; que la méthode de collecte des données devrait tenir compte des travaux antérieurs réalisés dans ce domaine aux niveaux international, communautaire ou des États membres, et être conçue et appliquée d'une manière efficace en termes de coûts; que l'indicateur européen des compétences linguistiques doit être mis en place le plus rapi ...[+++]


w