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Vertaling van "opposition seeks to delete would enable " (Engels → Frans) :

The mention of Article 42 is also deleted to enable all time limits in opposition proceedings to continue, with the exception of the opposition period laid down in Article 41(1) and the period for payment of the opposition fee set out in Article 41(3).

La mention de l'article 42 est également supprimée pour permettre la prorogation de tous les délais prévus pour la procédure d'opposition, à l'exception du délai d'opposition prévu à l'article 41, paragraphe 1, et du délai de paiement de la taxe d'opposition prévu à l'article 41, paragraphe 3.


145. Supports the VP/HR's personal proposal for three themes for specific collective action by institutions over the coming three years; seeks clear criteria for the current and future process by which such themes are chosen; seeks clarification on how these campaigns would enable progress in specific areas without prejudicing the EU's comprehensive commitment to all human rights obligations;

145. soutient la proposition personnelle de la HR/VP d'adopter trois thèmes spécifiques d'action collective des institutions pour les trois prochaines années; aspire à des critères clairs pour la procédure actuelle et à venir de sélection de ces thèmes; demande une clarification sur la façon dont ces campagnes pourront permettre de progresser dans des domaines spécifiques sans nuire à l'engagement de l'Union envers l'ensemble des obligations relatives aux droits de l'homme;


139. Supports the HR/VP’s personal proposal for three themes for specific collective action by institutions over the coming three years; seeks clear criteria for the current and future process by which such themes are chosen; seeks clarification on how these campaigns would enable progress in specific areas without prejudicing the EU’s comprehensive commitment to all human rights obligations;

139. soutient la proposition personnelle de la HR/VP d'adopter trois thèmes spécifiques d'action collective des institutions pour les trois prochaines années; aspire à des critères clairs pour la procédure actuelle et à venir de sélection de ces thèmes; demande une clarification sur la façon dont ces campagnes pourront permettre de progresser dans des domaines spécifiques sans nuire à l'engagement de l'Union envers l'ensemble des obligations relatives aux droits de l'homme;


acquiring, directly or indirectly, a qualifying holding in a credit institution or further increasing, directly or indirectly, such a qualifying holding in a credit institution as a result of which the proportion of the voting rights or of the capital held would reach or exceed the thresholds referred to in Article 22(1) or so that the credit institution would become its subsidiary, without notifying in writing the competent authorities of the credit institution in which they are seeking to acquire or increase a qualifying holding, du ...[+++]

l'acquisition, directe ou indirecte, d'une participation qualifiée dans un établissement de crédit, ou une augmentation, directe ou indirecte, de cette participation qualifiée dans un établissement de crédit, de telle façon que la proportion de droits de vote ou de parts de capital détenue atteigne ou dépasse les seuils visés à l'article 22, paragraphe 1, ou que l'établissement de crédit devienne une filiale, sans notification écrite aux autorités compétentes de l'établissement de crédit dans ...[+++]


In any event, the Commission would point out that, in order to fulfil its duty to cooperate with the Commission, the Member State concerned must provide all the information necessary to enable the Commission to verify that the conditions for the derogation from which it seeks to benefit are satisfied (23).

En tout état de cause, la Commission tient à souligner qu’il incombe à l’État membre concerné, pour s’acquitter de son devoir de coopération envers la Commission, de fournir tous les éléments de nature à permettre à cette institution de vérifier que les conditions de la dérogation dont il demande à bénéficier sont réunies (23).


43. Welcomes the Commission's intention to draw up a long-term vision of the future of the CAP after 2013 that: would allow it to benefit from the exceptional opportunity for expansion presented by the forecast that growth in global agri-food trade will be twice as fast as total expected growth in world trade over the coming three decades; would seek to ensure that agriculture development is uniform throughout the EU; and, through the combined efforts of the EU-15 and the new Member States, would ...[+++]

43. accueille favorablement l'intention de la Commission de proposer pour l'avenir à long terme de la PAC après 2013 une perspective qui lui permettrait de saisir les chances exceptionnelles d'expansion offertes par la prévision d'une croissance des échanges agroalimentaires mondiaux deux fois plus rapide que celle du commerce mondial total au cours des trois prochaines décennies, tout en veillant à un développement harmonieux de l'agriculture dans l'ensemble des terri ...[+++]


43. Welcomes the Commission's intention to draw up a long-term vision of the future of the CAP after 2013 that: would allow it to benefit from the exceptional opportunity for expansion presented by the forecast that growth in global agri-food trade will be twice as fast as total expected growth in world trade over the coming three decades; would seek to ensure that agriculture development is uniform throughout the EU; and, through the combined efforts of the EU-15 and the new Member States, would ...[+++]

43. accueille favorablement l'intention de la Commission de proposer pour l'avenir à long terme de la PAC après 2013 une perspective qui lui permettrait de saisir les chances exceptionnelles d'expansion offertes par la prévision d'une croissance des échanges agroalimentaires mondiaux deux fois plus rapide que celle du commerce mondial total au cours des trois prochaines décennies, tout en veillant à un développement harmonieux de l'agriculture dans l'ensemble des terri ...[+++]


43. Welcomes the Commission’s intention to draw up a long-term vision of the future of the CAP after 2013 that: would respond expansively to the exceptional opportunity presented by the forecast that growth in global agri-food trade will be twice as fast as total expected growth in world trade over the coming three decades; would seek to ensure that agriculture development is uniform throughout the EU; and, through the combined efforts of the EU-15 and the new Member States, would enable ...[+++]

43. accueille favorablement l'intention de la Commission de proposer pour l'avenir à long terme de la PAC après 2013 une perspective qui lui permettrait de saisir les chances exceptionnelles d'expansion offertes par la prévision d'une croissance des échanges agroalimentaires mondiaux deux fois plus rapide que celle du commerce mondial total au cours des trois prochaines décennies, tout en veillant à un développement harmonieux de l'agriculture dans l'ensemble des terri ...[+++]


[41] As outlined in section 3.2. the Commission will seek to move to international harmonisation in a manner, which would enable the EU to legislate independently in areas related to safety and the environment should this be necessary in the future.

[41] Comme indiqué au point 3.2, la Commission s’efforcera d’aboutir à une harmonisation internationale d’une manière permettant à l’UE de légiférer indépendamment dans des domaines concernant la sécurité et l’environnement si cela devait être nécessaire à l’avenir.


It would appear, therefore, that the scheme introduced by Article 39 CA of the General Tax Code seeks to enable the members of an EIG to enjoy an advantage in the form of a tax deferment.

Il apparaît donc que le régime instauré par l'article 39 CA du CGI vise à permettre aux membres du GIE de bénéficier d'un avantage sous forme de différé d'imposition.




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Date index: 2024-09-23
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