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Advertise the airline at events
Air connection
Air hostess
Air steward
Aircraft captain
Aircrew
Airline
Airline food kitchen worker
Airline food preparer
Airline food service worker
Airline pilot
Airline transport pilot
Airline transportation pilot
Beyond 2015 ETF
Budget airline
Budget carrier
CONCORD-Beyond 2015 European Task Force
Charter airline
Crew
Discount airline
Discount carrier
ETF
ICAO airline code
ICAO airline designation number
ICAO airline designator
ICAO code
ICAO designator
Kitchen assistant
Low cost airline
Low cost carrier
Low fare airline
Low fare carrier
No frills airline
No frills carrier
Non-scheduled airlines
Non-scheduled carrier
Non-scheduled operator
Nonscheduled airline
Promote the air transport operator at events
Promote the airline at events
Sailor
Sea-going personnel
Ship's captain
Ship's crew
Supplemental airlines
Supplementary airline

Vertaling van "non-eu airlines beyond " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


airline food kitchen worker | airline food preparer | airline food service worker | kitchen assistant

agente d'assistance «service commissariat» | agente de catering | agent d'assistance «service commissariat»/agente d'assistance «service commissariat» | agent de catering


aircraft captain | airline pilot | airline transport pilot | airline transportation pilot

commandant de bord avion | commandante de bord avion | pilote de ligne aérienne


ICAO airline code | ICAO airline designation number | ICAO airline designator | ICAO code | ICAO designator

Code OACI de la compagnie aérienne | indicateur OACI


charter airline | nonscheduled airline | non-scheduled carrier | supplementary airline

compagnie de charters | compagnie de transports aériens à la demande | entreprise de transports aériens à la demande


Beyond 2015 ETF | CONCORD-Beyond 2015 European Task Force | ETF [Abbr.]

CONCORD/Task-force européenne Beyond 2015


airline [ air connection ]

ligne aérienne [ liaison aérienne ]


perform promotional activities for the air transport carrier at events | promote the airline at events | advertise the airline at events | promote the air transport operator at events

promouvoir le transporteur aérien lors d'événements


non-scheduled operator [ non-scheduled airlines | supplemental airlines ]

transporteur à la demande [ transporteur non-régulier ]


crew [ aircrew | air hostess | airline pilot | air steward | sailor | sea-going personnel | ship's captain | ship's crew ]

personnel navigant [ équipage | hôtesse de l'air | marin | personnel de bord | pilote d'avion | pilote de navire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If question 6 is answered to the effect that technical problems which are considered to be unexpected flight safety shortcomings constitute extraordinary circumstances which may justify invoking Article 5(3) of the Regulation if they arise from an event which is not inherent in the exercise of the activities of the airline and is beyond the actual control of the latter, does that then mean that a technical problem which arose spontaneously and is not attributable to poor maintenance and was moreover not detected during routine maintenance checks (the said A-D Checks and the Daily Control .) can or cannot constitute an extraordinary circu ...[+++]

S’il est répondu à la question 6 en ce sens que des problèmes techniques qui peuvent être comptés parmi les défaillances imprévues pouvant affecter la sécurité du vol constituent des circonstances extraordinaires susceptibles de donner lieu à la prise en compte d’un recours à l’article 5, paragraphe 3, du règlement, si elles découlent d’un évènement qui n’est pas inhérent à l’exercice de l’activité du transporteur aérien et si elles échappent à la maîtrise effective de celui-ci, cela signifie-t-il qu’un problème technique survenu spontanément, qui n’est pas imputable à un entretien défectueux et qui n’a pas non plus été décelé lors d’un ...[+++]


If question 6 is answered to the effect that technical problems which are considered to be unexpected flight safety shortcomings are events as referred to in paragraph 22 and the technical problem arose spontaneously and is not attributable to poor maintenance and was moreover not detected during routine maintenance checks (the said A-D Checks and the Daily Control), is that technical problem inherent or not inherent in the exercise of the activities of the airline and is it or is it not thus beyond the actual control of the airline within the meaning of ...[+++]

S’il est répondu à la question 6 en ce sens que des problèmes techniques qui peuvent être comptés parmi les défaillances imprévues pouvant affecter la sécurité du vol sont des évènements tels que visés au point 22 et si le problème technique est survenu spontanément et n’est pas imputable à un entretien défectueux et n’a pas non plus été décelé lors d’un entretien régulier (lesdits checks A à D ainsi que le Daily Control), ce problème technique est-il inhérent ou non à l’exercice de l’activité du transporteur aérien et peut-il ou non être maîtrisé par celui-ci au sens du point 26 précité?


The Regulation cannot cover flights by non-EU airlines departing an airport outside the EU (to an airport located in a Member State) because this would be an extra-territorial clause, extending rights and creating obligations for non-EU airlines, beyond the borders of the EU.

Le règlement ne peut pas couvrir les vols des compagnies non communautaires au départ d’un aéroport situé en dehors de l’Union (même à destination d’un aéroport situé d’un Etat membre) car ceci serait une clause extraterritoriale, étendant des droits et créant des obligations pour des compagnies non communautaires, au-delà des frontières de l’Union.


for airlines of the United States (hereinafter US airlines), from points behind the United States via the United States and intermediate points to any point or points in any Member State or States and beyond; and for all-cargo service, between any Member State and any point or points (including in any other Member States);

dans le cas des transporteurs des États-Unis (ci-après dénommés «transporteurs des États-Unis»): à partir de points en deçà des États-Unis, via les États-Unis et des points intermédiaires, vers tout point ou tous points d'un ou de plusieurs États membres et au-delà; pour les services tout-cargo, entre tout État membre et tout point ou tous points (y compris dans tout autre État membre);


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[2] The US authorities postponed the entry into force of the new requirements, but finally refused to waive the imposition of penalties on non-complying airlines beyond 5 March 2003.

Les autorités des États-Unis ont reporté l'entrée en vigueur des nouvelles dispositions, mais ont refusé en définitive de renoncer à imposer des sanctions aux compagnies aériennes ne se conformant pas aux décisions précitées après le 5 mars 2003.


This note does indicate possibilities for developing the airport beyond Ryanair, focusing on other low-cost airlines such as Easyjet and Virgin, the latter being presented as a mixed airline halfway between low-cost airlines and conventional airlines.

Cette note évoque certes les possibilités de développement de l'aéroport en dehors de Ryanair, en axant le raisonnement sur d'autres compagnies low-cost comme Easyjet ou Virgin, cette dernière présentée comme une compagnie mixte entre les compagnies low-cost et les compagnies classiques.


However, the Commission is concerned that certain of the stipulated conditions have not, as yet, been fulfilled; in particular the requirements: - that the Greek State no longer be involved in the management of the airline, beyond its usual obligations as a company shareholder.

La Commission est néanmoins préoccupée par le fait que certaines des conditions prévues non pas encore été remplies. Il s'agit notamment des conditions suivantes : - l'Etat grec ne doit plus intervenir dans la gestion de la compagnie, et doit se borner au rôle d'actionnaire ; - aucune autre aide d'Etat ne peut être octroyée.


In particular, the requirements that there be no further state aid and that the Greek government should not be involved with the management of the airline beyond its role as a company shareholder.

Parmi ces conditions, il y avait celles selon lesquelles il ne devait plus y avoir d'aide d'Etat et le gouvernement grec ne devait plus participer à la gestion de la compagnie dans une mesure allant au-delà de son rôle d'actionnaire.


With respect to Motion No. 6, if my friends in the New Democratic Party are concerned that somehow there is a Trojan horse, I have said consistently that it is not our intention to increase the foreign ownership of the airlines beyond 25%.

En ce qui concerne la motion no 6, si mes collègues du Nouveau Parti démocratique craignent qu'elle recèle un cheval de Troie, je leur rappelle que j'ai toujours dit que nous n'avons pas l'intention de porter à plus de 25 p. 100 la propriété étrangère des entreprises de transport aérien.


But in terms of domestic scheduled operations by other airlines beyond Air Canada, you've got Royal, Air Transat, and Canada 3000 operating regularly.

Pour ce qui est des vols intérieurs réguliers offerts par d'autres compagnies aériennes qu'Air Canada, il y a Royal, Air Transat et Canada 3000 qui exploitent des vols réguliers.


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