Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural crisis
Agricultural situation
Apply crisis management
Apply emergency and crisis management
BAU scenario
Best case scenario
Business-as-usual scenario
Coping mechanisms in cases of crisis
Coping strategies in crisis cases
Crisis intervention
Currency crisis
Farming crisis
Financial crisis
Force commitment scenario
Force deployment scenario
Handle crisis management
Handle social crisis
Help individuals coping with social crisis
Intervention in crisis
Manage social crisis
Monetary crisis
Non-GATT scenario
Optimistic scenario
Political crisis
Support individuals facing a social crisis
Utilise crisis management

Traduction de «non-crisis scenario » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
agricultural situation [ agricultural crisis | farming crisis | Agricultural crisis(AGROVOC) ]

situation de l'agriculture [ crise agricole ]


monetary crisis [ currency crisis | financial crisis | Financial crisis(STW) ]

crise monétaire [ crise financière ]


coping mechanisms in cases of crisis | intervention in crisis | coping strategies in crisis cases | crisis intervention

intervention en situation de crise


handle social crisis | support individuals facing a social crisis | help individuals coping with social crisis | manage social crisis

rer une crise sociale


handle crisis management | utilise crisis management | apply crisis management | apply emergency and crisis management

appliquer la gestion de crises


best case scenario | optimistic scenario

scénario fondé sur les hypothèses les plus favorables | scénario optimiste


BAU scenario | business-as-usual scenario

scénario de maintien de statu quo | scénario de statu quo | scénario MSQ | scénario tendanciel


force commitment scenario | force deployment scenario

hypothèse d'emploi des forces




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
23. Notes that CSDP military operations increasingly tend to be armed forces training missions (EUTM Mali and EUTM Somalia); praises the decision to carry out such operations but insists that the mandate of each mission be adapted to the circumstances of each individual situation; considers that the units formed must be totally operational, that is, with offensive capacity; finds it regrettable that missions with an executive remit are rarely envisaged nowadays; considers that, given the persistent threats in the EU’s neighbourhood, the Union cannot allow itself to focus exclusively on instruments geared towards a post-crisis scenario ...[+++]

23. constate que les opérations militaires de la PSDC sont de plus en plus des missions axées sur la formation des forces armées (EUTM Mali et EUTM Somalie); se félicite de la décision d'entreprendre ces opérations mais insiste pour que leur mandat soit adapté aux circonstances de chaque situation; estime que les unités formées doivent être entièrement opérationnelles, autrement dit qu'elles doivent posséder une capacité offensive; regrette que des missions avec mandat exécutif soient désormais rarement envisagées; estime qu'au vu des menaces persistantes dans son voisinage, l'Union européenne ne peut pas se permettre de se focaliser uniquement sur les instruments d'après-crise ou d'accompagnement de sortie de crise et qu'elle doit pouv ...[+++]


The Commission also supports cooperation between Member States in the field of preparedness, through the organisation of crisis management exercises, in particular with police special intervention units (the ATLAS network’s ‘Common Challenge 2013’ exercise), as well as to enhance cooperation between these units and the civil protection community (‘ARETE 2014’ exercise) to respond to complex crisis scenarios.

La Commission soutient également la coopération entre Etats Membres dans le domaine de la préparation, par la conduite d’exercices de gestion de crise, notamment au profit des unités spéciales d’intervention (exercice ‘Common Challenge 2013’ du réseau ATLAS), mais également pour améliorer la coopération entre ces unités d’intervention et les services en charge de la protection civile (exercice ‘ARETE 2014’) pour faire face à des scénarios de crise complexe.


The new instrument enables smooth involvement of Moldova in on-going and future EU crisis management efforts in a range of crisis scenarios.

Le nouvel instrument permet à la Moldavie de s'associer progressivement aux efforts que l'UE déploie actuellement et déploiera à l'avenir pour gérer différentes situations de crise.


State aid control in the crisis always had two goals: on the one hand, we had to put out the fire; on the other, we prepared the ground for the post-crisis scenario.

Durant la crise, le contrôle des aides d’État a toujours eu deux objectifs: d’abord, éteindre l’incendie; ensuite, préparer l’après-crise.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Believes that the Crisis Management Board should provide the EEAS with unified contingency planning in relation to potential theatres and crisis scenarios and, secondly, also through a crisis platform for practical crisis response management, working both in Brussels and on the ground to coordinate the use of the various financial instruments and deployment of capabilities available to the EU, without undermining the specific decision-making procedures and legal bases applying to the deployment of civilian and military capabilitie ...[+++]

20. estime que le conseil de gestion des crises doit fournir au SEAE une planification d'urgence unifiée à l'égard des scènes et des scénarios de crise potentiels et, d'autre part, gérer concrètement la réponse aux crises, à travers une plateforme de crise, en coordonnant, tant à Bruxelles que sur le terrain, l'emploi des divers instruments financiers et des capacités dont dispose l'Union sans préjudice des processus décisionnels et des bases juridiques spécifiques relatifs, respectivement, à l'emploi de capacités civiles et militaire ...[+++]


20. Believes that the Crisis Management Board should provide the EEAS with unified contingency planning in relation to potential theatres and crisis scenarios and, secondly, also through a crisis platform for practical crisis response management, working both in Brussels and on the ground to coordinate the use of the various financial instruments and deployment of capabilities available to the EU, without undermining the specific decision-making procedures and legal bases applying to the deployment of civilian and military capabilitie ...[+++]

20. estime que le conseil de gestion des crises doit fournir au SEAE une planification d'urgence unifiée à l'égard des scènes et des scénarios de crise potentiels et, d'autre part, gérer concrètement la réponse aux crises, à travers une plateforme de crise, en coordonnant, tant à Bruxelles que sur le terrain, l'emploi des divers instruments financiers et des capacités dont dispose l'Union sans préjudice des processus décisionnels et des bases juridiques spécifiques relatifs, respectivement, à l'emploi de capacités civiles et militaire ...[+++]


20. Believes that the Crisis Management Board should provide the EEAS with unified contingency planning in relation to potential theatres and crisis scenarios and, secondly, also through a crisis platform for practical crisis response management, working both in Brussels and on the ground to coordinate the use of the various financial instruments and deployment of capabilities available to the EU, without undermining the specific decision-making procedures and legal bases applying to the deployment of civilian and military capabilitie ...[+++]

20. estime que le conseil de gestion des crises doit fournir au SEAE une planification d'urgence unifiée à l'égard des scènes et des scénarios de crise potentiels et, d'autre part, gérer concrètement la réponse aux crises, à travers une plateforme de crise, en coordonnant, tant à Bruxelles que sur le terrain, l'emploi des divers instruments financiers et des capacités dont dispose l'Union sans préjudice des processus décisionnels et des bases juridiques spécifiques relatifs, respectivement, à l'emploi de capacités civiles et militaire ...[+++]


– (PT) The constitution of the Special Committee on the Financial, Economic and Social Crisis (CRIS) was aimed at diagnosing the factors that led to the crisis, determining what the EU failed to notice which meant that the crisis was unexpected, and devising future measures and initiatives to avoid similar situations and to be able to revitalise economies and definitively halt the crisis scenarios that persist in some Member States.

– (PT) La mise en place de la commission spéciale sur la crise financière, économique et sociale (CRIS) visait à diagnostiquer les facteurs responsables de la crise, à identifier les signaux qui ont échappé à l’UE et qui ont conféré à la crise son caractère subit, à prendre les mesures et initiatives destinées à éviter à l’avenir des situations semblables, à revitaliser les économies et à mettre un terme aux scénarios de crise persistante dans certains États membres.


MILEX 05 will be based on a fictitious crisis scenario.

MILEX 05 sera fondé sur un scénario de crise virtuel.


EIB and FEMISE network publish important study on scenarios for emerging from the economic crisis for the Mediterranean partner countries

La BEI et le réseau FEMISE publient une importante étude sur les scénarios de sortie de crise économique pour les pays partenaires méditerranéens


w