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Anteroapical
Anterolateral
Anteroseptal
Basal-lateral
Estate defeasible upon condition subsequent
Estate upon condition subsequent
Fee simple defeasible by condition subsequent
Fee simple subject to condition subsequent
Fee simple upon condition subsequent
Give judicial arguments
Hear legal arguments
Heed legal arguments
High lateral
Hold arguments persuasively
Hold points of view persuasively
Inferior
Inferolateral
Inferoposterior
Lateral
Lead arguments persuasively
No subsequent repudiation or avoidance is effective
Note legal arguments
Posterior
Posterobasal
Posterolateral
Posteroseptal
Present arguments persuasively
Present legal arguments
Proffer judicial arguments
Septal NOS
Subsequent acts
Subsequent decisions
Subsequent infarction
Take in legal submissions
Tender legal arguments

Traduction de «no subsequent arguments » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
give judicial arguments | proffer judicial arguments | present legal arguments | tender legal arguments

présenter des arguments juridiques


fee simple defeasible by condition subsequent | fee simple subject to condition subsequent | fee simple upon condition subsequent

fief simple sous condition résolutoire


note legal arguments | take in legal submissions | hear legal arguments | heed legal arguments

entendre des arguments juridiques


hold arguments persuasively | lead arguments persuasively | hold points of view persuasively | present arguments persuasively

présenter des arguments de manière persuasive


estate defeasible upon condition subsequent | estate upon condition subsequent

domaine sous condition résolutoire


subsequent acts | subsequent decisions

actes subséquents


Subsequent myocardial infarction (acute)(of):apical-lateral | basal-lateral | high lateral | lateral (wall) NOS | posterior (true) | posterobasal | posterolateral | posteroseptal | septal NOS

Infarctus du myocarde, à répétition (aigu):latéral haut | latéral (paroi) SAI | latéro-apical | latéro-basal | postérieur (vrai) | postéro-basal | postéro-latéral | postéro-septal | septal SAI


Subsequent infarction (acute)(of):diaphragmatic wall | inferior (wall) NOS | inferolateral | inferoposterior

Infarctus répété (aigu) (de):inférieur (paroi) SAI | inféro-latéral | paroi diaphragmatique | postéro-inférieur


Subsequent infarction (acute)(of):anterior (wall) NOS | anteroapical | anterolateral | anteroseptal

Infarctus répété (aigu):antérieur (paroi) SAI | antéro-apical | antéro-latéral | antéro-septal


no subsequent repudiation or avoidance is effective

aucun désaveu ultérieur n'a d'effet
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
More specifically as regards the argument based on the principle nullum crimen sine lege, it appears clearly from the statements of the Prosecutor General that the investigation and any subsequent indictment for which the waiver of immunity is sought are limited to events having occurred after 1 January 2014, the date on which Section 261/A of Act C of 2012 on the Hungarian Criminal Code entered into effect.

Plus précisément, en ce qui concerne l'argument fondé sur le principe nullum crimen sine lege, il ressort clairement des déclarations du procureur général que l'enquête et toute inculpation pour laquelle la levée de l'immunité est demandée sont limitées à des événements qui se sont produits après le 1 janvier 2014, date à laquelle la section 261/A de la loi C de 2012 relative au code pénal hongrois est entrée en vigueur.


Austria subsequently provided additional arguments on the necessity of this legislation to secure public security in high mountain areas.

L’Autriche lui a alors présenté des arguments supplémentaires sur la nécessité de cette législation pour garantir la sécurité publique en haute montagne.


Under German law, if an applicant has already raised certain concerns during an administrative procedure, the court may only consider those arguments, and must ignore any new arguments that may have subsequently emerged.

En vertu du droit allemand, si un requérant a déjà soulevé certaines préoccupations au cours d’une procédure administrative, le tribunal ne peut examiner que ces arguments et doit ignorer tout nouvel argument pouvant avoir été émis par la suite.


The Court rejects the argument raised by AOI that the General Court erred in law by re‑interpreting the Commission’s decision, following explanations which were produced by the Commission subsequent to that decision, in order to mitigate the infringements of the obligation to state reasons and the principle of equal treatment allegedly committed by the Commission in its decision.

La Cour rejette l’argument soulevé par AOI selon lequel le Tribunal aurait commis une erreur de droit en réinterprétant la décision de la Commission, à la suite des explications fournies par la Commission postérieurement à l’adoption de celle-ci et, ce, afin de pallier les violations de l’obligation de motivation ainsi que du principe d’égalité de traitement prétendument commises par la Commission dans sa décision.


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(26) Where an applicant makes a subsequent application without presenting new evidence or arguments, it would be disproportionate to oblige Member States to carry out a new full examination procedure.

(26) Lorsqu'un demandeur introduit une demande ultérieure sans présenter de nouvelles preuves ou de nouveaux arguments, il serait disproportionné d'obliger les États membres à entreprendre une nouvelle procédure d'examen complet.


As regards the Commission’s second argument, it must be noticed that the need to allow Porsche to exercise its legal rights cannot justify the Commission’s extraordinary delay in first replying to the draft recommendation and subsequently in carrying out its decision to inform Porsche of its intention to release the documents.

En ce qui concerne le second argument de la Commission, il convient de souligner que la nécessité de permettre à Porsche d'exercer ses droits légaux ne peut justifier le retard extraordinaire de la Commission dans sa première réponse au projet de recommandation et, ultérieurement, dans l'exécution de sa décision d'informer Porsche de son intention de divulguer les documents.


The 1999 and subsequent reports have specifically called for: "summary minutes taken at meetings of the ECB Governing Council to be published shortly after the following meeting reporting explicitly the arguments for and against the decisions taken, as well as the reasoning used in reaching these decisions". , with the balance of votes also being published, but anonymously.

Le rapport 1999 et les rapports suivants demandaient en particulier: "la publication d'un procès-verbal succinct de chaque réunion du conseil des gouverneurs de la BCE, peu de temps après la réunion suivante, rendant compte des arguments pour et contre les décisions prises ainsi que des motivations à la base de ces décisions", ainsi que la publication du résultat des votes, mais sans indication des noms.


17. Regrets that steps have not been taken to publish the arguments which are discussed at the ECB Governing Council and calls again for this form of publication of the minutes; in this context, proposes that a summary of the stance of both the approving and dissenting parties should be published, including the balance of votes and the dissenting opinion, in an anonymous way to avoid inappropriate pressures on the Governing Council members; reiterates the Parliament's long standing view of the need for the ECB to publish summary minutes of each Governing Council meeting shortly after the subsequent ...[+++]

17. regrette que rien n'ait été fait pour publier les questions examinées au Conseil des gouverneurs de la BCE et demande de nouveau que les procès-verbaux soient publiés; propose dans ce contexte qu'un aperçu des positions pour et contre soient publiées, incluant de façon anonyme la répartition des voix et l'avis minoritaire, pour éviter des pressions inadéquates sur les membres du Conseil des gouverneurs; rappelle que le Parlement insiste depuis longtemps sur la nécessité pour la BCE de publier un procès-verbal succinct de chaque réunion du Conseil des gouverneurs peu de temps après la réunion suivante; réitère sa requête en faveur ...[+++]


The Irish authorities gave various arguments detailing the problems confronted by the regions where mushroom production is concentrated in Ireland but they subsequently accepted that the existing reduced rate of Irish corporation tax should no longer apply to mushroom cultivation as provided for under Section 39(1A) of the Finance Act, 1981.

Les autorités irlandaises ont fourni différents arguments exposant les problèmes auxquels sont confrontées les régions de l'Irlande où la production de champignons est concentrée, mais elles ont ensuite accepté que le taux réduit de l'impôt irlandais sur les sociétés ne soit plus appliqué à la culture des champignons comme le prévoit l'article 39 (1A) de la loi de finances de 1981.


The Dutch authorities subsequently informed the Commission that it accepted the argument that the completion of the internal market was a valid reason for prohibiting general investment aid and that it had decided to accept the Commission's proposal and to terminate the aid.

A la suite de ces recommandations, les autorités néerlandaises ont informé la Commission qu'elles admettaient l'argument selon lequel l'achèvement du marché intérieur constituait un motif valable pour interdire les aides générales aux investissements et qu'elles avaient décidé d'accepter la proposition de la Commission et de mettre fin à ces aides.


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