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Agricultural expenditure
Arrange support for national citizens
CCTI
Commit assistance to national citizens
Composite Can and Tube Institute
Control expenditure spending
Discretionary expenditure
Discretionary public spending
Discretionary spending
Exert control of expenditures
Exert expenditure control
Exert expenditure controls
Expenditure on agriculture
Expenditure review
Farm spending
Give support to national citizens
Government spending review
National Fibre Can and Tube Association
National accepted accounting principles
National generally accepted accounting principle
National generally accepted accounting principles
Offer assistance to national citizens
Spending Smarter
Spending agencies
Spending departments
Spending review

Traduction de «nations can spend » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


discretionary expenditure | discretionary public spending | discretionary spending

dépenses publiques discrétionnaires


spending agencies | spending departments

organisme dépensier


Composite Can and Tube Institute [ CCTI | National Fibre Can and Tube Association ]

Composite Can and Tube Institute [ CCTI | National Fibre Can and Tube Association ]


exert control of expenditures | exert expenditure controls | control expenditure spending | exert expenditure control

contrôler des dépenses


agricultural expenditure [ expenditure on agriculture | farm spending ]

dépense agricole


Spending Smarter [ Report of the National Advisory Board on Science and Technology, Committee on Federal Science and Technology Priorities ]

Dépenser plus judicieusement [ Rapport du Conseil consultatif national des sciences et de la technologie, Comité sur les priorités des dépenses en sciences et technologie du gouvernement fédéral ]


Refits and Coast Guard National Spending Initiative Division

Division du radoub et projet d'investissement national de la Garde côtière


commit assistance to national citizens | give support to national citizens | arrange support for national citizens | offer assistance to national citizens

offrir une aide aux citoyens nationaux


national accepted accounting principles | national generally accepted accounting principle | national accounting principles which are generally accepted | national generally accepted accounting principles

principes comptables généralement reconnus au niveau national | principes comptables nationaux généralement admis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We must provide the support and investment a modern, knowledge-economy needs, use our resources in ways which help us to adapt to changing economic and social conditions, and operate programmes which provide the right incentives for Member States to focus their own national public spending on Lisbon objectives.

Nous devons apporter l'appui et les investissements nécessaires à une économie moderne de la connaissance, prévoir une utilisation de nos ressources qui facilite notre adaptation aux mutations socio-économiques et mettre en place des programmes incitant les États membres à axer leurs dépenses publiques sur les objectifs de Lisbonne.


There is some evidence of an increased emphasis on human resources, in particular on qualifications related to RTD, where their shares in national public spending have increased in 2000/2002.

Il en ressort un intérêt accru pour les ressources humaines - notamment les qualifications relatives à la RDT - dont la part dans les dépenses publiques nationales a augmenté en 2000/2002.


This relative concentration of expenditure in the more prosperous regions, however, owes much less to the location of business spending than in the EU (The one exception is Stredny Cechy in the Czech Republic, where the high level of spending is wholly due to the scale of expenditure by business enterprises.) In Prague, business spending on RD in relation to GDP was below the national average and the high expenditure overall is the result of high spending ...[+++]

Cependant, la concentration relative des dépenses dans les régions les plus prospères doit moins à la localisation des dépenses des entreprises que dans l'Union européenne (La seule exception est la région de Stiední echy en République tchèque, où le niveau élevé des dépenses est entièrement dû à l'ampleur des dépenses des entreprises.) A Prague, les dépenses des entreprises de RD par rapport au PIB étaient inférieures à la moyenne nationale et le niveau élevé de la dépense globale était dû aux fortes dépenses du secteur public et des ...[+++]


2. Recalls that internal market and defence policies should not be seen as opposing one another; underlines that a well-functioning internal market for defence-related products would strongly contribute to achieving the objectives of the CSDP, and regrets the fact that little progress has been made so far in this direction despite the adoption in 2009 of the Defence Package Directives; stresses that correct implementation of the legal framework for EU public procurement by the Member States could contribute to more efficient national defence spending and strengthen the European Defence Technological and Industrial Base (EDTIB); believ ...[+++]

2. rappelle que les politiques du marché intérieur et de la défense ne doivent pas être perçues comme incompatibles; souligne qu'un marché intérieur parfaitement opérationnel des produits liés à la défense contribuerait dans une large mesure à la réalisation des objectifs de la politique de sécurité et de défense commune (PSDC) et regrette le peu de progrès accomplis en ce sens à ce jour, malgré l'adoption des directives du "paquet défense" de 2009; souligne que la bonne mise en œuvre du cadre juridique de l'Union européenne sur la ...[+++]


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42. Regrets also the fact that the spending rate for the Cohesion Fund, ERDF and ESF was less than expected in the new Member States, and linked to their difficulties in absorbing expenditure; asks the Commission to give a more detailed explanation for lower than nationally forecast spending on structural operations;

42. déplore aussi que le taux d’exécution du Fonds de cohésion, du FEDER et du FSE ait été plus faible qu’escompté dans les nouveaux États membres, lesquels ont connu des difficultés d’absorption des dépenses; demande à la Commission de fournir des explications plus détaillées concernant les dépenses moindres que prévu au niveau national dans le domaine des actions structurelles;


40. Regrets also the fact that the spending rate for the Cohesion Fund, ERDF and ESF was less than expected in the new Member States and linked to difficulties encountered by those Member States in absorbing expenditure; asks the Commission to give a more detailed explanation for lower than nationally forecast spending on structural operations;

40. déplore aussi que le taux d'exécution du Fonds de cohésion, du FEDER et du FSE ait été plus faible qu'escompté dans les nouveaux États membres, lesquels ont connu des difficultés d'absorption des dépenses; demande à la Commission de fournir des explications plus détaillées concernant les dépenses moindres que prévu au niveau national dans le domaine des actions structurelles;


The Framework Programme is intended to have a leverage effect on national research spending, in order to achieve the objective of spending 3 % of GDP on research in Europe.

Le programme-cadre doit avoir un effet de levier sur les dépenses nationales en matière de recherche, pour que l'effort de recherche de l'Europe atteigne les 3 % du PIB.


4. Underlines the importance of Member States’ complementing the European Action for Growth with national measures and programmes; calls urgently on the Member States, therefore, to refocus national public spending on the Lisbon goals and to link EU structural fund spending more closely to all the Lisbon objectives during the second phase of the structural fund programmes, running up to 2006; furthermore, calls urgently for coordination of high-quality public spending between Member States to be improved by developing national growt ...[+++]

4. souligne l'importance pour les États membres de compléter l'action européenne pour la croissance par des mesures et des programmes nationaux; les invite donc d'urgence à recentrer la dépense publique nationale sur les objectifs de Lisbonne et à lier plus étroitement à tous ces objectifs les dépenses provenant des Fonds structurels de l'Union européenne durant la seconde phase des programmes éligibles à ces fonds, jusqu'en 2006; demande instamment, en outre, que la coordination à un haut niveau de qualité des dépenses publiques entre les États membres s'améliore encore par le développement simultané, chaque année, des programmes de c ...[+++]


That far exceeds the mere USD 50 billion that all the industrial nations together spend in a year on development cooperation.

Cela représente beaucoup plus que ce que tous les pays industrialisés dépensent chaque année pour la coopération au développement, à savoir seulement 50 milliards de dollars.


For seven Member States a significant increase of between 10% and 30% was noted in national public spending in real terms as compared with the 1989-1993 period.

Un accroissement significatif des dépenses publiques nationales, en termes réels, a été constaté par rapport à la période 1989-1993 dans sept États membres (entre 10 et 30 %).


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