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Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Allied Service Agencies
Association advertising
Association of National Advertisers
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Corporate image advertising
General advertising
Group advertising
Institutional advertisement
Institutional advertising
Joint advertising
NAAN
National Advertising Agency Network
National Advertising Benevolent Society
National advertiser
National advertising
Nationally advertised brand
North American Advertising Agency Network
Prestige advertising
Wrote Kingsley

Vertaling van "national advertising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Advertising Benevolent Society

National Advertising Benevolent Society


national advertising

publicité à l'échelon national | publicité de fabricant | publicité nationale


general advertising | national advertising

publicité générale


North American Advertising Agency Network [ NAAN | National Advertising Agency Network | Allied Service Agencies ]

North American Advertising Agency Network [ NAAN | National Advertising Agency Network | Allied Service Agencies ]


Association of National Advertisers

Association of National Advertisers




national advertiser

grand annonceur | annonceur national


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
11. Stresses the need to run special courses on gender stereotypes in the media for national advertising standards committees and self-regulatory and regulatory bodies so as to raise awareness of the negative influence of gender-discriminatory images on television, the internet and in marketing and advertising campaigns;

11. souligne la nécessité d'organiser des cours spéciaux sur les stéréotypes liés au genre dans les médias, à l'intention des commissions nationales chargées des normes de la publicité et des organismes d'autoréglementation et de réglementation, afin de sensibiliser à l'influence négative des images véhiculant une discrimination de genre à la télévision, sur l'internet et dans les campagnes de marketing et de publicité;


pay particular attention, in cooperation with national advertising authorities and/or self-regulatory bodies, to misleading advertising, including online, in specific sectors such as the selling of food products, pharmaceuticals and medical care, where the health of consumers, on top of their economic interests, is likely to be affected, with potential serious consequences;

accorder une attention particulière, en coopération avec les autorités nationales dans le domaine de la publicité et/ou avec les organismes d'autorégulation, à la publicité trompeuse, y compris en ligne, dans des secteurs spécifiques tels que la vente de produits alimentaires, de produits pharmaceutiques et de soins médicaux, où la santé des consommateurs est en jeu, en plus de leurs intérêts économiques, avec des conséquences potentielles graves;


– pay particular attention, in cooperation with national advertising authorities and/or self-regulatory bodies, to misleading advertising, including online, in specific sectors such as the selling of food products, pharmaceuticals and medical care, where the health of consumers, on top of their economic interests, is likely to be affected, with potential serious consequences;

– accorder une attention particulière, en coopération avec les autorités nationales dans le domaine de la publicité et/ou avec les organismes d'autorégulation, à la publicité trompeuse, y compris en ligne, dans des secteurs spécifiques tels que la vente de produits alimentaires, de produits pharmaceutiques et de soins médicaux, où la santé des consommateurs est en jeu, en plus de leurs intérêts économiques, avec des conséquences potentielles graves;


Member States have self-regulating bodies like the Advertising Council, through which the national advertising industries gradually create and adjust acceptable models for advertising activities.

Les États membres possèdent des organes d'autorégulation comme le Conseil de la publicité, par le biais duquel les secteurs nationaux de la publicité créent et mettent au point progressivement des modèles acceptables pour la publicité.


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Mr. Chair, I've just read an e-mail from a British Columbia campaign organizer who describes intricately how national party money can be transferred to local campaigns, and then those local campaigns can run national advertising, and then that national advertising can be booked as a local expense, making it eligible for a rebate and allowing it not to count against the national limit.

Monsieur le président, je viens tout juste de vous lire un extrait de courriel d'un organisateur de campagne de la Colombie-Britannique. Il décrit dans le détail comment l'argent du parti national peut être transféré aux bureaux de campagne locaux, qui peuvent ainsi financer une campagne de publicité nationale et, par la suite, en comptabiliser les frais en tant que dépenses locales, ce qui leur permet d'être remboursés et de ne pas être les comptabiliser eu égard au plafond national.


The fundamental of this is that something has happened that has created a difference. An advertisement could have been purchased directly by the national campaign of any party and that would not qualify for any additional money because parties already get their annual allotments and are subject to a limit of $18.3 million for national advertising.

En achetant directement de la publicité pour sa campagne nationale, un parti, quel qu'il soit, n'aurait pas eu droit à un financement supplémentaire, puisque tous les partis bénéficient déjà d'une attribution annuelle et sont assujettis à une limite de 18,3 millions de dollars pour la publicité nationale.


In other words, because these national advertisements had local tag lines [wrote Kingsley] they became local and were no longer subject to the national limits on advertising.

Autrement dit, comme ces annonces nationales comportaient des titres d’appels locaux [selon M. Kingsley], elles devenaient locales et n'étaient donc plus soumises aux limites nationales en matière de publicité.


Mr. Speaker, once again, in his 1997 election report, the then chief electoral officer, Jean-Pierre Kingsley, indicated that national advertising spending restrictions in section 48 of the act did not apply to ads that had tag lines from local campaigns: “Since the time purchased was.used to run a national advertisement with a local tag line, this rendered the prohibition in section 48 somewhat ineffectual”.

Monsieur le Président, je le répète, dans son rapport sur les élections de 1997, le directeur général des élections de l'époque, Jean-Pierre Kingsley, déclarait que la limite des dépenses de publicité nationales fixée à l'article 48 de la Loi ne s'appliquait pas aux publicités qui comportaient un titre d'appel des campagnes locales: « Comme ce temps [acheté] était souvent utilisé pour diffuser des annonces nationales avec un titre d’appel local, l’interdiction prescrite par l’article 48 devenait en quelque sorte lettre morte».


It was supposed to be for local advertising, but in reality, it was used for national advertising.

C'est supposé être de la publicité locale, mais, en réalité, c'était de la publicité nationale.


(2) In order to avoid possible obstructions of the internal market resulting from national rules restricting the advertising of tobacco products and related sponsorship in specific cases and to enable Member States to maintain their national advertising restrictions as effectively as possible, it is necessary to clarify the legal situation while ensuring that the principles of mutual recognition and country of origin are duly respected.

(2) Afin de prévenir, dans des cas particuliers, d'éventuelles perturbations du marché intérieur du fait de dispositions nationales légales visant à limiter la publicité en faveur des produits du tabac et le parrainage dans ce domaine et de permettre aux États membres de maintenir le plus efficacement possible leurs restrictions nationales à la publicité, il y a lieu de clarifier la situation juridique tout garantissant que les principes de la reconnaissance mutuelle et du pays d'origine soient dûment respectés.


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