Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Amplitude reflection coefficient
Amplitude reflection factor
Bicycle
Control motorcycle records
Cycle
Cycle and motorcycle industry
Cycle industry
Driving instructor
Ground-reflected radiation
Ground-reflected solar radiation
Lightweight motorcycle
Maintain a motorcycle record
Maintain motorcycle records
Motorbike
Motorcycle
Motorcycle delivery person
Motorcycle driver education instructor
Motorcycle driver of deliveries
Motorcycle driving instructor
Motorcycle industry
Motorcycle instructor
Motorcycle leg guard
Motorcycle leg-protector
Preserve motorcycle records
Reflected radiation
Reflected solar radiation
Reflection coefficient
Reflection factor
Sameday delivery motorcycle driver
Scooter
Telephone directory motorcycle deliverer
Two-wheeled vehicle
Voltage reflection coefficient

Vertaling van "motorcycles that reflects " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
control motorcycle records | preserve motorcycle records | maintain a motorcycle record | maintain motorcycle records

tenir des registres sur des motos


sameday delivery motorcycle driver | telephone directory motorcycle deliverer | motorcycle delivery person | motorcycle driver of deliveries

coursière livreuse de pizzas | coursière véhicules 2 roues | coursier véhicules 2 roues | coursier véhicules 2 roues/coursière véhicules 2 roues


two-wheeled vehicle [ bicycle | cycle | lightweight motorcycle | motorbike | motorcycle | scooter ]

véhicule à deux roues [ bicyclette | cycle | motocycle | motocyclette | vélo | vélomoteur ]


cycle and motorcycle industry [ cycle industry | motorcycle industry | Motorcycle industry(STW) ]

cycle et motocycle [ industrie du cycle | industrie du motocycle ]


driving instructor | motorcycle driver education instructor | motorcycle driving instructor | motorcycle instructor

moniteur moto | monitrice moto | moniteur moto/monitrice moto | moniteur motocycle


Type I diabetes mellitus in which the blood glucose levels over time are kept within a range such that tests that reflect long-term variation of blood glucose, such as HbA1c, do not exceed limits that are expected to be achieved by available therapie

Diabète sucré de type 1 bien contrôlé


amplitude reflection coefficient | amplitude reflection factor | reflection coefficient | reflection factor | voltage reflection coefficient

coefficient de réflexion | coefficient de réflexion complexe | facteur de réflexion | facteur de réflexion complexe


ground-reflected radiation | ground-reflected solar radiation | reflected radiation | reflected solar radiation

rayonnement global réfléchi | rayonnement solaire réfléchi


motorcycle leg guard | motorcycle leg-protector

accessoire de protection pour les jambes | dispositif de protection pour les jambes


A Senior Public Service that Reflects Canada's Linguistic Duality

Une haute fonction publique qui reflète la dualité linguistique canadienne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31. Stresses that powered two-wheelers (motorcycles, scooters and mopeds) and, increasingly, e-powered two- and three-wheelers play a significant role in sustainable mobility, especially in urban areas where they contribute to tackling congestion and parking problems as well as providing a solution for small logistics; insists, therefore, that the specific design and afferent benefits of these vehicles should be adequately taken into account and reflected in EU transport legislation and guidelines;

31. souligne que les deux-roues à moteur (motos, scooters et cyclomoteurs) et, de plus en plus, les deux- et trois-roues électriques jouent un rôle significatif dans la mobilité durable, surtout dans les zones urbaines où ils contribuent à lutter contre les encombrements et les problèmes de stationnement tout en offrant une solution à la petite logistique; insiste par conséquent sur le fait que la conception spécifique et les avantages liés de ces véhicules devraient être suffisamment pris en considération et repris dans la législation et les orientations européennes en matière de transports;


31. Stresses that powered two-wheelers (motorcycles, scooters and mopeds) and, increasingly, e-powered two- and three-wheelers play a significant role in sustainable mobility, especially in urban areas where they contribute to tackling congestion and parking problems as well as providing a solution for small logistics; insists, therefore, that the specific design and afferent benefits of these vehicles should be adequately taken into account and reflected in EU transport legislation and guidelines;

31. souligne que les deux-roues à moteur (motos, scooters et cyclomoteurs) et, de plus en plus, les deux- et trois-roues électriques jouent un rôle significatif dans la mobilité durable, surtout dans les zones urbaines où ils contribuent à lutter contre les encombrements et les problèmes de stationnement tout en offrant une solution à la petite logistique; insiste par conséquent sur le fait que la conception spécifique et les avantages liés de ces véhicules devraient être suffisamment pris en considération et repris dans la législation et les orientations européennes en matière de transports;


31. Stresses that powered two-wheelers (motorcycles, scooters and mopeds) and, increasingly, e-powered two- and three-wheelers play a significant role in sustainable mobility, especially in urban areas where they contribute to tackling congestion and parking problems as well as providing a solution for small logistics; insists, therefore, that the specific design and afferent benefits of these vehicles should be adequately taken into account and reflected in EU transport legislation and guidelines;

31. souligne que les deux-roues à moteur (motos, scooters et cyclomoteurs) et, de plus en plus, les deux- et trois-roues électriques jouent un rôle significatif dans la mobilité durable, surtout dans les zones urbaines où ils contribuent à lutter contre les encombrements et les problèmes de stationnement tout en offrant une solution à la petite logistique; insiste par conséquent sur le fait que la conception spécifique et les avantages liés de ces véhicules devraient être suffisamment pris en considération et repris dans la législation et les orientations européennes en matière de transports;


(13) Every motorcycle shall have, mounted on each side so that the horizontal centre of each reflective surface of the mirror is at least 280 mm (11 inches) outward from the longitudinal centreline of the motorcycle,

(13) Les motocyclettes doivent être munies d’un des rétroviseurs suivants, installé de chaque côté de manière que le centre horizontal de chaque surface réfléchissante soit situé à au moins 280 mm (11 po) à l’extérieur de l’axe longitudinal de la motocyclette :


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the lateral distance between the outward edges of the light-emitting surfaces and the outermost edges of the vehicle shall not exceed 400 mm (this limit value does not apply to a second rear retro-reflector fitted to the motorcycle or any additional rear retro-reflecting devices and materials fitted to the vehicle).

la distance latérale entre les bords extérieurs des surfaces de sortie de la lumière et les bords extérieurs du véhicule ne doit pas dépasser 400 mm (cette valeur limite ne s’applique pas à un deuxième catadioptre arrière monté sur le motocycle, ni à tout dispositif ou matériau rétroréfléchissant supplémentaire monté sur le véhicule).


As you know, right from the start the Commission has supported stricter limits for emissions as from 2006, in compliance with the following principles: that we should employ a worldwide harmonised test cycle for motorcycles that reflects the actual way motorcycles are driven on the highway, with the corresponding limit values; that we should employ a reliable sequence of emissions measurements in a new test cycle for motorcycles, so that new limit values may be specified in a way that is scientifically sound and in accordance with improved emission control technology.

Comme vous le savez, la Commission a été dès le départ favorable à un renforcement des normes en 2006 dans le respect des principes suivants : utilisation d'un cycle de test harmonisé au niveau mondial pour les motocycles correspondant aux conditions de conduite réelle sur route et valeurs limites adaptées ; utilisation d'une batterie de mesures fiables dans le nouveau cycle de tests destinés aux motocycles permettant de définir les nouvelles valeurs limite d'une façon scientifiquement rationnelle et conforme à un système avancé de c ...[+++]


(9) UNDERLINES the urgent need to give special attention to the specific needs of vulnerable road users - such as pedestrians, motorcycle riders, moped riders, and cyclists, as well as young and elderly persons and people with disabilities - which should be duly reflected in Member States road safety policies;

(9) SOULIGNE qu'il est urgent de prêter une attention particulière aux besoins spécifiques des usagers de la route vulnérables - tels les piétons, les motards, les conducteurs de cyclomoteurs, et les cyclistes, ainsi que les jeunes, les personnes âgées et les personnes handicapées - qui devraient être dûment pris en compte dans les politiques de sécurité routière des États membres;


Emission limits will apply to motorcycles in two categories those with an engine capacity less than 150cm and those greater than or equal to 150cm which reflects different technological approaches (a second stage of emission limit values for tricycles and quadricycles taking effect in 2006 will be proposed by the Commission by the end of 2002);

Les limites d'émission s'appliqueront aux motocycles de deux catégories: ceux de cylindrée inférieure à 150 cm³ et ceux de cylindrée supérieure ou égale à 150 cm³, ce qui reflète des approches technologiques différentes (d'ici la fin 2002, la Commission proposera une nouvelle étape dans les valeurs limites d'émissions pour les tricycles et quadricycles à partir de 2006);


- Coaches and heavy lorries should be subject to speed limits which are significantly lower than for cars and motorcycles, reflecting the increased impact energy and braking energy of heavier vehicles and also their reduced manoeuvrability - critical factors for road safety.

- Les autocars et poids lourds devraient etre soumis a des limitations de vitesse bien inferieures a celles applicables aux automobiles et motocyclettes pour tenir compte de la plus grande force d'impact et de freinage des poids lourds, ainsi que de leur moins grande maniabilite - qui constituent des facteurs critiques pour la securite routiere.


w