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Assessment of Financial Institutions Regulations
Country bank
Institution for persons with a physical disability
Institution for persons with a physical impairment
Institution for physically disabled persons
Institution for physically handicapped persons
Institution for physically impaired persons
Institution for the physically handicapped
Institution name
Limited-service bank
MDL
Moldavian
Moldovan
Moldovan leu
Near bank
Non bank deposit taking institution
Non bank financial institution
Non bank institution
Non banking financial institution
Non banking institution
Non-bank bank
Non-bank financial company
Physically handicapped ins
SIFI
Systemic financial institution
Systemically important financial institution
Systemically important institution
Systemically relevant financial institution
Systemically relevant institution

Vertaling van "moldovan institutions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE












institution for persons with a physical disability [ institution for persons with a physical impairment | institution for physically disabled persons | institution for the physically handicapped | institution for physically handicapped persons | institution for physically impaired persons | physically handicapped ins ]

établissement pour handicapés physiques


non-bank bank | country bank | near bank | non bank deposit taking institution | non bank financial institution | non banking financial institution | non banking institution | non bank institution | non-bank financial company | limited-service bank

quasi-banque | intermédiaire financier non bancaire | institution financière non bancaire | institution parabancaire | institution para-bancaire | établissement parabancaire | institution non bancaire | non-banque


Assessment of Financial Institutions Regulations, 2001 [ Assessment of Financial Institutions Regulations, 1996 | Assessment of Financial Institutions Regulations, 1994 | Assessment of Financial Institutions Regulations, 1988 | Assessment of Financial Institutions Regulations ]

Règlement de 2001 sur les cotisations des institutions financières [ Règlement de 1994 sur les cotisations des institutions financières | Règlement de 1994 sur les cotisations des institutions financières | Règlement de 1988 sur les cotisations des institutions financières | Règlement sur les cotisations des institutions financi ]


systemic financial institution | systemically important financial institution | systemically important institution | systemically relevant financial institution | systemically relevant institution | SIFI [Abbr.]

établissement d’importance systémique | établissement financier d'importance systémique | établissement financier présentant une importance systémique | établissement financier revêtant une importance systémique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
45. Expresses concern over Moldova’s financial and banking sector that poses a risk to the stable economic development of the country; reiterates the fact that in order to enhance public credibility in the reform process, Moldovan institutions need to address the ongoing situation in the banking sector by ensuring full transparency of the inquiries, recovery of all stolen liquid assets and the bringing before justice of all the persons responsible; highlights that these measures are absolutely crucial to restore confidence in the Moldovan banking sector;

45. s'inquiète de la santé du secteur financier et bancaire moldave qui menace la stabilité et le développement économique du pays; répète que pour renforcer la crédibilité du processus de réforme auprès de la population, les institutions moldaves doivent s'atteler à assainir la situation actuelle du secteur bancaire en veillant à diligenter des enquêtes parfaitement transparentes, en recouvrant l'ensemble des actifs liquides volés et en traduisant en justice toutes les personnes concernées; attire l'attention sur le caractère indis ...[+++]


23. Points out that the necessary reforms in Moldova entail eradicating systemic corruption, undoing state capture, creating an independent, impartial and de-politicised judiciary, stabilising the economy in compliance with the demands of the International Monetary Fund (IMF) and ensuring effective supervision of the banking sector; regrets that, owing to the political instability, the inability of the Moldovan institutions to deliver and the lack of agreement with the IMF, EU financial assistance has been suspended since early 2015; draws attention to a potential default in early 2016 should the current political crisis persist;

23. insiste sur le fait que les réformes nécessaires en Moldavie impliquent d'éradiquer la corruption systémique, d'endiguer le phénomène de captation de l’État, de mettre en place un système judiciaire indépendant, impartial et dépolitisé, de stabiliser l’économie en conformité avec les exigences du Fonds monétaire international (FMI) et d'assurer une surveillance efficace du secteur bancaire; regrette que, du fait de l’instabilité politique, de l’incapacité des institutions moldaves à obtenir des résultats et de l’absence d’un accord avec le FMI, l’aide financière de l’Union soit suspendue depuis le début de l’année 2015; attire l’at ...[+++]


The Association Agenda details commitments undertaken by the Moldovan authorities, including fighting against corruption, improving the independence of the judiciary, de-politicising state institutions, and investigating the banking fraud.

Le programme d'association détaille les engagements pris par les autorités moldaves, notamment la lutte contre la corruption, l'amélioration de l'indépendance de la justice, la dépolitisation des institutions de l'État et la réalisation d'enquêtes au sujet de la fraude bancaire.


165. Welcomes the annulment in October 2013 of the Moldovan law prohibiting the ‘propagation of any other relations than those related to marriage or family’, and calls on Lithuania and Russia to follow the Moldovan example; considers regrettable the outcome of the Croatian referendum of December 2013, which endorsed a constitutional ban on equal marriage; points out that a similar referendum will take place in Slovakia in February 2015; considers it regrettable that in the former Yugoslav Republic of Macedonia a bill constitutionally banning same-sex marriage is currently being considered in parliament; stresses that such developmen ...[+++]

165. se félicite de l'annulation, en octobre 2013, de la loi moldave interdisant la "propagation de toute autre relation que celles liées au mariage ou à la famille", et invite la Lituanie et la Russie à suivre l'exemple de la Moldavie; déplore le résultat du référendum croate de décembre 2013, qui a avalisé l'interdiction du mariage homosexuel par la constitution; souligne qu'un référendum similaire aura lieu en Slovaquie en février 2015; déplore que dans l'ancienne République yougoslave de Macédoine, le parlement examine actuellement un projet de loi visant à interdire le mariage homosexuel dans la constitution; souligne que ces év ...[+++]


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− With this resolution, the EP welcomes the progress made during the last year by the Republic of Moldova and hopes that the electoral process can further consolidate the democratic institutions and respect for the rule of law and for human rights in Moldova; expects the Moldovan authorities to pursue the reforms needed and fulfil their commitments to keep the Republic of Moldova on track for steady European integration; welcomes the start of negotiations on the Association Agreement between the European Union and the Republic of Mo ...[+++]

− (EN) Par cette résolution, le Parlement européen se réjouit des progrès accomplis l’année passée par la République de Moldavie et espère que le processus électoral va permettre de consolider davantage les institutions démocratiques et le respect de l’état de droit et des droits de l’homme en Moldavie; il attend des autorités moldaves qu’elles entreprennent les réformes nécessaires et respectent leurs engagements de garder la République de Moldavie sur le chemin d’une intégration européenne stable; il accueille favorablement le déb ...[+++]


encourages institutional capacity-building and the development of an institutional twinning scheme between Moldova's recently created regional development agencies and similar agencies in the EU, and within non-governmental bodies (European Association of Regional Development Agencies) and associations of local and regional authorities, such as the recently established congress of local authorities CALM (Congress of the Local Authorities from Moldova); proposes looking into the possibility of giving Moldovan local and regional authorities observer status on some EU institutions ...[+++]

encourage la consolidation des capacités institutionnelles ainsi que le développement d'un programme de jumelage institutionnel entre les agences de développement régional récemment créées en République de Moldavie et des agences similaires dans l'UE mais aussi au sein des structures non gouvernementales (Association européenne des agences de développement régional – EURADA) et des associations de collectivités territoriales, telles que le congrès des pouvoirs locaux CALM (Congrès des autorités locales de la Moldavie) créé depuis peu. Le CdR suggère d'étudier la possibilité d'accorder aux collectivités territoriales de la République de M ...[+++]


highlights the importance of continuous exchange of experiences by making twinning agreements between institutions and communities, teaching, study visits and participation of Moldovan LRAs in the EU regional bodies (as either members or observers) standard practice.

souligne l'importance d'un échange continu d'expériences, à travers une systématisation des accords de jumelage entre institutions ou communautés, de la coopération dans l'enseignement, des visites d'étude et de la participation des associations de collectivités locales et régionales de Moldavie aux assemblées des communautés territoriales de l'UE (en qualité de membres ou d'observateurs).


Contacts must be stepped up with a view to transferring knowledge through specific cooperation projects between local and regional authorities: these would include twinning agreements between institutions and communities, teaching, study visits and the participation of national associations of Moldovan local and regional authorities in assemblies of representatives of EU regional bodies, as either members or observers.

Il conviendrait d'encourager l'intensification des contacts afin de favoriser le transfert de connaissances, à travers des formes spécifiques de coopération entre collectivités locales et régionales: jumelage entre institutions ou communautés, enseignement, visites d'étude, participation des associations nationales de collectivités locales et régionales de Moldavie aux assemblées des représentants des communautés territoriales de l'UE, en qualité de membres ou d'observateurs.


5. Urges the Moldovan authorities to continue the process of reform so as to strengthen the rule of law and redress corruption in the institutions in compliance with the commitments stemming from the Action Plan; calls on the Commission and the Council to support the Moldovan authorities in their democratisation process;

5. prie instamment les autorités moldaves de poursuivre les réformes afin de renforcer la primauté du droit et d'agir contre la corruption au sein des institutions, conformément aux engagements découlant du plan d'action; invite la Commission et le Conseil à soutenir les autorités moldaves dans leur chemin de la démocratisation;


The EU stressed the need for the Moldovan authorities to make a substantial effort to accelerate market-oriented economic policies and reach agreement with the International Financial Institutions.

L'UE a souligné que les autorités moldaves devaient faire un effort considérable pour accélérer la mise en place de politiques économiques fondées sur l'économie de marché et parvenir à un accord avec les institutions financières internationales.


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