Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bid form
Bid request form
Corporate income tax forms
Corporate income tax return forms
Corporate tax forms
Corporate tax return forms
Corporation income tax forms
Corporation income tax return forms
Corporation tax forms
Corporation tax return forms
FF
Financial framework
Financial perspectives
Fiscal bundle
Form of tender
MAFF
MFF
MFF mid-term review
MFF revision
Macrophage fusion factor
Mff
Mid-term review of the MFF
Mid-term review of the Multiannual Financial Framework
Moisture content on a fat-free cheese basis
Multiannual financial framework
Programming of Community expenditure
Proposal form
Revision of the MFF
Revision of the Multiannual Financial Framework
Statutory maximum level of a form of penalty
Statutory maximum of a form of penalty
Statutory maximum of a form of sentence
Statutory minimum level of a form of penalty
Statutory minimum of a form of penalty
Statutory minimum of a form of sentence
Tax bundle
Tender form

Vertaling van "mff and form " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
MFF mid-term review | mid-term review of the MFF | mid-term review of the Multiannual Financial Framework

réexamen à mi-parcours du cadre financier pluriannuel | réexamen à mi-parcours du CFP


MFF revision | revision of the MFF | revision of the Multiannual Financial Framework

révision du cadre financier pluriannuel | révision du CFP


macrophage fusion factor | MFF

facteur de fusion des macrophages | MFF


moisture content on a fat-free cheese basis [ mff ]

teneur en eau du fromage dégraissé [ tefd ]


financial framework | multiannual financial framework | FF [Abbr.] | MAFF [Abbr.] | MFF [Abbr.]

cadre financier | cadre financier pluriannuel | CF [Abbr.] | CFP [Abbr.]


multiannual financial framework [ financial perspectives | MFF | programming of Community expenditure ]

cadre financier pluriannuel [ CFP | perspectives financières | programmation des dépenses communautaires ]


corporate income tax return forms | corporation income tax return forms | corporate tax forms | corporation tax forms | corporate income tax forms | corporation income tax forms | corporate tax return forms | corporation tax return forms | tax bundle | fiscal bundle

formulaires de déclaration de revenus des sociétés | déclaration de revenus des sociétés | déclaration fiscale des sociétés | liasse fiscale | états fiscaux


bid form | tender form | form of tender | bid request form | proposal form

formulaire de soumission | formule de soumission | bordereau de soumission


statutory maximum level of a form of penalty | statutory maximum of a form of penalty | statutory maximum of a form of sentence

maximum légal d'un genre de peine


statutory minimum level of a form of penalty | statutory minimum of a form of penalty | statutory minimum of a form of sentence

minimum légal d'un genre de peine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
304. Notes that in its 2013 report, the Court of Auditors concludes that Member States, when selecting projects under shared management, have focused first on the need to spend the Union money available, rather than on their expected performance; requests that in order to reverse this incentive and to change towards a culture of good performance, an independent high-level working group (including academics) on the performance of the Union budget be convened in order to make recommendations to structurally shift the incentive from spending to good performance, based on an assessment of Union added value, while respecting compliance with the rules; is of the opinion that the findings of this high-level working group should be available in d ...[+++]

304. observe que, dans son rapport 2013, la Cour des comptes conclut que les États membres, dans leur sélection des projets en gestion partagée, se sont attachés d'abord à la nécessité de dépenser les fonds de l'Union disponibles, plutôt qu'aux performances attendues; demande, afin de renverser cette tendance et d'évoluer vers une culture de la bonne performance, de mettre en place un groupe de travail indépendant de haut niveau (composé notamment d'universitaires) sur la performance du budget de l'Union, afin de présenter des recommandations en vue de passer d'une logique de dépenses à une logique de performances, sur la base d'une éva ...[+++]


298. Notes that in its 2013 report, the Court of Auditors concludes that Member States, when selecting projects under shared management, have focused first on the need to spend the Union money available, rather than on their expected performance; requests that in order to reverse this incentive and to change towards a culture of good performance, an independent high-level working group (including academics) on the performance of the Union budget be convened in order to make recommendations to structurally shift the incentive from spending to good performance, based on an assessment of Union added value, while respecting compliance with the rules; is of the opinion that the findings of this high-level working group should be available in d ...[+++]

298. observe que, dans son rapport 2013, la Cour des comptes conclut que les États membres, dans leur sélection des projets en gestion partagée, se sont attachés d'abord à la nécessité de dépenser les fonds de l'Union disponibles, plutôt qu'aux performances attendues; demande, afin de renverser cette tendance et d'évoluer vers une culture de la bonne performance, de mettre en place un groupe de travail indépendant de haut niveau (composé notamment d'universitaires) sur la performance du budget de l'Union, afin de présenter des recommandations en vue de passer d'une logique de dépenses à une logique de performances, sur la base d'une éva ...[+++]


3. Acknowledges that the MFF ceilings form only one aspect of future budgeting and that efficient and effective spending is equally – if not more – important; recalls, furthermore, that all EU spending must be targeted at those regions and Member States that need it most, in line with the principle of equality and solidarity between new and old Member States;

3. reconnaît que les plafonds du CFP ne constituent qu'un aspect des budgets futurs et que des dépenses efficientes et efficaces sont tout aussi importantes, si ce n'est plus; rappelle en outre que toutes les dépenses de l'Union doivent être ciblées sur les régions et États membres qui en ont le plus besoin, conformément au principe d'égalité et de solidarité entre les nouveaux États membres et les anciens;


12. In anticipation of a successful conclusion of the MFF negotiations by the end of 2012, urges the Commission to put in place the necessary measures for the legal adoption and entry into force of the new MFF 2014-2020; puts particular emphasis on the issue of own resources and asks the Commission to place as a matter of priority the need for a follow up to the imminent political agreement of the Council on the reform of the own resources system, which forms a necessary condition for an overall agreement on the MFF, taking into account the clear and strong commitment of the European Parliament on this matter; moreover, urges strongly ...[+++]

12. demande à la Commission, de manière à anticiper une conclusion positive des négociations d'ici à la fin de 2012, de prendre les mesures nécessaires pour l'adoption juridique et l'entrée en vigueur du nouveau CFP pour la période 2014-2020; met l'accent notamment sur la question des ressources propres et invite la Commission à accorder la priorité à la nécessité d'assurer un suivi de l'accord politique imminent du Conseil sur la réforme du système des ressources propres, ce qui représente une condition sine qua non d'un accord global sur le CFP, en tenant compte de l'engagement clair et fort du Parlement européen sur cette question; ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Considers that the prime reference amount set in the legislative proposal is not compatible with the ceiling of Heading 1a of the current Multiannual Financial Framework 2007- 2013 (MFF); takes note of the Commission proposal to revise the current MFF on the basis of points 21 to 23 of the Interinstitutional Agreement between the European Parliament, the Council and the Commission of 17 May 2006 on budgetary discipline and sound financial management (IIA) in order to accommodate the additional unforeseen funding for ITER for the years 2012-2013; is willing to enter into negotiations with the other arm of the budgetary authority, on the basis of all the means provided in the IIA, with a view to reaching a swift agreement on the financin ...[+++]

2. estime que le montant de référence privilégié figurant dans la proposition législative n'est pas compatible avec le plafond de la rubrique 1 a de l'actuel cadre financier pluriannuel 2007-2013 (CFP); prend acte de la proposition de la Commission de réviser l'actuel CFP sur la base des points 21 à 23 de l'accord interinstitutionnel du 17 mai 2006 entre le Parlement européen, le Conseil et la Commission concernant la discipline budgétaire et la bonne gestion financière (AII) pour tenir compte du financement complémentaire imprévu pour ITER pour les années 2012-2013; exprime sa volonté d'entamer des négociations avec l'autre branche de ...[+++]


w