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Biological resources of the sea
Compulsory mandate
Control permits for land resources
Controlling land resources permits
Council Decision on own resources
EIB External Lending Mandate
EIB external mandate
ELM
Elective office
Estimate of resources
Evaluation of resources
External lending mandate
External mandate
Global product mandating
International product mandate
Inventory of resources
Land resources permit managing
Living marine resources
Living resources of the sea
Local mandate
Manage land resources permits
Mandate given in anticipation of incapacity
Mandate in case of inability
Mandate in case of incapacity
Mandates and Resources Working Group
Marine biological resources
Marine living resources
National mandate
Natural resources
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Own Resources Decision
Parliamentary mandate
Plurality of offices
Prospecting for resources
Representative mandate
Resignation of an elected representative
Resigning member
Search for resources
Term of office
World product mandate
World product mandating

Traduction de «mandate resources » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandat électif [ cabinet démissionnaire | démission d'un élu | député démissionnaire | durée du mandat | fin du mandat électif | mandat local | mandat national | mandat obligatoire | mandat parlementaire | mandat représentatif | membre démissionnaire ]




EIB External Lending Mandate | EIB external mandate | external lending mandate | external mandate | ELM [Abbr.]

mandat de prêt extérieur de la BEI | mandat extérieur de la BEI


Mandates and Resources Working Group

Groupe de travail sur les mandats et les ressources


evaluation of resources [ estimate of resources | inventory of resources | prospecting for resources | search for resources ]

évaluation des ressources [ estimation des ressources | inventaire des ressources | prospection des ressources ]


mandate in case of incapacity [ mandate in case of inability | mandate given in anticipation of the mandator's incapacity | mandate given in anticipation of incapacity ]

mandat donné en prévision d'une inaptitude [ mandat en cas d'inaptitude | mandat donné en prévision de l'inaptitude du mandant ]


biological resources of the sea | living marine resources | living resources of the sea | marine biological resources | marine living resources

ressources biologiques de la mer | ressources biologiques marines | ressources marines biologiques | ressources marines vivantes


world product mandate [ global product mandating | world product mandating | international product mandate ]

exclusivité mondiale [ exclusivité mondiale de produits | exclusivité mondiale d'un produit ]


Council Decision on own resources | Council Decision on the system of own resources of the European Union | Council Decision on the system of the European Communities' own resources | Own Resources Decision

décision du Conseil relative au système des ressources propres de l'Union européenne | décision du Conseil relative aux ressources propres | décision relative au système des ressources propres des Communautés européennes | décision relative aux ressources propres


control permits for land resources | land resources permit managing | controlling land resources permits | manage land resources permits

gérer des permis d’exploitation de terres
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
23. Takes note of the Court's conclusion in its special report No 5/2014 that overall, the Authority’s resources during its start-up phase were insufficient to allow it to fulfil its mandate; acknowledges that the ESFS is still in a setting-up phase and stresses that the tasks already entrusted to the Authority, as well as future tasks envisaged in on-going legislative work, require an adequate level of staff and budget to allow for high-quality supervision; emphasises that the need to combine additional tasks with additional resour ...[+++]

23. prend note de la conclusion que tire la Cour dans son rapport spécial n° 5/2014, selon laquelle, d'une manière générale, les ressources de l'Autorité au cours de sa phase de démarrage étaient insuffisantes pour lui permettre d'honorer son mandat; reconnaît que le SESF est encore dans sa phase de mise en place et insiste sur le fait que tant les missions d'ores et déjà confiées à l'Autorité que ses attributions à venir, envisagées dans le cadre des travaux législatifs en cours, nécessitent des ressources humaines et budgétaires su ...[+++]


23. Takes note of the Court's conclusion in its special report No 5/2014 that overall, the Authority’s resources during its start-up phase were insufficient to allow it to fulfil its mandate; acknowledges that the ESFS is still in a setting-up phase and stresses that the tasks already entrusted to the Authority, as well as future tasks envisaged in on-going legislative work, require an adequate level of staff and budget to allow for high-quality supervision; emphasises that the need to combine additional tasks with additional resour ...[+++]

23. prend note de la conclusion que tire la Cour dans son rapport spécial n° 5/2014, selon laquelle, d'une manière générale, les ressources de l'Autorité au cours de sa phase de démarrage étaient insuffisantes pour lui permettre d'honorer son mandat; reconnaît que le SESF est encore dans sa phase de mise en place et insiste sur le fait que tant les missions d'ores et déjà confiées à l'Autorité que ses attributions à venir, envisagées dans le cadre des travaux législatifs en cours, nécessitent des ressources humaines et budgétaires su ...[+++]


6. Takes note of the conclusion of the European Court of Auditors, in its special report 2014/05, that overall, EBA's resources during its start-up phase were insufficient to allow it to fulfil its mandate; acknowledges that the ESFS is still in a setting-up phase and stresses that the tasks already entrusted to EBA, as well as future tasks envisaged in on-going legislative work, require an adequate level of staff and budget to allow for high-quality supervision; emphasises that the need to combine additional tasks with additional r ...[+++]

6. prend note de la conclusion que tire la Cour des comptes européenne dans son rapport spécial n° 05/2014, selon laquelle, d'une manière générale, les ressources de l'ABE au cours de sa phase de démarrage étaient insuffisantes pour lui permettre d'honorer son mandat; relève que le SESF est encore dans sa phase de mise en place et insiste sur le fait que tant les missions d'ores et déjà confiées à l'ABE que ses attributions à venir, envisagées dans le cadre des travaux législatifs en cours, nécessitent des ressources humaines et budg ...[+++]


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes l ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


Indeed, why legislate without having upstream criteria or downstream operational implementation instruments? These amendments are aimed at providing agencies with the resources they need to carry out their mandate and, hence, Europe’s mandates.

En effet, pour pouvoir légiférer sans disposer d’éléments de réflexion en amont et d’instruments de mise en œuvre opérationnelle en aval, ces amendements visent à donner aux agences les moyens de leur mission et donc des missions de l’Europe.


7. Calls on the Commission and the Council to insist in talks with the governments of the DRC and its neighbouring countries on effective actions to curb the illicit exploitation of the natural resources of the DRC and to implement effective systems of traceability and proof of origin of natural resources, namely gold, cassiterite (tin ore), coltan, cobalt, diamonds, pyrochlore and timber, including accepting the deployment on their territory of UN-mandated monitors to observe imports of natural resources from the DRC and to ensure th ...[+++]

7. invite la Commission et le Conseil à insister, lors d'entretiens avec les gouvernements de la RDC et des pays voisins, pour que des mesures efficaces soient adoptées afin de donner un coup d'arrêt à l'exploitation illégale des ressources naturelles de la RDC et de mettre en place des systèmes qui permettent véritablement de connaître et de prouver l'origine des ressources naturelles, à savoir l'or, la cassitérite (minerai d'étain), le coltan, le cobalt, les diamants, le pyrochlore et le bois, et que, notamment, ces pays consentent au déploiement, sur leur territoire, d'observateurs mandatés ...[+++]


Q-197 — Mr. Casson (Lethbridge) — With regard to the announcement on October 8, 2002 of the $246.5 million aid package for the softwood lumber industry: (a) what actual amounts have been given out as of February 28, 2003 and to whom or to what groups; (b) has Human Resources Development Canada (HRDC) kept track of how many employees are taking advantage of the enhanced program; (c) how much has it spent on the enhanced program; (d) is HRDC monitoring the success of the enhanced program and if so, by what criteria is success being measured; (e) has Industry Canada given out any money under the Softwood Industry and Community Adjustmen ...[+++]

Q-197 — M. Casson (Lethbridge) — Relativement à l’annonce faite le 8 octobre 2002 du plan d’aide de 246,5 millions de dollars destiné à l’industrie du bois d’oeuvre : a) quels montants ont en fait été versés en date du 28 février 2003, à qui et à quels groupes; b) le ministère du Développement des ressources humaines du Canada (DRHC) a-t-il pris note du nombre d’employés profitant du programme amélioré; c) combien a-t-il dépensé pour le programme amélioré; d) DRHC fait-il le suivi du succès du programme amélioré et, dans l’affirmative, de quels critères se sert-il pour mesurer le succès; e) Industrie Canada a-t-il accordé des crédits ...[+++]


The mandate and the governance of fisheries is quite diffuse, and our department's role is changing from one of pure regulation of the resource to one where we work with provinces — who have the mandate for processing — with other federal government departments — who have the mandate for economic development, international marketing, training, et cetera — and with all the industry players along the seafood value chain to manage the resource in a more comprehensive way that seeks to maximize long-term value from the resource.

Le mandat et la gouvernance des pêches sont très diffus, et le rôle de notre ministère est en train de passer de la réglementation de la ressource à la collaboration avec les provinces — qui sont responsables de la transformation — avec les autres ministères fédéraux — qui sont responsables du développement économique, de la commercialisation internationale, de la formation — et avec tous les intervenants de l'industrie de la chaîne de valeur des produits de la mer, en vue d'assurer une gestion plus complète qui vise à tirer le maximum de la valeur à long ...[+++]


The way one asks for a mandate for military objectives is to spell out what those objectives are, the resources and the options available, any conditions that should be attached to the use of those resources, and then to seek a mandate from parliament through a vote.

Quand on veut un mandat en vue d'objectifs militaires, on expose ces objectifs, les ressources et les options disponibles, les conditions liées à l'utilisation de ces ressources et, enfin, on demande le mandat au Parlement par le truchement d'un vote.


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