Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Developing Policy - Making Skills
Developmental acalculia
Entrepreneur's skill
Entrepreneurial skill
Gerstmann's syndrome
Make the Skills Connection
Make the Skills Connection - Resource Guide
Owner-manager's skill
Skill based routing
Skill set routing
Skill-based routing
Skilled labor
Skilled manpower
Skilled worker
Skills based routing
Skills-based routing

Traduction de «make skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Developing Policy - Making Skills

Habiletés nécessaires à l'élaboration des politiques


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Make the Skills Connection - Resource Guide

D'une compétence à l'autre, faites le lien! - Guide de ressources


Make the Skills Connection

D'une compétence à l'autre, faites le lien!


skills-based routing | skills based routing | skill based routing | skill-based routing | skill set routing

routage par compétence | routage par la compétence


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


A rare neuroinflammatory disease characterized by the onset of ataxia, dysarthria and cerebral white matter changes that are triggered by viral infection. Episodic progressive neurodegeneration (manifesting with loss of motor and verbal skills, muscl

maladie neurodégénérative fatale post-virale


skilled labor | skilled manpower | skilled worker

main-d'œuvre qualifiée


owner-manager's skill | entrepreneur's skill | entrepreneurial skill

habileté d'entrepreneur | habileté de propriétaire-dirigeant d'entreprise | habileté de propriétaire-dirigeant | habileté entrepreneuriale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Making skills and qualifications more visible and comparable

renforcer la visibilité et la comparabilité des compétences et des qualifications.


making skills and qualifications more visible and comparable.

renforcer la visibilité et la comparabilité des compétences et des qualifications.


It increases awareness of and access to tools which make skills and qualifications visible and easy to understand amongst learners, job-seekers, employees and employers, and education and training institutions among others.

Elle accroît la diffusion et l’utilisation d’outils qui mettent les compétences et certifications en vitrine tout en les rendant faciles à comprendre pour, entre autres, les apprenants, les demandeurs d’emploi, les travailleurs, les employeurs et les établissements d’enseignement et de formation.


To help tackle skills challenges, the Commission will launch 10 actions which will address these issues and make skills more visible and improve their recognition at local, national and EU levels, from schools and universities to the labour market.

Pour contribuer à relever le défi des compétences, la Commission est sur le point de lancer dix actions visant à améliorer la visibilité et la reconnaissance des compétences à l’échelon local, national et européen, depuis les écoles et les universités jusque sur le marché du travail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To help tackle skills challenges, the Commission puts forward 10 actions which will address these issues and make skills more visible and improve their recognition at local, national and EU levels, from schools and universities to the labour market.

Pour contribuer à relever le défi des compétences, la Commission présente dix actions visant à améliorer la visibilité et la reconnaissance des compétences à l'échelon local, national et européen, depuis les écoles et les universités jusque sur le marché du travail.


41. Recalls that non-formal and informal learning are crucial for soft skills development such as communications and decision-making skills; calls therefore for investment in inclusive opportunities providing for non-formal and informal learning and for recognition of the impact and value of experience, skills and competences gained;

41. rappelle que l'apprentissage non formel et informel est essentiel au développement des compétences non techniques, telles que les compétences de communication et de prise de décisions; préconise, dès lors, d'investir dans les possibilités inclusives offrant un apprentissage non formel et informel et de reconnaître l'importance et la valeur de l'expérience, des compétences et des aptitudes acquises;


42. Recalls that non-formal and informal learning are crucial for soft skills development such as communications and decision-making skills; calls therefore for investment in inclusive opportunities providing for non-formal and informal learning and for recognition of the impact and value of experience, skills and competences gained;

42. rappelle que l'apprentissage non formel et informel est essentiel au développement des compétences non techniques, telles que les compétences de communication et de prise de décisions; préconise, dès lors, d'investir dans les possibilités inclusives offrant un apprentissage non formel et informel et de reconnaître l'importance et la valeur de l'expérience, des compétences et des aptitudes acquises;


28. Highlights in this context the positive impact of secondary metals, which help to significantly reduce energy and raw material input; calls therefore on the Commission to facilitate the development and functioning of secondary metal markets; encourages the establishment of a circular economy at every base metals production plant in order to link the exploitation of by-products and recycled metals with the aim of increasing their competitiveness; calls for it to be made mandatory to establish a circular economy at every base met ...[+++]

28. souligne dans ce contexte l'incidence positive des métaux secondaire, qui contribuent à réduire de manière significative l'utilisation d'énergie et de matières premières; demande par conséquent à la Commission de faciliter le développement et le fonctionnement des marchés des métaux secondaires; encourage la mise en place d'une économie circulaire sur chaque site de production de métaux de base afin de conjuguer la valorisation des coproduits et des métaux recyclés dans l'objectif d'accroître leur compétitivité; demande que la mise en place d'une économie circulaire sur chaque site de production de métaux de base soit rendue oblig ...[+++]


C. whereas whatever the age of the child, chess can improve children's concentration, patience and persistence and can develop the sense of creativity, intuition, memory, and analytic and decision-making skills; whereas chess also teaches determination, motivation and sportsmanship;

C. considérant que, indépendamment de l'âge de l'enfant, le jeu d'échecs peut améliorer sa concentration, sa patience et sa persévérance; qu'il peut développer son sens de la créativité, son intuition, sa mémoire, sa capacité d'analyse et ses compétences décisionnelles; que le jeu d'échecs permet également d'apprendre la détermination, la motivation et l'esprit sportif;


The proposals that we are now making must be added to a basic system which, along with knowledge acquired, makes up the fundamental set of life skills for the citizens who will be making Europe a reality.

Car les propositions que nous faisons actuellement doivent venir s'ajouter à un système de fond qui est, en plus des savoirs construits, le savoir-être des futurs citoyens bâtisseurs d'Europe.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'make skills' ->

Date index: 2021-04-11
w