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Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Compulsory mandate
Computer literacy
Councillor
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Elective office
Explain digital literacy
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Literacy education
Literacy programme
Literacy teaching
Literacy training
Literacy work
Local councillor
Local elected representative
Local mandate
Lord Mayor
Mayor
Media literacy
National mandate
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Parliamentary mandate
Plurality of offices
Representative mandate
Representative of local or regional authority
Resignation of an elected representative
Resigning member
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice
Term of office

Vertaling van "literacy this represents " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


literacy education | literacy teaching | literacy work

alphabétisation


literacy programme | literacy training

alphabétisation


A severe and rare form of systemic mastocytosis with manifestation of considerable infiltration of mast cells in different tissues. It represents less than 10% of cases of systemic mastocytosis. This disease doesn't usually develop in children. Cutan

mastocytose systémique agressive


elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandat électif [ cabinet démissionnaire | démission d'un élu | député démissionnaire | durée du mandat | fin du mandat électif | mandat local | mandat national | mandat obligatoire | mandat parlementaire | mandat représentatif | membre démissionnaire ]


representative of local or regional authority [ councillor | local councillor | local elected representative | Lord Mayor | Mayor ]

représentant de collectivité locale ou régionale [ bourgmestre | conseiller municipal | conseiller régional | échevin | élu local | élus locaux | maire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ensuring basic ICT skills should become an integral part of enhancing employability, as the lack of ICT literacy represents a fundamental barrier for (re)-entering employment.

L'acquisition de compétences de base dans les TIC devrait faire partie intégrante des programmes d'amélioration de l'employabilité dans la mesure où l'insuffisance des connaissances en la matière constitue un obstacle fondamental à l'insertion ou la réinsertion professionnelle.


The Resolution of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 24 February 2016 on promoting socioeconomic development and inclusiveness in the EU through education , which contains the commitment ‘to enhance young people’s digital and media literacy as well as their ability to think critically, along with their social skills and citizenship competences’.

de la résolution du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil, du 24 février 2016 relative à la promotion dans l’Union européenne du développement socio-économique et de l’inclusion au moyen de l’éducation qui exprime la volonté de «renforcer l’éducation des jeunes aux médias et au numérique ainsi que leur capacité à faire preuve d’esprit critique, tout comme leurs aptitudes sociales et leurs compétences citoyennes»,


34. Stresses that the ability to use media independently and critically represents a lifelong learning task across generations, which is subject to constant change, in parallel with the development of the media and understood as a key qualification; stresses that the adaptation of education and training systems is vital to improve the level of ICT professionalism in Europe and to meet the increasing demand for digitally skilled professionals in the EU; encourages, in this regard, the Commission and the Member States to create the basis for mutual recognition of digital skills and qualifications by setting up a European certificate or g ...[+++]

34. souligne que l'aptitude à utiliser les médias de manière indépendante et de façon critique représente un apprentissage tout au long de la vie, à tout âge, qu'elle est en constante évolution, parallèlement au développement des médias, et qu'elle doit être considérée comme une qualification essentielle; souligne que l'adaptation des systèmes d'enseignement et de formation est essentielle pour améliorer le niveau de professionnalisme dans les TIC en Europe et pour répondre à la demande croissante de professionnels possédant des compétences numériques dans l'Union; encourage, à cet égard, la Commission et les États membres à jeter les ...[+++]


116. Calls on the Commission and the Member States to promote media literacy and internet literacy for all EU citizens, in particular vulnerable people, through initiatives and coordinated action and investment in the creation of European networks for the teaching of media literacy; stresses that the ability to use media independently and critically, and the handling of information overload, represents a lifelong learning task across generations that is subject to constant change to enable all generations to manage the appropriate an ...[+++]

116. invite la Commission et les États membres à promouvoir une éducation aux médias et à l'internet pour tous les citoyens de l'Union, en particulier chez les personnes vulnérables, au moyen d'initiatives et d'actions coordonnées et d'investissements dans la création de réseaux européens pour l'enseignement de l'éducation aux médias; souligne que l'aptitude à utiliser les médias de manière indépendante et de façon critique ainsi qu'à gérer un surplus d'informations représente un apprentissage tout au long de la vie, à tout âge, qui est en constante évolution afin de permettre à toutes les générations de gérer de manière autonome et adé ...[+++]


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34. Calls on the Commission and the Member States to develop a strategy for promoting gender balance for small and medium-sized enterprises not covered by the above directive; condemns the fact that women are under-represented on the governing boards of financial institutions and are hence virtually excluded from the decision-making process in the financial field; calls on the Council, the Commission and the Member States to improve women’s participation at all levels of decision-making, especially in the areas of budgeting and of governance arrangements for European financial systems, including in the European Central Bank; stresses, ...[+++]

34. invite la Commission et les États membres à élaborer une stratégie visant à promouvoir l'équilibre entre les hommes et les femmes aux postes des petites et moyennes entreprises qui ne relèvent pas de la directive susmentionnées; dénonce la sous-représentation des femmes dans les organes directeurs des institutions financières et, de fait, leur quasi-exclusion du processus décisionnel dans le monde de la finance; invite le Conseil, la Commission et les États membres à améliorer la participation des femmes à tous les niveaux du processus décisionnel, en particulier dans les domaines de l'analyse budgétaire et des modalités de gouvern ...[+++]


Media literacy represents a considerable challenge for the European Commission because it helps to provide European citizens with tools to better understand the digital environment, which is becoming more predominant in European society.

L’éducation aux médias représente pour la Commission européenne un enjeu de taille car elle contribue à fournir aux citoyens européens des outils qui permettent de mieux appréhender l’environnement numérique, toujours plus prépondérant dans la société européenne.


Media literacy represents a considerable challenge for the European Commission because it helps to provide European citizens with tools to better understand the digital environment, which is becoming more predominant in European society.

L’éducation aux médias représente pour la Commission européenne un enjeu de taille car elle contribue à fournir aux citoyens européens des outils qui permettent de mieux appréhender l’environnement numérique, toujours plus prépondérant dans la société européenne.


5. Recommends that the Commission also use the Media Literacy Expert Group to discuss media education matters and that the Group meet more regularly and consult, on a regular basis, the representatives of all Member States;

5. recommande à la Commission de faire également appel au groupe d'experts "Compétence médiatique" dans le contexte de la discussion sur les aspects relatifs à l'éducation médiatique et préconise que ce groupe se réunisse plus régulièrement et consulte régulièrement les représentants de l'ensemble des États membres;


5. Recommends that the Commission also use the Media Literacy Expert Group to discuss media education matters and that the Group meet more regularly and consult, on a regular basis, the representatives of all Member States;

5. recommande à la Commission de faire appel au groupe d'experts "Compétence médiatique" dans le contexte de la discussion sur les aspects relatifs à l'éducation médiatique; préconise que ce groupe se réunisse et consulte plus régulièrement les représentants de l'ensemble des États membres;


The November 2008 conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council , set an agenda for European cooperation on schools and reiterated that there was insufficient progress towards the targets set on reading literacy.

Dans leurs conclusions de novembre 2008, le Conseil et les représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil , ont défini un programme de coopération européenne en matière scolaire et rappelé que les progrès restaient insuffisants au regard des objectifs fixés concernant la maîtrise de la lecture.


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