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ABC Canada
ABC Canada Literacy Foundation
ABC Life Literacy Canada
Aboriginal Literacy Action Plan
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Cambridge Literacy Council
Canadian Business Task Force on Literacy
Central exchange already in service
Central office already in service
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High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
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Literacy education
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Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Vertaling van "literacy is already " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


literacy education | literacy teaching | literacy work

alphabétisation


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


central exchange already in service | central office already in service

central déjà opérationnel | central téléphonique déjà opérationnel | centre téléphonique déjà opérationnel


Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]

Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]


ABC Life Literacy Canada [ ABC Canada | ABC Canada Literacy Foundation | Canadian Business Task Force on Literacy ]

ABC Alpha pour la vie Canada [ ABC Canada | ABC Canada Fondation pour l'alphabétisation | Groupe d'étude des entreprises canadiennes sur l'alphabétisation ]


Aboriginal Literacy Action Plan: A Literacy Practitioners' Guide to Action [ Aboriginal Literacy Action Plan ]

Plan d'action pour l'alphabétisation des Autochtones : guide de l'alphabétiseur [ Plan d'action pour l'alphabétisation des Autochtones ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In some Member states basic ICT literacy has already become mainstreamed in activation measures.

Dans certains États membres, l'acquisition de connaissances élémentaires dans les TIC fait d'ores et déjà partie intégrante des mesures d'activation.


While already 90% of future jobsrequire some level of digital literacy, 44% of Europeans lack basic digital skills.

Alors que 90 % des futurs emplois nécessitent déjà un certain niveau d'habileté numérique, 44 % des Européens ne disposent pas des compétences numériques de base.


20. Considers it regrettable that the Commission’s action plan does not pay more attention to issues such as the contribution made by administrations to fostering public debate; points to the need to improve public participation in the political process; calls on Member States that have not already done so to introduce an electronic voting system so as to foster greater participation of civil society in the political process; underlines the importance of supporting every kind of policy aimed at enhancing basic ICT literacy; emphasises the ne ...[+++]

20. estime regrettable que le plan d'action de la Commission n'accorde pas plus d'attention à des questions telles que la contribution des administrations à la promotion du débat public; relève qu'il est nécessaire d'améliorer la participation du public au processus politique; invite les États membres qui ne l'ont pas encore fait à mettre en place un système de vote électronique pour favoriser une participation plus grande de la société civile au processus politique; souligne qu'il importe de soutenir toutes les politiques qui visent à améliorer la maîtrise de base des TIC; insiste sur la nécessité de fournir des informations suffisa ...[+++]


20. Urges the Commission and the Member States to address the skills gap that already exists between the available workforce and the needs of new sustainable industries; in this sense emphasises the importance of subsidising apprenticeships for young people as a form of transition from education to professional life; furthermore, calls on Member States to provide incentives to employers who offer low-skilled or unskilled people training and opportunities to acquire practical experience directly in the workplace; finally, stresses that digital literacy and compe ...[+++]

20. invite instamment la Commission et les États membres à combler le déficit de compétences qui existe déjà entre la main-d'œuvre disponible et les besoins d'industries durables nouvelles; souligne à cet égard qu'il importe de subventionner des postes d'apprenti destinés aux jeunes gens, car c'est une étape précieuse dans le passage de l'école à la vie professionnelle; insiste en outre sur la nécessité de prévoir des incitations pour que les employeurs offrent aux populations à compétences faibles ou nulles une formation et des occasions d'acquérir une expérience pratique directement sur les lieux de travail; enfin, souligne qu'il importe de soutenir à tout prix les ...[+++]


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The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 20 December 2006 on the protection of minors and human dignity and on the right of reply in relation to the competitiveness of the European audiovisual and on-line information services industry already contains a series of possible measures for promoting media literacy such as, for example, continuing education of teachers and trainers, specific Internet training aimed at children from a very early age, including sessions open to parents, or organisation of national c ...[+++]

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 20 décembre 2006 sur la protection des mineurs et de la dignité humaine et sur le droit de réponse en liaison avec la compétitivité de l’industrie européenne des services audiovisuels et d’information en ligne prévoit déjà une série de mesures possibles pour promouvoir l’éducation aux médias, par exemple l’éducation permanente des enseignants et des formateurs, une formation axée sur l’internet à l’intention des enfants dès le plus jeune âge, comprenant des sessions ouvertes aux parents, ou l’organisation de campagnes nationales à l’intention des citoyens, mobilisant tous les moyen ...[+++]


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 20 December 2006 on the protection of minors and human dignity and on the right of reply in relation to the competitiveness of the European audiovisual and on-line information services industry already contains a series of possible measures for promoting media literacy such as, for example, continuing education of teachers and trainers, specific Internet training aimed at children from a very early age, including sessions open to parents, or organisation of national c ...[+++]

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 20 décembre 2006 sur la protection des mineurs et de la dignité humaine et sur le droit de réponse en liaison avec la compétitivité de l’industrie européenne des services audiovisuels et d’information en ligne prévoit déjà une série de mesures possibles pour promouvoir l’éducation aux médias, par exemple l’éducation permanente des enseignants et des formateurs, une formation axée sur l’internet à l’intention des enfants dès le plus jeune âge, comprenant des sessions ouvertes aux parents, ou l’organisation de campagnes nationales à l’intention des citoyens, mobilisant tous les moyen ...[+++]


I also believe that we need to have a social and cultural approach so as to avoid increasing the already existing inequalities in terms of both literacy and employment levels.

Je crois aussi que nous avons besoin d’une approche sociale et culturelle conçue pour éviter que ne se creusent les inégalités existantes en matière d’alphabétisation et d’emploi.


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 20 December 2006 on the protection of minors and human dignity and on the right of reply in relation to the competitiveness of the European audiovisual and on-line information services industry already contains a series of possible measures for promoting media literacy such as, for example, continuing education of teachers and trainers, specific Internet training aimed at children from a very early age, including sessions open to parents, or organisation of national c ...[+++]

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 20 décembre 2006 sur la protection des mineurs et de la dignité humaine et sur le droit de réponse en liaison avec la compétitivité de l’industrie européenne des services audiovisuels et d’information en ligne prévoit déjà une série de mesures possibles pour promouvoir l’éducation aux médias, par exemple l’éducation permanente des enseignants et des formateurs, une formation axée sur l’internet à l’intention des enfants dès le plus jeune âge, comprenant des sessions ouvertes aux parents, ou l’organisation de campagnes nationales à l’intention des citoyens, mobilisant tous les moyen ...[+++]


7. Notes that digital media will not automatically guarantee greater choice, because the same media companies that already dominate the national and global media markets also control the dominant content portals on the Internet, and since the promotion of digital and technical literacy are strategic issues for the development of lasting media pluralism, and expresses concern about the switching off of the analogue frequencies in some parts of the Union;

7. estime que les médias numériques ne sont pas, par nature, aptes à assurer un plus large choix, étant donné que ce sont les mêmes sociétés de médias qui dominent déjà le marché sur les plans national et mondial, qu'elles contrôlent également les principaux portails de l'Internet et que la formation à l'emploi des outils informatiques et autres techniques est un élément stratégique pour le développement d'un pluralisme durable des médias, et exprime l'inquiétude que lui inspire la disparition dans certains pays de l'Union des fréquences analogiques;


7. Notes that digital media will not automatically guarantee greater choice, because the same media companies that already dominate the national and global media markets also control the dominant content portals on the Internet, and since the promotion of digital and technical literacy are strategic issues for the development of durable media pluralism, and expresses concern about the switching off of the analogue frequencies in some parts of the Union;

7. estime que les médias numériques ne sont pas, par nature, propres à assurer un plus large choix, étant donné que ce sont les mêmes sociétés de médias qui dominent déjà le marché sur les plans national et mondial, qu'elles contrôlent également les principaux portails de l'Internet et que la formation à l'emploi des outils informatiques et autres techniques est un élément stratégique pour le développement d'un pluralisme durable des médias, et exprime l'inquiétude que lui inspire la disparition dans certains pays de l'Union des fréquences analogiques;


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