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Bourgeoisie
Check request legitimacy
Check request's legitimacy
Confirm check request legitimacy
EUSR for the Middle East peace process
Excluded middle
Excluded middle law
Excluded middle principle
Give legal legitimacy to the transfer of assets
Law of excluded middle
Law of the excluded middle
Legitimacy
Legitimacy of governments
MIR
MUV
MUV radiation
Medieval history
Mid IR
Mid-infrared
Mid-infrared radiation
Middle Ages
Middle IR
Middle UV
Middle ages
Middle class
Middle infrared
Middle office analyst
Middle office junior manager
Middle office regulatory reform analyst
Middle ultraviolet
Middle-infrared radiation
Middle-ultraviolet radiation
Principle of excluded middle
Principle of the excluded middle
Provide legal legitimacy to the transfer of asset
Provide legal legitimacy to the transfer of assets
Providing legal legitimacy to the transfer of assets
Senior analyst - control
Verify check request legitimacy

Vertaling van "legitimacy middle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
give legal legitimacy to the transfer of assets | providing legal legitimacy to the transfer of assets | provide legal legitimacy to the transfer of asset | provide legal legitimacy to the transfer of assets

donner une légitimité juridique à un transfert d’actifs


check request's legitimacy | verify check request legitimacy | check request legitimacy | confirm check request legitimacy

vérifier la légitimité d’une demande


legitimacy [ legitimacy of governments(UNBIS) ]

légitimité


excluded middle | excluded middle principle | principle of excluded middle | principle of the excluded middle | excluded middle law | law of excluded middle | law of the excluded middle

tiers exclu | principe du tiers exclu | loi du tiers exclu


middle office regulatory reform analyst | senior analyst - control | middle office analyst | middle office junior manager

analyste middle-office


EU Special Representative for the Middle East peace process | European Union Special Representative for the Middle East peace process | EUSR for the Middle East peace process

représentant spécial de l'Union européenne pour le processus de paix au Proche-Orient | RSUE pour le processus de paix au Proche-Orient


middle infrared | MIR | middle IR | mid-infrared | mid IR | middle-infrared radiation | mid-infrared radiation

infrarouge moyen | IR moyen | moyen infrarouge | moyen IR | rayonnement infrarouge moyen


middle-ultraviolet radiation | MUV radiation | middle ultraviolet | MUV | middle UV

rayonnement ultraviolet moyen | ultraviolet moyen | UV moyen | rayons ultraviolets moyens | ultraviolets moyens


medieval history [ Middle Ages | middle ages(UNBIS) ]

histoire médiévale [ Moyen Âge ]


middle class [ bourgeoisie ]

classe moyenne [ bourgeoisie | classe bourgeoise ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We are faced with the difficulty of breaking the legitimacy that this ideology currently carries, due to its monopoly at the heart of the Islamic world in the Middle East, without specifically giving names of countries.

Il nous est difficile de contrer l'impression de légitimité de cette idéologie, puisqu'elle est bien ancrée au coeur du monde islamique du Moyen-Orient — nul besoin de nommer de pays précis.


14. Warns that the police crackdown undermines the credibility of Turkey’s regional role as a champion of democratic change in the Southern neighbourhood; takes the view that recent events undercut the legitimacy and attractiveness of the AKP as a self-proclaimed model for nascent and future democratic parties in North Africa and the Middle East;

14. met en garde contre le fait que la répression policière met à mal la crédibilité de la Turquie dans son rôle régional de champion des changements démocratiques dans les pays du voisinage méridional; est d'avis que les événements récents remettent en question la légitimité et l'attractivité du parti AKP en tant que modèle autoproclamé pour les partis démocratiques émergents et futurs de l'Afrique du Nord et du Moyen‑Orient;


3.1 The EESC believes that a number of issues - grievances of local societies that had been coming to a head for many years – need to be addressed urgently: the use of manufacturing infrastructure (means of production) in countries in North Africa and the Middle East by certain groups with interests and contacts in the previous regimes which did not have demographic legitimacy; the uneven or unequal distribution of wealth and prosperity; the explosion in prices of basic food staples, which eventually became unaffordable for ordinary ...[+++]

3.1 Le CESE estime qu'un certain nombre de problématiques - constituant des motifs de mécontentement des sociétés locales, qui se sont exacerbés depuis de nombreuses années - doivent être traitées avec urgence: l'utilisation d'infrastructures industrielles (moyens de production) de pays d'Afrique du Nord et du Proche-Orient par certains groupes qui avaient des intérêts et des contacts auprès des régimes précédents dépourvus de légitimité démocratique; la distribution injuste ou inégalitaire de la richesse et de la prospérité; l'explosion des prix d'aliments de première nécessité, qui les a rendus à la longue inaccessibles aux citoyens ...[+++]


2.1.2 Constrained by formal European policies and positions taken by the other EU bodies vis-à-vis the sitting governments in North Africa and the Middle East, and by the policies and economic guidelines of the Barcelona Process, and with a very limited budget, the EESC took a pragmatic position and cooperated with economic and social councils and official civil society organisations that did not always have sufficient democratic legitimacy and did not adequately represent civil society.

2.1.2 Contenu par les politiques officielles de l'Europe et les positions prises tout aussi officiellement par les autres organes européens vis-à-vis des régimes au pouvoir en Afrique du Nord et au Proche-Orient, ainsi que par les orientations politiques et économiques découlant du processus de Barcelone, le CESE, qui se trouvait par ailleurs étroitement limité dans ses moyens budgétaires, a adopté une position pragmatique et a coopéré avec des conseils économiques et sociaux et des organisations officielles de la société civile qui ne disposaient pas toujours d'une légitimité démocratique suffisante et ne représentaient pas suffisamment ...[+++]


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The prospect of peace in the Middle East began to fade when the two cornerstones that are equally necessary for a political agreement to be reached were called into question. These are the legitimacy and the security of the Israeli State and the need for the Palestinian people to own a State.

La perspective de la paix au Proche-Orient s'éloigne dès qu'est remis en cause l'un des deux fondements également nécessaires à l'établissement d'un règlement politique : la légitimité et la sécurité de l'État d'Israël et la nécessité pour le peuple palestinien de disposer d'un État.


Principle number one, which successive Canadian governments have described as the cornerstone of Canadian foreign policy in the Middle East, is respect for the security, well-being and legitimacy of the state of Israel.

Le principe n 1, que des gouvernements canadiens successifs ont qualifié de pierre angulaire de la politique étrangère au Proche-Orient, est le respect de la sécurité, du bien-être et de la légitimité de l'État d'Israël.


Simply put, the core of the conflict has been and for the most part continues to be the unwillingness of many among the Palestinian and Arab leadership to accept the legitimacy of Israel's right to exist anywhere in the Middle East.

En termes clairs, le coeur du conflit a été et demeure en grande partie la réticence de nombreux dirigeants palestiniens et arabes à reconnaître le droit légitime d'Israël d'exister n'importe où au Proche-Orient.


This would have given the Palestinians almost everything that they themselves had been asking for, save for the right of return which, as Palestinian leader Sari Nusseibah put it, would have meant a second Palestinian state in place of Israel (2305) This would have required of Arafat and the Arab world to finally accept the legitimacy of a Jewish state in the Middle East alongside the 22 Arab states in the region.

Ainsi les Palestiniens auraient obtenu pratiquement tout ce qu'ils demandent, a part le droit de retour qui, comme le leader palestinien Sari Nusseibah l'a dit, aurait signifié un deuxième État palestinien à la place d'Israël (2305) Cela aurait obligé Arafat et le monde arabe à finalement accepter la légitimité d'un État juif au Proche-Orient, aux côtés des 22 États arabes de la région.


Madam President, I believe that, after the visit – on your invitation – of the Presidents of the Israeli and Palestinian assemblies last month, we have sufficient moral legitimacy to address our partners in the Middle East in the strongest terms, while offering them our services.

Je pense, Madame la Présidente, qu'après la visite - sur votre invitation - des présidents des Assemblées israélienne et palestinienne le mois dernier, nous sommes investis d'une légitimité morale pour interpeller de façon énergique nos interlocuteurs au Moyen-Orient et leur proposer notre aide.


As the Canada-Israel Committee put it before the Standing Senate Committee on Foreign Affairs, the core of the Arab-Israeli conflict lies in the refusal of the Arab countries - with the recent exception of Egypt - to accept the legitimacy of Israel as a Jewish state in the Middle East.

Comparaissant devant le comité sénatorial permanent des affaires étrangères, le comité Canada-Israël a expliqué, pour sa part, que le noeud du conflit israëlo-arabe réside dans le refus des pays arabes - à l'exception de l'Égypte depuis peu - de reconnaître la légitimité d'Israël en tant qu'État juif au Moyen-Orient.


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