Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
21st Century Learning Initiative
21st Century Learning Initiative Journal
Alcoholic hallucinosis
Canadian Continuous Learning Initiative
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
E-Learning initiative
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Education 2000 Newsletter
Jealousy
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
‘Learning EU at school’ initiative'

Vertaling van "learning initiative " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
e-Learning initiative

e-Learning - Penser l'éducation de demain | initiative e-Learning


Canadian Continuous Learning Initiative

Initiative canadienne en matière d'apprentissage continu


21st Century Learning Initiative Journal [ Education 2000 Newsletter ]

21st Century Learning Initiative Journal [ Education 2000 Newsletter ]


21st Century Learning Initiative

21st Century Learning Initiative


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec ...[+++]


‘Learning EU at school’ initiative'

initiative «Apprendre l’UE à l’école»


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Chancre of yaws Framboesia, initial or primary Initial framboesial ulcer Mother yaw

Chancre pianique Frambœsia initiale ou primaire Pian mère Ulcère frambœsial initial
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Furthermore, in the context of the e-Learning initiative, a group of major companies in the e-Learning sector set up eLIG (eLearning Industry Group) to dialogue with the Commission and examine public-private partnerships, in particular with higher education and training institutions.

En outre, environ 200 projets pilotes bénéficient annuellement d'un soutien, un grand nombre d'entre eux impliquant des organisations de formation et des sociétés. Par ailleurs, dans le contexte de l'initiative e-Learning, un groupe de grandes sociétés du secteur de l'e-Learning a institué "eLIG" (e-Learning Industry Group) en vue d'instaurer un dialogue avec la Commission et d'envisager des partenariats public-privé, notamment avec des établissements supérieurs d'éducation et de formation.


Encourage the promotion of language learning initiatives and of environments conducive to language learning.

encourager la promotion d'initiatives d'apprentissage des langues et de conditions favorables à l'apprentissage des langues.


the organisation responsible for the learning initiative in the country of provenance (sending organisation) stipulates with the host organisation and submits to the National Europass Centre, or a body delegated to manage the Europass-Mobility in the country of provenance, a written agreement on the content, objectives and duration of the European learning pathway, ensuring that appropriate linguistic preparation is provided to the person concerned, and identifying a mentor in the host country, charged with assisting, informing, guiding and monitoring the person concerned,

l'organisation responsable de l'initiative d'apprentissage dans le pays de provenance (l'organisation d'envoi) conclut avec l'organisation d'accueil et soumet au centre national Europass (ou à un organisme chargé de gérer l'Europass-Mobilité dans le pays de provenance), un accord écrit sur le contenu, les objectifs et la durée du parcours européen d'apprentissage, garantissant une préparation linguistique appropriée à la personne concernée, et identifiant un tuteur dans le pays d'accueil, qui sera chargé d'aider, d'informer, de guider et de superviser la personne concernée,


Furthermore, in the context of the e-Learning initiative, a group of major companies in the e-Learning sector set up eLIG (eLearning Industry Group) to dialogue with the Commission and examine public-private partnerships, in particular with higher education and training institutions.

En outre, environ 200 projets pilotes bénéficient annuellement d'un soutien, un grand nombre d'entre eux impliquant des organisations de formation et des sociétés. Par ailleurs, dans le contexte de l'initiative e-Learning, un groupe de grandes sociétés du secteur de l'e-Learning a institué "eLIG" (e-Learning Industry Group) en vue d'instaurer un dialogue avec la Commission et d'envisager des partenariats public-privé, notamment avec des établissements supérieurs d'éducation et de formation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. that lifelong learning should be enhanced by the actions and policies developed within the framework of the European employment strategy, the action plan for skills and mobility, the Socrates, Leonardo da Vinci and Youth Community programmes, the e-Learning initiative, and in the research and innovation actions, among others.

2) que l'éducation et la formation tout au long de la vie doivent être renforcées par les actions et les politiques élaborées dans le cadre de la stratégie européenne pour l'emploi, du plan d'action sur les compétences et la mobilité, des programmes communautaires Socrates, Leonardo da Vinci et Jeunesse, de l'initiative eLearning, ainsi que dans les actions en matière de recherche et d'innovation, entre autres.


2. that lifelong learning should be enhanced by the actions and policies developed within the framework of the European employment strategy, the action plan for skills and mobility, the Socrates, Leonardo da Vinci and Youth Community programmes, the e-Learning initiative, and in the research and innovation actions, among others.

2) que l'éducation et la formation tout au long de la vie doivent être renforcées par les actions et les politiques élaborées dans le cadre de la stratégie européenne pour l'emploi, du plan d'action sur les compétences et la mobilité, des programmes communautaires Socrates, Leonardo da Vinci et Jeunesse, de l'initiative eLearning, ainsi que dans les actions en matière de recherche et d'innovation, entre autres.


The e-Learning initiative specifically addresses these issues in four action lines which cover not only infrastructure and content but also networks of learning centres and training for the acquisition of relevant ICT skills.

L'initiative e-learning traite expressément de ces questions dans quatre lignes d'action qui couvrent non seulement l'infrastructure et le contenu, mais aussi les réseaux de centres d'acquisition de connaissances et la formation destinée à acquérir les compétences utiles en TIC.


A European benchmark on learning mobility accompanied by relevant indicators could help to encourage and monitor the progress of Member States towards the already agreed objective of increased mobility, as well as identify examples of good practice and support the development of peer learning initiatives.

un critère de référence européen en matière de mobilité à des fins d'apprentissage, assorti d'indicateurs pertinents , pourrait permettre de favoriser et de suivre les progrès accomplis par les États membres vers la réalisation de l'objectif déjà approuvé , à savoir accroître la mobilité, ainsi que de recenser les exemples de bonnes pratiques et de soutenir la mise au point d'initiatives d'apprentissage en équipe,


The important priority being given to the encouragement of lifelong learning and the development of ICT skills can be seen in the emphasis in the Lisbon conclusions, the Employment Guidelines, the Commission's e-Europe Action Plan and, particularly, in the Commission's e-Learning initiative.

La priorité élevée accordée à la promotion de l'éducation et de la formation tout au long de la vie et au développement des qualifications dans les TIC ressort clairement des conclusions de Lisbonne, des lignes directrices pour l'emploi, du plan d'action e-Europe de la Commission et, en particulier, de l'initiative e-Learning de la Commission.


The acquisition of ICT skills at school and in the workplace is an important priority for all Member States and several measures have already been initiated and reported in the NAPs which make a start towards meeting the targets proposed in the e-Europe and e-Learning initiatives.

L'acquisition de compétences en TIC en milieu scolaire et sur le lieu de travail constitue une priorité de premier plan pour tous les États membres; plusieurs actions ont déjà été lancées et mentionnées dans les PAN et donnent l'impulsion à la réalisation des objectifs proposés dans les initiatives e-Europe et e-learning.


w