Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abuse of antacids
Accreditation of learning outcomes
Alcoholic hallucinosis
Animal therapy
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Get involved in the day-to-day operations
Herbal or folk remedies
Implicit learning
Involve the volunteers
Involve volunteers
Involvement of animals in treatment
Jealousy
Laxative habit
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Manage volunteers' involvement
Nondeclarative learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Recruit volunteers
Reflexive learning
Steroids or hormones
Take part in the day-to-day operation of the company
Therapy involving an animal
Therapy involving animals
Transferability of learning outcomes
Unconscious learning
Unsupervised learning
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
Vitamins

Vertaling van "learning and involvement " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas a ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


involvement of animals in treatment | therapy involving animals | animal therapy | therapy involving an animal

zoothérapie


manage volunteers' involvement | recruit volunteers | involve the volunteers | involve volunteers

faire participer des bénévoles


getting involved in the day-to-day operation of the company | take part in the day-to-day operation of the company | get involved in the day-to-day operation of the company | get involved in the day-to-day operations

s’impliquer dans les activités quotidiennes de l’entreprise


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


Definition: A wide variety of medicaments and folk remedies may be involved, but the particularly important groups are: (a) psychotropic drugs that do not produce dependence, such as antidepressants, (b) laxatives, and (c) analgesics that may be purchased without medical prescription, such as aspirin and paracetamol. Persistent use of these substances often involves unnecessary contacts with medical professionals or supporting staff, and is sometimes accompanied by harmful physical effects of the substances. Attempts to dissuade or forbid the use of the substance are often met with resistance; for laxatives and analgesics this may be in ...[+++]

Définition: Des spécialités pharmaceutiques et des remèdes populaires très divers peuvent être impliqués. Trois groupes sont particulièrement importants: a) des médicaments psychotropes n'entraînant pas de dépendance tels les antidépresseurs, b) les laxatifs, et c) des analgésiques pouvant être achetés sans prescription médicale, tels que l'aspirine et le paracétamol. L'utilisation persistante de ces substances entraîne fréquemment des contacts excessifs avec des professionnels de la santé ou leurs équipes et s'accompagne parfois d'effets somatiques nocifs induits par les substances. Les sujets s'opposent souvent aux tentatives faites po ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
ensure the comparability and transparency of the skills and competences acquired by young people through non-formal and informal learning, which involves developing a youth-specific element within Europass for identifying and recognising these skills and qualifications in the EU, especially in the labour market.

assurer la comparabilité et la transparence des qualifications et compétences acquises dans le cadre de l'éducation et de la formation non formelles ou informelles. Comparabilité et transparence impliquent la définition d'un élément spécifique à Europass permettant de recenser et reconnaître ces qualifications et compétences dans l'UE, notamment sur le marché du travail.


Consider drafting a concept paper based on findings from the EU Youth Report and on-going work in the areas of peer-learning and on that basis, hold a peer-learning seminar involving the key policy areas of Youth, Education and Training and Employment, and relevant stakeholders, to examine the optimum manner in which a collaborative policy response to the current challenges facing young people could be progressed.

envisager d'élaborer un document de réflexion s'inspirant des conclusions du rapport européen sur la jeunesse et des travaux en cours dans le domaine de l'apprentissage par les pairs et, sur cette base, organiser un séminaire sur l'apprentissage par les pairs faisant intervenir les principaux domaines d'action de la jeunesse, de l'éducation, de la formation et de l'emploi, et les acteurs concernés, afin d'examiner quelle est la meilleure manière de favoriser la mise en place d'une stratégie concertée pour faire face aux difficultés auxquelles les jeunes sont actuellement confronté ...[+++]


3.4. Better ownership through peer reviews, mutual learning and involvement of all relevant actors

3.4. Améliorer l'appropriation au travers de l'évaluation par les pairs, de l'apprentissage mutuel et de la participation de tous les acteurs concernés


This Communication proposes to strengthen the Social OMC by improving its visibility and working methods, strengthening its interaction with other policies, reinforcing its analytical tools and evidence base, and enhancing ownership in Member States through peer review, mutual learning and involvement of all relevant actors.

La présente communication propose de renforcer la MOC sociale en améliorant sa visibilité et ses méthodes de travail, en accroissant son interaction avec les autres politiques, en consolidant ses outils d'analyse et l'ensemble de données sur lequel elle repose, ainsi qu'en favorisant son appropriation dans les États membres au travers de l'évaluation par les pairs, de l'apprentissage mutuel et de la participation de tous les acteurs concernés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– the EQAVET network on developing quality culture by supporting working groups, seminars, Peer Learning Activities involving interested stakeholders in quality assurance in VET;

– le réseau du CERAQ qui assure la promotion d'une culture de la qualité en finançant des groupes de travail, des séminaires, des activités d’apprentissage par les pairs, associant les parties prenantes en matière d’assurance de la qualité dans l’EFP.


Consultations in the form of an online survey, discussions in relevant policy bodies, as well as a variety of peer learning activities involving the social partners indicate an overwhelming consensus on the importance of making visible the knowledge, skills and competences gained through life and work experience, and show broad support for a Union initiative to enhance validation policy and practice in the Member States,

Les consultations menées sous la forme d'une enquête en ligne, les débats au sein des instances politiques concernées et toute une série d'activités d'apprentissage entre pairs associant les partenaires sociaux montrent qu'une majorité écrasante des intervenants pensent qu'il est important d'assurer la visibilité des savoirs, des aptitudes et des compétences acquis tout au long de la vie personnelle et professionnelle et qu'il existe un large soutien en faveur d'une initiative de l'Union visant à améliorer la politique et les pratiques de validation dans les États ...[+++]


Consultations in the form of an online survey, discussions in relevant policy bodies, as well as a variety of peer learning activities involving the social partners indicate an overwhelming consensus on the importance of making visible the knowledge, skills and competences gained through life and work experience, and show broad support for a Union initiative to enhance validation policy and practice in the Member States,

Les consultations menées sous la forme d'une enquête en ligne, les débats au sein des instances politiques concernées et toute une série d'activités d'apprentissage entre pairs associant les partenaires sociaux montrent qu'une majorité écrasante des intervenants pensent qu'il est important d'assurer la visibilité des savoirs, des aptitudes et des compétences acquis tout au long de la vie personnelle et professionnelle et qu'il existe un large soutien en faveur d'une initiative de l'Union visant à améliorer la politique et les pratiques de validation dans les États ...[+++]


Broader learning communities, involving representatives of civil society and other stakeholders, should be promoted with a view to creating a climate conducive to creativity and better reconciling professional and social needs, as well as individual well-being,

Il convient de promouvoir des communautés d'apprentissage plus étendues, associant des représentants de la société civile et d'autres parties prenantes, afin de créer un climat propice à la créativité et de mieux concilier les besoins professionnels et sociaux, ainsi que le bien-être individuel;


This Communication proposes to strengthen the Social OMC by improving its visibility and working methods, strengthening its interaction with other policies, reinforcing its analytical tools and evidence base, and enhancing ownership in Member States through peer review, mutual learning and involvement of all relevant actors.

La présente communication propose de renforcer la MOC sociale en améliorant sa visibilité et ses méthodes de travail, en accroissant son interaction avec les autres politiques, en consolidant ses outils d'analyse et l'ensemble de données sur lequel elle repose, ainsi qu'en favorisant son appropriation dans les États membres au travers de l'évaluation par les pairs, de l'apprentissage mutuel et de la participation de tous les acteurs concernés.


3.4. Better ownership through peer reviews, mutual learning and involvement of all relevant actors

3.4. Améliorer l'appropriation au travers de l'évaluation par les pairs, de l'apprentissage mutuel et de la participation de tous les acteurs concernés




Anderen hebben gezocht naar : abuse of antacids     chronic alcoholism dipsomania drug addiction     delirium tremens     laxative habit     psychoactive substance abuse     accreditation of learning outcomes     animal therapy     assessment of learning outcomes     certification of learning outcomes     disorder of personality and behaviour     early foreign language acquisition     early foreign language learning     early language learning     early second language acquisition     early second language learning     early stages foreign language learning     early-stage foreign language acquisition     early-stage foreign language learning     herbal or folk remedies     implicit learning     involve the volunteers     involve volunteers     involvement of animals in treatment     jealousy     learning by discovery     learning from observation and discovery     learning without a teacher     manage volunteers' involvement     nondeclarative learning     paranoia     psychosis nos     recognition of learning outcomes     recognition of prior learning     recruit volunteers     reflexive learning     steroids or hormones     therapy involving an animal     therapy involving animals     transferability of learning outcomes     unconscious learning     unsupervised learning     validation of of learning outcomes     validation of prior learning     vitamins     learning and involvement     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'learning and involvement' ->

Date index: 2025-02-27
w