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Attacker's basic attitude
B.S. and W.
Basic access
Basic access capability
Basic facilities
Basic public facilities
Basic public services
Basic rate access
Basic sediments and water
Basic services
Basic sludge and water
Bottom sediment and water
Bottom settlings and water
Church of Jesus Christ of Latter Day Saints
Defender's basic attitude
Exhaust one's basic entitlement
ISDN basic access
LDS
Latter-Day Saints
Mormons
Single line IDA
Single line integrated digital access
Year's basic exemption

Vertaling van "latter’s basic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


attacker's basic attitude

attitude de base de l'attaquant




exhaust one's basic entitlement

se prévaloir pleinement de son privilège de base


defender's basic attitude

attitude de base du défenseur


Church of Jesus Christ of Latter Day Saints | Latter-Day Saints | Mormons | LDS [Abbr.]

Eglise de Jésus-Christ des Saints des derniers jours | Mormons


Definition: Persistent eating of non-nutritive substances (such as soil, paint chippings, etc.). It may occur as one of many symptoms that are part of a more widespread psychiatric disorder (such as autism), or as a relatively isolated psychopathological behaviour; only the latter is classified here. The phenomenon is most common in mentally retarded children and, if mental retardation is also present, F70-F79 should be selected as the main diagnosis.

Définition: Trouble caractérisé par la consommation persistante de substances non nutritives (par exemple de la terre, des bouts de peinture, etc.). Il peut faire partie d'un trouble psychiatrique plus global (tel un autisme) ou constituer un comportement psychopathologique relativement isolé. C'est seulement dans ce dernier cas que l'on fait le diagnostic de pica. Ce comportement s'observe surtout chez des enfants présentant un retard mental; dans ce dernier cas, le retard mental doit constituer le diagnostic principal (F70-F79).


basic facilities | basic public facilities | basic public services | basic services

équipements de base | équipements publics de base


basic access | basic access capability | basic rate access | ISDN basic access | single line IDA | single line integrated digital access

accès de base | accès en débit de base | capacité d'accès de base


basic sediments and water | B.S. and W. | basic sludge and water | bottom sediment and water | bottom settlings and water

eau et sédiments
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. For the purposes of applying Article 65(5)(b) of the basic Regulation, the institution of the Member State to whose legislation the worker was last subject shall inform the institution of the place of residence, when requested to do so by the latter, whether the worker is entitled to benefits under Article 64 of the basic Regulation.

3. Aux fins de l’application de l’article 65, paragraphe 5, point b), du règlement de base, l’institution de l’État membre à la législation duquel le travailleur a été soumis en dernier lieu indique à l’institution du lieu de résidence, à la demande de celle-ci, si le travailleur a droit aux prestations en vertu de l’article 64 du règlement de base.


The recasting of legislation means the adoption, when an amendment is made to a basic instrument, of a new legal instrument which incorporates the said amendment into the basic instrument, but repeals and replaces the latter.

La refonte des textes législatifs désigne l'adoption, lors d'une nouvelle modification apportée à un acte de base, d'un acte juridique nouveau qui, en intégrant cette nouvelle modification dans l'acte de base, abroge ce dernier.


In the latter, industry is less specialised and still more centred on low-technology sectors including food and beverages, textiles, wood products and basic metal industries.

Dans ces derniers, l'industrie est moins spécialisée et est encore davantage concentrée sur des secteurs de faible intensité technologique, comme les industries alimentaire, textile, métallurgique et de transformation du bois.


The latter provide expertise to the Commission[9] in preparing and implementing policy as well as delegated acts, whereas comitology committees assist the Commission in the exercise of the implementing powers that have been conferred upon it by basic legal acts.

Ces derniers mettent leur connaissances spécialisées à la disposition de la Commission[9] pour l'élaboration et la mise en œuvre des politiques ainsi que des actes délégués, tandis que les comités de comitologie assistent la Commission dans l’exercice des compétences d’exécution qui lui ont été conférées par des actes législatifs de base.


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7. Urges the Belarusian authorities to review their actions, improve and upgrade the electoral legislation and conduct new free and fair parliamentary elections in line with international standards; also urges them to unconditionally release all the political prisoners, without coercing the latter into signing false confessions and pardon pleas, and to respect their own people by protecting the latter’s basic freedoms and by letting them enjoy their basic rights; expresses deep concern regarding the recurring reports of deliberately ...[+++]

7. presse les autorités biélorusses de reconsidérer leur attitude, d'améliorer et de moderniser la législation électorale et d'organiser de nouvelles élections législatives libres et équitables conformément aux normes internationales; les presse également de libérer sans condition tous les prisonniers politiques, sans les contraindre à signer de faux aveux et demandes de grâce et de respecter leur propre peuple en protégeant ses libertés fondamentales et en lui permettant de jouir de ses droits fondamentaux; fait part de sa vive inquiétude quant aux informations récurrentes relatives aux conditions de détention délibérément inhumaines, ...[+++]


2. An automatic message from the roaming provider shall inform the roaming customer that the latter is roaming and provide basic personalised tariff information on the charges (in the currency of the home bill provided by the customer’s domestic provider), expressed in price per megabyte, applicable to the provision of regulated data roaming services to that roaming customer in the Member State concerned, except where the customer has notified the roaming provider that he does not require that information.

2. Un message automatique du fournisseur de services d’itinérance informe le client en itinérance qu’il utilise un service en itinérance et lui donne des informations personnalisées de base sur le tarif (dans la devise de la facture d’origine établie par son fournisseur national), exprimé en prix par mégaoctet et applicable à la fourniture de services de données en itinérance réglementés à ce client en itinérance dans l’État membre concerné, sauf si le client a notifié à son fournisseur de services d’itinérance qu’il ne souhaitait pas disposer de cette informati ...[+++]


This addition is at odds both with Article 87d of the German Basic Law and Article 8(3) of SES Regulation 550/2004. The latter states that Member States have discretionary powers in choosing a service provider.

Cet ajout est à la fois contraire à l’article 87d de la loi fondamentale allemande et à l’article 8, paragraphe 3, du règlement n° 550/2004 concernant le ciel unique européen, en vertu duquel les États membres ont un pouvoir discrétionnaire en ce qui concerne le choix d'un prestataire de services.


3. For the purposes of applying Article 65(5)(b) of the basic Regulation , the institution of the Member State to whose legislation the worker was last subject shall inform the institution in the place of residence, when requested to do so by the latter, whether the worker is entitled to benefits under Article 64 of the basic Regulation ║.

3. Aux fins de l'application de l'article 65, paragraphe 5, point b), du règlement de base , l'institution de l'État membre à la législation duquel le travailleur a été soumis en dernier lieu indique à l'institution du lieu de résidence, à la demande de celle-ci, si le travailleur a droit aux prestations en vertu de l'article 64 du règlement de base .


The latter stipulates that a basic act should exist prior to any budgetary appropriations be entered into the EC budget for any Community action. In the case of European standardisation, there are several acts, such as Directive 98/34/EC various Regulations on technical harmonisation, including the “new approach directives” and Council Decision 87/95/EEC.

Dans le cas de la normalisation européenne, il existe plusieurs actes juridiques, tels que la directive 98/34/CE, diverses réglementations sur l'harmonisation technique, y compris les directives "nouvelle approche", et la décision du Conseil 87/95/CEE .


This is also how Community law is supposed to have arisen and, according to the traditional approach to international law, how its validity is supposed to take precedence over national law, either by virtue of transposition by a national implementing law (in the system known as 'dualism') or, ipso iure, as higher-ranking international law (what is known as 'monism').This report starts from the assumption of qualified monism. According to the prevailing doctrine of the primacy of the international legal order, one of the norms obtained by custom and conviction constitutes the basis for the validity of the legal orders of individual States. The latter are subor ...[+++]

Un autre principe du droit international, fondé sur la norme fondamentale "la coutume et la conviction juridique créent le droit international", veut par conséquent que les traités internationaux (qui sont donc une nouvelle source de droit, ne résultant pas du droit coutumier) doivent être respectés ("pacta sunt servanda"). Un autre principe de droit international implique que le droit des États, conçus comme sujets originaires du droit international, n'est pas affecté en principe par le droit international et que ces États peuvent réglementer la validité et le rang du droit international dans leur sphère de souveraineté nationale et, également, qu'il appartient aux États d'aménager cette ...[+++]




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'latter’s basic' ->

Date index: 2024-03-01
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