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Traduction de «jurisdictions impose consistent anti-money » (Anglais → Français) :

18. Welcomes the recent agreement on a 4 Anti-Money Laundering Directive; calls on the Commission to review consistently anti-money laundering legislation to ensure that there is sufficient scrutiny of EU-registered sports governing bodies and their officials;

18. se félicite de l'accord obtenu récemment en ce qui concerne la quatrième directive anti-blanchiment; invite la Commission à revoir en conséquence la législation anti-blanchiment afin de garantir un contrôle suffisant des organes de tutelle du sport agréés par l'Union, ainsi que de leurs responsables;


(110) When implementing the provisions of this Directive, Member States should take due account of the recommendations by the Financial Action Task Force (FATF) on jurisdictions that have strategic anti-money laundering and countering the financing of terrorism deficiencies and to which counter-measures apply or jurisdictions with strategic anti-money laundering and countering the financing of terrorism deficiencies that have not made sufficient progress in addressing the deficiencies or have not ...[+++]

(110) Lors de la mise en œuvre des dispositions de la présente directive, les États membres devraient tenir dûment compte des recommandations du Groupe d'action financière (GAFI) concernant les pays ou territoires qui présentent des défaillances stratégiques dans la lutte contre le blanchiment d'argent et contre le financement du terrorisme et auxquels des contre-mesures s'appliquent ou concernant les pays ou territoires qui présentent des défaillances stratégiques dans la lutte contre le blanchiment d'argent et contre le financement ...[+++]


28. Welcomes the recent agreement on the 4 Anti-Money-Laundering Directive and supports the proactive use of all means provided for within the new legislation to tackle this issue; calls on the Commission to consistently monitor EU anti-money-laundering legislation to ensure that it is sufficient to fight against corruption in sport and ensure scrutiny of EU-registered sports governing bodies and their officials;

28. se félicite du récent accord sur la quatrième directive anti-blanchiment et encourage l'utilisation proactive de tous les moyens mis à disposition par la nouvelle législation pour lutter contre ces pratiques; invite la Commission à vérifier en permanence si la législation anti-blanchiment de l'Union est suffisante pour lutter contre la corruption dans le sport et garantir un contrôle des instances dirigeantes du sport enregistrées dans l'Union et de leurs responsables;


27. Welcomes the recent agreement on the 4 Anti-Money-Laundering Directive and supports the proactive use of all means provided for within the new legislation to tackle this issue; calls on the Commission to consistently monitor EU anti-money-laundering legislation to ensure that it is sufficient to fight against corruption in sport and ensure scrutiny of EU-registered sports governing bodies and their officials;

27. se félicite du récent accord sur la quatrième directive anti-blanchiment et encourage l'utilisation proactive de tous les moyens mis à disposition par la nouvelle législation pour lutter contre ces pratiques; invite la Commission à vérifier en permanence si la législation anti-blanchiment de l'Union est suffisante pour lutter contre la corruption dans le sport et garantir un contrôle des instances dirigeantes du sport enregistrées dans l'Union et de leurs responsables;


9. Notes that tax evasion and money laundering are facilitated by Trust and Company Service Providers (TCSP), as they enable the establishment of structures that render the beneficial owners unaccountable for their actions and obligations, including to tax authorities, to creditors and to the victims of human rights violations; takes the view that TCSPs should be required to carry out due diligence in accurately establishing beneficial ownership information under anti-money laundering rules; considers also that companies should only be allowed to incorpo ...[+++]

9. fait observer que la fraude fiscale et le blanchiment d'argent sont facilités par les prestataires de services aux sociétés et fiducies, ces derniers permettant la mise en place de structures faisant échapper les bénéficiaires effectifs à tout contrôle sur leurs agissements et obligations, y compris de la part des autorités fiscales, des créanciers ou des victimes de violations des droits de l'homme; estime que les prestataires de services aux sociétés et fiducies devraient être tenus de faire preuve de diligence pour attester avec exactitude les informations relatives aux bénéficiaires effectifs, en application des règles relatives ...[+++]


Question No. 552 Mr. Hoang Mai: With regard to tax evasion and its effects on the Canadian economy: (a) does the Canada Revenue Agency (CRA) publish estimates of the tax gap caused by offshore tax avoidance, and, (i) if so, which method does the government utilize to calculate this gap, (ii) if not, why not; (b) what is the 10-year trend for (i) the number of transfer pricing audits, (ii) the budgeting for and Full-Time Equivalent (FTE) staffing of auditors dealing with transfer pricing audit; (c) what is the amount of annual capital flow from Canada to the United States resulting from bilateral trade mispricing (i) per capital flow, (ii) by proportion of total trade, (iii) per tax loss; (d) what is the amount of annual capital flow from ...[+++]

Question n 552 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la fraude fiscale et ses conséquences pour l’économie canadienne: a) l’Agence du revenu du Canada (ARC) publie-t-elle des estimations sur l’écart fiscal causé par l’évitement fiscal à l’étranger, et, (i) dans l’affirmative, quelle méthode le gouvernement emploie-t-il pour calculer cet écart, (ii) dans la négative, pourquoi; b) quelle est la tendance sur 10 ans pour (i) le nombre de vérifications des prix de transfert, (ii) la budgétisation et la dotation en équivalents temps plein (ETP) de vérificateurs chargés de vérifier les prix de transfert; c) à ...[+++]


It would be a situation in which a particular jurisdiction has been deemed to be high-risk because it lacks effective or sufficient anti-money-laundering or anti-terrorist financing measures: it hasn't criminalized money laundering, it hasn't criminalized terrorist financing, it doesn't have a financial intelligence unit, it doesn't require mandatory suspicious transaction reporting—all of those things that make up the comprehensive set of standards that most jurisdictions have agre ...[+++]

Il peut s'agir d'un pays jugé à haut risque parce qu'il est démuni de mesures efficaces ou suffisantes contre le blanchiment d'argent ou le financement terroriste: il n'a pas criminalisé le blanchiment d'argent, il n'a pas criminalisé le financement terroriste, il n'a pas de service de renseignements financiers, il n'exige pas la déclaration obligatoire des transactions suspectes — toutes ces choses qui composent un ensemble complet de normes que la plupart des pays ont convenu d'appliquer.


To begin with, the measures proposed in the bill will update Canada's anti-money laundering and anti-terrorist financing regime to be consistent with international standards set out by the Financial Action Task Force, which is the international standard-setting body on this issue.

Pour commencer, les mesures prévues dans le projet de loi mettront à jour le régime canadien de lutte contre le blanchiment d'argent et le financement du terrorisme pour qu'il corresponde aux normes internationales établies par le Groupe d’action financière, l'organisme international de réglementation dans le domaine.


Canada's new government has committed to a strong and comprehensive anti-money laundering and anti-terrorism regime that is consistent with international standards.

Le nouveau gouvernement du Canada s'est engagé a mettre en place un régime de lutte contre le blanchiment d'argent et le terrorisme qui soit non seulement fort et exhaustif, mais aussi conforme aux normes internationales.


What we mean by that is, specifically, foreign jurisdictions and foreign entities that lack effective anti-money-laundering and anti-terrorist-financing controls may be unwittingly facilitating money laundering and terrorist financing.

Ce que nous voulons dire, c'est que certains États et certaines entités n'ont pas de contrôles efficaces contre le recyclage des produits de la criminalité et le financement du terrorisme, ce qui facilite ces activités d'une manière bien involontaire.




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Date index: 2025-03-28
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