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1373 Committee
1540 Committee
Abstract of Issues Discussed
Abstract of issues discussed by the EIC
CTC
Committee established pursuant to resolution 1540
Committee of 20
Counter-Terrorism Committee
EIC Abstract
Emerging Issues Committee Abstract
Issues Resolution Committee
Project Issues Resolution Committee
Resolutions Committee
Resolutions committee
Sub-committee for European Issues

Traduction de «issues resolution committee » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Issues Resolution Committee

Comité de résolution de problèmes


Project Issues Resolution Committee

Comité de résolution de problèmes liés aux projets




1373 Committee | Counter-Terrorism Committee | Security Council Committee established pursuant to resolution 1373 (2001) concerning counter-terrorism | CTC [Abbr.]

Comité contre le terrorisme | Comité du Conseil de sécurité créé par la résolution 1373 (2001) concernant la lutte antiterroriste


Abstract of issues discussed by the EIC [ EIC Abstract | Abstract of issues discussed by the Emerging Issues Committee | Emerging Issues Committee Abstract | Abstract of Issues Discussed ]

abrégé des délibérations du CPN [ Abrégé des délibérations | CPN | Abrégé des délibérations du Comité sur les problèmes nouveaux ]


Committee of 20 | Committee on the Reform of the International Monetary System and Related Issues

Comité des Vingt | Comité pour la réforme du système monétaire international et les questions connexes


Committee established pursuant to resolution 1540 | 1540 Committee

Comité du Conseil de sécurité créé par la résolution 1540 | Comité 1540


Security Council Committee established pursuant to resolution 1373 (2001) concerning counter-terrorism

Comité du Conseil de sécurité créé par la résolution 1373 (2001) concernant la lutte antiterroriste




Sub-committee for European Issues

Sous-commission des questions européennes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Furthermore, the Committee on Payment and Market Infrastructures (CPMI) and the International Organisation of Securities Commissions (IOSCO) have developed guidance on recovery plans for financial-market infrastructures, including CCPs, while the FSB has issued further guidance on the application of its Key Attributes of Effective Resolution Regimes to financial market infrastructures such as CCPs.

Par ailleurs, le Comité sur les paiements et les infrastructures de marché (CPMI) et l'Organisation internationale des commissions de valeurs (OICV) ont élaboré des orientations sur les plans de redressement des infrastructures des marchés financiers, dont les contreparties centrales, tandis que le Conseil de stabilité financière a publié de nouvelles orientations sur l'application de ses Key Attributes of Effective Resolution Regimes (caractéristiques essentielles de systèmes performants de résolution) à des infrastructures de marché financier telles que les contreparties centrales.


Invites the Interinstitutional Committee established by Article 15(2) of Regulation (EC) No 1049/2001 to work more actively and to report to the competent committees on the issues discussed; calls on it to meet more regularly, and to open internal discussions and deliberations by, and inviting and considering submissions from, civil society, the European Ombudsman and the European Data Protection Supervisor; calls on it to address, as a matter of urgency, the issues mentioned in this resolution.

invite la commission interinstitutionnelle créée par l'article 15, paragraphe 2, du règlement (CE) no 1049/2001 à travailler de manière plus active et à rendre compte des thèmes abordés aux commissions compétentes; appelle cette commission à se réunir plus régulièrement, et à lancer des discussions et des débats internes en invitant et en examinant les propositions soumises par les représentants de la société civile, la Médiatrice européenne et le Contrôleur européen de la protection des données; invite cette commission à se traiter d'urgence les problèmes évoqués dans la présente résolution ...[+++]


It is significant that the EESC has used the legal instrument of a Resolution in this instance; the Committee rarely issues Resolutions; it generally discusses and adopts opinions on draft EU legislation, for submission to the EU lawmakers: the European Commission, the EU Council of Ministers and the European Parliament.

Il n'est pas anodin que le CESE ait usé en l'occurrence de l'instrument juridique de la résolution, auquel il recourt rarement par ailleurs. En effet, de manière générale, il débat des projets de législation européenne et adopte à leur sujet des avis présentés aux législateurs de l'UE que sont la Commission européenne, le Conseil des ministres de l'UE et le Parlement européen.


The Committee may, following a proposal from a section, a group or a third of its members, issue resolutions on a current topic, which shall be adopted by the assembly in accordance with Rule 56(2).

Le Comité peut, sur proposition d’une section spécialisée, d’un de ses groupes ou d’un tiers de ses membres, émettre des résolutions sur des thèmes d’actualité, qui sont adoptées par l’Assemblée conformément à l’article 56, paragraphe 2.


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(Return tabled) Question No. 206 Mr. Alex Atamanenko: With respect to Canadian Agricultural Income Stabilization (CAIS) program entitlement, the appeals process and exclusion from entitlement to other federal agricultural programs: (a) are appellants entitled to know what recommendations are made by the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (b) are appellants entitled to know on what grounds the Intermediate Appeals Sub-Committee rejects recommendations o ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 206 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne le droit au Programme canadien de stabilisation du revenu agricole (PCSRA), la procédure d’appel et l’exclusion du droit aux autres programmes agricoles fédéraux: a) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; b) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des raisons invoquées par le Sous-comité intermédiaire des appels pour rejeter les recomma ...[+++]


Both the EU Council and the EC-EFTA Joint Committee have issued resolutions (dated 21 June and 2 December respectively) backing the transit reform and calling on the Member States and other participating countries to continue to give top priority to operational matters and computerisation.

Dans cet esprit, le Conseil et la commission mixte CE/AELE ont, par leurs Résolutions du 21 juin 1999 et du 2 décembre 1999, marqué leur soutien à la réforme du transit et invité les Etats membres et les pays partenaires à lui maintenir son statut de domaine prioritaire, en particulier sur le plan opérationnel et sur celui de l'informatisation.


ORDERED: That the Senate do unite with the House of Commons in the appointment of a Special Joint Committee of the Senate and the House of Commons to study matters related to the proposed resolution respecting a proposed Amendment to Section 93 of the Constitution Act, 1867 concerning the Quebec school system; That seven Members of the Senate and sixteen Members of the House of Commons be members of the Committee; That the Members to act on behalf of the Senate on the Committee be the Honourable Senators Beaudoin, Grafstein, Lavoie- ...[+++]

ORDONNÉ: Qu'un message soit transmis à la Chambre des communes pour l'informer que le Sénat se joigne à la Chambre des communes pour constituer un comité mixte spécial du Sénat et de la Chambre des communes chargé de se pencher sur les différents aspects du projet de résolution concernant la modification que l'on propose d'apporter à l'article 93 de la Loi constitutionnelle de 1867 à l'égard du système scolaire au Québec; Que sept sénateurs et seize députés fassent partie du comité; Que les sénateurs suivants soient désignés pour re ...[+++]


The Economic and Social Committee issued its Opinion on the Green Paper on 24 February 1999 [3] and the European Parliament adopted a Resolution on 4 May 2000 [4].

Le Comité économique et social a rendu son avis sur le Livre vert le 24 février 1999 [3] et le Parlement européen a adopté une résolution le 4 mai 2000 [4].


GOVERNMENT ORDERS Mr. Ouellet (Minister of Foreign Affairs), seconded by Mr. Robichaud (Secretary of State (Parliamentary Affairs)), moved, That a Special Joint Committee of the House of Commons and the Senate be appointed to consider Canada's foreign policy including international trade and international assistance; That the document entitled ``Guidance Paper for the Special Joint Parliamentary Committee reviewing Canadian Foreign Policy'' be referred to the Committee; That the Committee be directed to consult broadly and to analyze the issues discussed ...[+++]

ORDRES ÉMANANT DU GOUVERNEMENT M. Ouellet (ministre des Affaires étrangères), appuyé par M. Robichaud (secrétaire d'État (Affaires parlementaires)), propose, Qu'un Comité mixte spécial de la Chambre des communes et du Sénat soit constitué pour examiner la politique étrangère du Canada, y compris le commerce international et l'aide étrangère; Que le document intitulé « Lignes directrices pour le Comité mixte spécial chargé de l'examen de la politique étrangère du Canada » soit renvoyé au Comité; Que le Comité ait le mandat de procéder à de vastes consultat ...[+++]


Backed with the support of the Third Committee (on social issues), this Resolution was passed in the UN General Assembly without any vote.

Bénéficiant du soutien de la Troisième commission (relative aux questions sociales), cette résolution a été adoptée à l'Assemblée générale des Nations unies sans vote.




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Date index: 2021-09-15
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