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Advise on weather-related issues
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Advise patients on health and lifestyle issues
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Senior Advisory Group on Women's Issues in Education

Vertaling van "issues as education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Senior Advisory Group on Women's Issues in Education

Comité consultatif sur la condition féminine en éducation


Minister's Advisory Committee on Women's Issues in Education

Comité consultatif au ministre sur la condition féminine en éducation


perform awareness raising activities for psychosocial issues | provide psycho-social education | advocate education in psycho-social issues | promote psycho-social education

promouvoir l’éducation psychosociale


educate a patient on health and lifestyle issues | inform patients on health and lifestyle issues | advise patient on health and lifestyle issues | advise patients on health and lifestyle issues

conseiller des patients sur les questions de santé et d’hygiène de vie


arranging a bonus issue | bonus issue | capitalisation issue | free issue | script issue | script issue of share

attribution d'actions gratuites | distribution d'actions gratuites | émission d'actions gratuites


Organizational and First Meeting on: Examination of Issues Affecting Urban Aboriginal Youth, in Particular, Access, Provision and Delivery of Services, Policy and Jurisdictional Issues, Employment and Education, Access to Economic Opportunities, Youth Par

Réunion d'organisation et première réunion concernant : l'examen des problèmes qui touchent les jeunes Autochtones des villes, plus précisément, l'accessibilité, l'éventail et la prestation des services, les problèmes liés aux politiques et aux compétence


advising on weather-related issues | counsel on weather-related issues | advise on weather-related issues | make recommendations on weather-related issues guide the weather-related issues

donner des conseils sur des questions liées aux conditions météo


issue calendar | issue timetable | issue time-table | issuing calendar

calendrier d'émission | calendrier des émissions


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consortium d'émission | syndicat d'émission


issue price (1) | amount of the issue (2) | price of shares issued (3) | rate of issue (4)

cours d'émission (1) | prix d'émission (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new focus at European level on education and training policy issues gives a new context for considering questions of investment efficiency. The present Communication is based on economic and educational research as well as on direct contact with stakeholders in education and training. It wants to offer the Commission's view, and to launch a debate on key investment issues in education and training in the current and enlarged EU, within the framework of the implementation of the Objectives process and the Lifelong learning Communication - as well as in context of the Europ ...[+++]

Elle vise à donner le point de vue de la Commission et d'ouvrir un débat sur les questions d'investissement dans l'éducation et la formation dans l'UE actuelle et élargie, dans le cadre de la mise en oeuvre du Processus des objectifs et de la Communication sur l'apprentissage tout au long de la vie ainsi que dans le contexte de la Stratégie européenne de l'emploi.


In addition, five specific priorities are suggested for adoption at ASEM III. These are: an enhanced exchange of views on regional and global security issues; an enhanced result-oriented co-operation on trade and economic issues, including dialogue on social policy issues; intensified educational exchanges between our two regions; networking and co-operation in the field of consumer protection, and a possible enlargement of participation in the ASEM process

En outre, cinq priorités spécifiques sont suggérées pour adoption lors du troisième sommet ASEM: un échange de vues plus approfondi sur les questions de sécurité régionale et mondiale, une coopération renforcée et davantage axée sur les résultats dans le domaine commercial et économique incluant un dialogue portant sur les questions de politique sociale, l'intensification des échanges dans le domaine de l'éducation entre nos deux régi ...[+++]


This paper suggests five specific priorities for adoption at the Summit - enhanced exchange of views on security issues; enhanced dialogue and co-operation on trade, social policy and economic issues; intensified educational exchanges; co-operation in the field of consumer protection and possible enlargement of participation of the ASEM process.

Le présent document propose cinq priorités spécifiques en vue de leur adoption lors du sommet: approfondissement des échanges de vues sur les questions de sécurité régionale et mondiale, intensification du dialogue et de la coopération en matière de commerce, de politique sociale et de questions économiques, intensification des échanges dans le domaine de l'éducation, coopération dans le domaine de la protection des consommateurs et possibilités d'élargissement de la participation au processus ASEM.


They concern five issues: registration, education, health, access to work and housing.

Elles portent sur cinq points: inscription à l'état civil, éducation, santé, accès à l'emploi et accès au logement.


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Two Europass documents are self-declaration tools: the European Curriculum Vitae (CV)[7] and the Europass Language Passport,[8] and three are issued by education and training bodies: the Europass Diploma Supplement,[9] the Europass Certificate Supplement[10] and the Europass Mobility document.[11] All documents share a common brand name (Europass) and logo.

Deux documents Europass sont des outils par lesquels la personne fait une déclaration sur l'honneur: le curriculum vitae européen (CV)[7] et le passeport des langues Europass,[8] tandis que trois autres sont délivrés par des instances d'éducation et de formation: le supplément au diplôme Europass[9], le supplément au certificat Europass[10] et le document Europass Mobilité[11]. Tous les documents partagent le même nom de marque (Europass) et le même logo.


In April of this year, shortly after the provincial election, the Education Minister, Roger Grimes, announced that agreement had been reached between the government and the denominational education councils for the establishment of 10 interim school boards, a provincial construction board, and on key issues on educational reform.

En avril dernier, peu après les élections provinciales, le ministre de l'Éducation, Roger Grimes, a annoncé que le gouvernement et les conseils scolaires confessionnels s'étaient entendus sur la création de 10 conseils scolaires provisoires et d'un conseil provincial des installations permanentes, ainsi que sur les points clés de la réforme de l'enseignement.


I am very pleased to learn that the Standing Senate Committee on Aboriginal Peoples is studying issues affecting urban Aboriginal youth in Canada, and in particular, examining access, provision and delivery of services, policy and jurisdictional issues, employment, education, access to economic opportunities, youth participation and empowerment, and other related issues.

Je suis très heureux d'apprendre que le Comité sénatorial permanent des peuples autochtones étudie les problèmes qui touchent les jeunes Autochtones des villes au Canada, plus précisément, l'accessibilité, l'éventail et la prestation des services, les problèmes liés aux politiques et aux compétences, l'emploi et l'éducation, l'accès aux débouchés économiques, la participation et l'autonomisation des jeunes, et d'autres questions connexes.


Ms. Margaret Buist: I think the issue is education, how we educate parents not to use their children as weapons, how we educate judges to take these issues seriously, how we educate lawyers to advocate properly on behalf of their clients to get their clients into mediation, if there's no abuse.

Mme Margaret Buist: Je crois que c'est une question d'éducation, comment nous pouvons enseigner aux parents à ne pas utiliser leurs enfants pour blesser l'autre, comment nous pouvons renseigner les juges pour qu'ils prennent ces questions au sérieux, comment nous pouvons enseigner aux avocats la manière d'amener leurs clients à avoir recours à la médiation, dans les cas où il n'y a pas de violence.


However, representatives from the educational sector and rights holder groups were unable to come to an agreement regarding several key issues such as how best to approach the issue of educational use (i.e., whether through an exception to copyright or through licensing arrangements), the uses to be allowed, and how the material should be identified as “publicly available”.

Cependant, les représentants du secteur de l’éducation et des groupes de titulaires de droits d’auteur n’ont pu s’entendre sur plusieurs questions importantes, telles que la meilleure façon d’aborder la question de l’utilisation à des fins éducatives, c’est-à-dire par le truchement d’une exception concernant le droit d’auteur ou en vertu de licences, les utilisations autorisées et la façon d’indiquer que le matériel est « accessible au public ».


Mr. Lemieux: I think it is proper for government-to-government negotiations to take place, whether it is dealing with justice issues, tourism issues, sport issues, or education issues.

M. Lemieux: Je crois qu'il convient que les négociations aient lieu de gouvernement à gouvernement, que ce soit dans des domaines comme la justice, le tourisme et les sports comme dans le domaine de l'éducation.


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