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Austral Islands
Clipperton Island
Commonwealth of the Northern Mariana Islands
Consider advisable
Consider appropriate
Consider desirable
Consider expedient
Consider just
Consider necessary
Consider to be appropriate
Deem advisable
Deem appropriate
Deem just
Deem just and proper
French Polynesia
Gambier Islands
Heard Island and McDonald Islands
JIT
JIT production system
JIT-JET
Just in time
Just in time - just enough training
Just-in-time
Just-in-time manufacturing system
Just-in-time production program
Just-in-time production programme
Just-in-time production system
Just-in-time program
Just-in-time programme
Leeward Islands
Lesser Antilles
MH; MHL
Marquesas Islands
Marshall Islands
Northern Mariana Islands
Northern Marianas
Overseas Country of French Polynesia
Prince Edward Island Highway Traffic Act
Prince Edward Island Traffic Act
Republic of the Marshall Islands
See fit
Society Islands
Tahiti
Territory of Heard Island and McDonald Islands
Think expedient
Think fit
Think proper
Tuamotu Islands
Windward Islands

Traduction de «island just » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
just-in-time, just-enough training [ JIT-JET | just in time - just enough training | just-in-time/just-enough training ]

formation juste-à-temps, juste assez [ formation juste à temps, juste assez ]


French Polynesia [ Austral Islands | Clipperton Island | Gambier Islands | Marquesas Islands | Overseas Country of French Polynesia | Society Islands | Tahiti | Tuamotu Islands ]

Polynésie française [ archipel de la Société | archipel des Tuamotu | Clipperton | îles Australes | îles Gambier | Îles Marquises | pays d’outre-mer de la Polynésie française | Tahiti ]


just-in-time | just-in-time production system | just-in-time manufacturing system | JIT production system | just in time [ JIT ]

juste-à-temps | production juste-à-temps | production en juste-à-temps | méthode juste-à-temps | juste à temps [ JAT ]


Lesser Antilles [ Leeward Islands | Windward Islands ]

Petites Antilles [ îles du Vent | Îles-Sous-le-Vent ]


just-in-time production program [ just-in-time program | just-in-time production programme | just-in-time programme ]

programme de production juste à temps


Heard Island and McDonald Islands | Territory of Heard Island and McDonald Islands

le territoire des Îles Heard et McDonald | les Îles Heard et McDonald


consider to be appropriate [ consider necessary | consider desirable | consider advisable | consider appropriate | consider just | deem just and proper | think proper | consider expedient | think fit | think expedient | deem appropriate | deem just | deem advisable | see fit ]

juger équitable [ juger indiqué | estimer indiqué | estimer approprié | estimer équitable | estimer opportun | estimer utile | juger à propos | juger approprié | juger convenable | juger opportun ]


Northern Mariana Islands [ Commonwealth of the Northern Mariana Islands | Northern Marianas ]

Îles Mariannes du Nord [ Commonwealth des Îles Mariannes du Nord | Commonwealth des Mariannes du Nord | Mariannes du Nord ]


Prince Edward Island Highway Traffic Act (1) | Prince Edward Island Traffic Act (2)

loi sur la circulation routière de l´Ile du Prince-Edouard


Republic of the Marshall Islands | Marshall Islands [ MH; MHL ]

publique des Iles Marshall | Iles Marshall [ MH; MHL ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[23] Highlands and Islands with only just over 9 inhabitants per square km is the only other region outside of Sweden and Finland where the population density is under 10.

[23] Les Highlands et Islands, qui comptent un peu plus de 9 habitants au kilomètre carré, sont la seule autre région, en dehors de la Suède et de la Finlande, à avoir une densité de population inférieure à 10 habitants au kilomètre carré.


The fishing opportunities of just over 1 million tonnes for all fishing parties resulted from the application of the long-term management strategy agreed among the parties (the EU, Norway and the Faroe Islands).

Les possibilités de pêche d’un peu plus de 1 million de tonnes pour toutes les parties prenantes résultaient de l’application de la stratégie de gestion à long terme convenue entre les parties (l’UE, la Norvège et les Îles Féroé).


6. Calls for the inclusion of a specific European integrated and flexible policy framework, with legal and financial implications, for dealing with the European islands based on their shared features but taking into account the diversity situations and following the principle of proportionality; Cohesion Policy should address the situation of the islands not just through Regional Policy, but also using other EU policies that have a significant territorial impact on the development of these regions; believes that an European policy f ...[+++]

6. appelle de ses vœux la mise en place d'un cadre politique européen spécifique, souple et intégré, ayant des implications juridiques et financières, pour traiter de la situation des régions insulaires européennes, sur la base de leurs caractéristiques communes mais en tenant compte de la diversité des situations et du principe de proportionnalité; estime que la politique de cohésion doit aborder la situation des régions insulaires non seulement à travers la politique régionale, mais également en faisant appel à d'autres politiques de l'Union ayant un impact territorial significatif sur le développement de ces régions; considère qu'un ...[+++]


4. Calls for the establishment of a specific European integrated and flexible policy framework for dealing with mountain regions, islands and sparsely populated areas on the basis of their shared features, while also taking proper account of different situations and showing due regard for the principle of proportionality; is of the opinion that cohesion policy should address the situation of the islands not just through regional policy measures, but also using other EU policies that have a significant territorial impact on the develo ...[+++]

4. appelle de ses vœux la mise en place d'un cadre politique européen spécifique, souple et intégré, pour traiter la situation des régions montagneuses, insulaires ou à faible densité de population, sur la base de leurs caractéristiques communes, tout en tenant dûment compte de la diversité des situations et du principe de proportionnalité; estime que la politique de cohésion doit aborder la situation des zones insulaires non seulement à travers la politique régionale, mais également en faisant appel à d'autres politiques de l'Union ayant un impact territorial significatif sur le développement de ces régions; considère qu'un cadre poli ...[+++]


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4. Calls for the inclusion of a specific European integrated and flexible policy framework, with legal and financial implications, for dealing with the mountain regions, islands and sparsely populated areas based on their shared features but taking into account the diverse situations and following the principle of proportionality; is of the opinion that that Cohesion Policy should address the situation of the mountain regions, islands and sparsely populated areas not just through Regional Po ...[+++]

4. appelle de ses vœux la mise en place d'un cadre politique européen spécifique, souple et intégré, ayant des implications juridiques et financières, pour traiter de la situation des régions de montagne, insulaires ou à faible densité de population, sur la base de leurs caractéristiques communes mais tenant compte également de la diversité des situations selon le principe de proportionnalité; estime que la politique de cohésion doit aborder la situation des zones de montagne, insulaires ou à faible densité de population non seulement à travers la politique régionale, mais également en faisant appel à d'autres politiques ayant un impact ...[+++]


4. Calls for the inclusion of a specific European integrated and flexible policy framework, with legal and financial implications, for dealing with the mountain regions, islands and sparsely populated areas based on their shared features but taking into account the diverse situations and following the principle of proportionality; is of the opinion that Cohesion Policy should address the situation of the islands not just through Regional Policy, but also using other EU policies that have a significant territorial impact on the develo ...[+++]

4. appelle de ses vœux la mise en place d'un cadre politique européen spécifique, souple et intégré, ayant des implications juridiques et financières, pour traiter la question des régions montagneuses, insulaires ou à faible densité de population, sur la base de leurs caractéristiques communes, tout en tenant compte de la diversité des situations et du principe de proportionnalité; estime que la politique de cohésion doit aborder la situation des zones insulaires non seulement à travers la politique régionale, mais également en faisant appel à d'autres politiques de l’Union ayant un impact territorial significatif sur le développement d ...[+++]


4. Calls for the establishment of a specific European integrated and flexible policy framework, with legal and financial implications, for dealing with mountain regions, islands and sparsely populated areas on the basis of their shared features, while also taking proper account of different situations and showing due regard for the principle of proportionality; is of the opinion that cohesion policy should address the situation of the islands not just through regional policy measures, but also using other EU policies that have a sign ...[+++]

4. appelle de ses vœux la mise en place d'un cadre politique européen spécifique, souple et intégré, ayant des implications juridiques et financières, pour traiter la situation des régions montagneuses, insulaires ou à faible densité de population, sur la base de leurs caractéristiques communes, tout en tenant dûment compte de la diversité des situations et du principe de proportionnalité; estime que la politique de cohésion doit aborder la situation des zones insulaires non seulement à travers la politique régionale, mais également en faisant appel à d'autres politiques de l’Union ayant un impact territorial significatif sur le dévelop ...[+++]


[23] Highlands and Islands with only just over 9 inhabitants per square km is the only other region outside of Sweden and Finland where the population density is under 10.

[23] Les Highlands et Islands, qui comptent un peu plus de 9 habitants au kilomètre carré, sont la seule autre région, en dehors de la Suède et de la Finlande, à avoir une densité de population inférieure à 10 habitants au kilomètre carré.


With just one exception, their population density is fairly high - more than 210 people to the km2 in the Canary Islands and 320 in Madeira, and between 240 and 360 in the French overseas departments with the exception of French Guiana, which has fewer than two people per km2.

Leur densité démographique est, à une exception près, assez élevée, supérieure à 210 habitants au km2 aux îles Canaries et à 320 à Madère, et entre 240 et 360 dans les DOM excepté la Guyane qui, au contraire, ne compte que moins de 2 habitants au km².


With just one exception, their population density is fairly high - more than 210 people to the km2 in the Canary Islands and 320 in Madeira, and between 240 and 360 in the French overseas departments with the exception of French Guiana, which has fewer than two people per km2.

Leur densité démographique est, à une exception près, assez élevée, supérieure à 210 habitants au km2 aux îles Canaries et à 320 à Madère, et entre 240 et 360 dans les DOM excepté la Guyane qui, au contraire, ne compte que moins de 2 habitants au km².


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