Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Action or inaction
Action or omission
Commission or omission
Failure to act
Failure to perform
Fault by omission
Fault of omission
Idle inventory
Inaction
Inactive
Inactive agent
Inactive blog
Inactive commissioning
Inactive inventory
Inactive problem
Inactive stock
Inactive substance
Inactive weblog
Inactivity
Linear Reward-Inaction
Linear Reward-Inaction scheme
Non-performance
Nonfeasance
Passive inaction

Traduction de «inactive commissioning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
inactive commissioning

mise en exploitation inactive | mise en service hors radiactivité


failure to act | failure to perform | fault by omission | fault of omission | inaction | inactivity | nonfeasance | non-performance | passive inaction

défaut d'agir | faute d'omission | inaction | inaction fautive | inexécution




commission or omission [ action or omission | action or inaction ]

action ou inaction [ action ou omission ]


inactive agent | inactive substance

agent inactif | substance inactive


idle inventory [ inactive inventory | inactive stock ]

stock dormant [ stock mort ]


Linear Reward-Inaction [ Linear Reward-Inaction scheme ]

inaction-récompense linéaire


inactive blog | inactive weblog

blogue inactif | carnet Web inactif | cybercarnet inactif | carnet inactif | blog inactif




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
53. Is deeply disappointed with the inaction of the Commission with regard to the legislative own-initiative report on the revision of the European Arrest Warrant; calls on the Commission to come up with a new proposal, taking into account Parliament’s report on this matter, especially the issue of proportionality tests;

53. est consterné par l'inaction de la Commission concernant le rapport d'initiative législative sur la révision du mandat d'arrêt européen; invite la Commission à présenter une nouvelle proposition, tenant compte du rapport du Parlement sur le sujet, notamment de la question des tests de proportionnalité;


60. Is deeply disappointed with the inaction of the Commission with regard to the legislative own-initiative report on the revision of the European Arrest Warrant; calls on the Commission to come up with a new proposal, taking into account Parliament’s report on this matter, especially the issue of proportionality tests;

60. est consterné par l'inaction de la Commission concernant le rapport d'initiative législative sur la révision du mandat d'arrêt européen; invite la Commission à présenter une nouvelle proposition, tenant compte du rapport du Parlement sur le sujet, notamment de la question des tests de proportionnalité;


Actions were deployed in each of the four pillars of the initiative: (i) a Council Recommendation targeting early school leaving was formulated in 2011[20] and gave impetus to national action to reduce dropout rates, and cooperation at European level in the field of vocational education and training was strengthened; (ii) modernising higher education has been at the core of a Communication from the Commission; (iii) mobility was fostered through a range of instruments, notably the new integrated approach of the Erasmus+ programme, the European Skills Passport or the scheme "Your First EURES job" aimed at providing labour market opportu ...[+++]

Des actions ont été menées pour chacun des quatre piliers de l’initiative: i) une recommandation du Conseil ciblant l’abandon scolaire précoce, formulée en 2011[20], a stimulé les mesures nationales visant à réduire le taux d’abandon scolaire, et la coopération au niveau européen en matière d’enseignement et de formation professionnels a été renforcée; ii) la modernisation de l’enseignement supérieur a été le thème central d’une communication de la Commission; iii) la mobilité a été encouragée par une série d’instruments, notamment la nouvelle approche intégrée du programme Erasmus+, le passeport européen des compétences ou le programm ...[+++]


12. Calls on the Commission to ensure in 2014, through the revised employment guidelines, that employment and social policies play an active role in the response to the crisis; urges the Commission, in this regard, to help the Member States to develop strategies for building new skills and helping unemployed persons find their way into the labour market as soon as possible; recalls, nevertheless, that a major effort should be made, through the Youth Employment Initiative, to provide support in the Union’s most seriously affected regions to vulnerable groups, and to young people not in employment, education or training (NEETs), who are unem ...[+++]

12. invite la Commission à veiller en 2014, par la révision de ses lignes directrices pour l'emploi, à ce que les politiques d'emploi et les politiques sociales jouent un rôle actif dans la réponse à la crise; presse la Commission, à cet égard, d'aider les États membres à développer des stratégies visant à construire de nouvelles compétences et à aider les personnes inactives à trouver leur voie dès que possible vers le marché du travail; rappelle néanmoins qu'il faudrait déployer, grâce à l'initiative pour l'emploi des jeunes, un p ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
62. Calls on the Commission to ensure through the revised employment guidelines in 2014 that employment and social policies must play an active role in the response to the crisis; urges the Commission, in this regard, to help the Member States to develop strategies for building new skills and helping unemployed persons find their way into the labour market as soon as possible; highlights, nevertheless, the fact that a major effort should be made through the Youth Employment Initiative to provide support in the Union’s most seriously affected regions to vulnerable groups, and to young people not in employment, education or training (NEETs), who are unem ...[+++]

62. invite la Commission à veiller en 2014, par la révision de ses lignes directrices pour l'emploi, à ce que les politiques d'emploi et les politiques sociales jouent un rôle actif dans la réponse à la crise; presse la Commission, à cet égard, d'aider les États membres à développer des stratégies visant à acquérir de nouvelles compétences et à aider les chômeurs à trouver leur voie dès que possible vers le marché du travail; souligne néanmoins qu'il faudrait déployer, grâce à l'initiative pour l'emploi des jeunes, un effort significatif pour apporter un soutien, dans les régions de l'Union les plus gravement touchées, aux groupes vuln ...[+++]


83. Calls on the Commission to conduct a review of the relationship between the current regulations on social security coordination and free movement, covering both economically inactive citizens and workers, accompanied if necessary by legislative amendments;

83. invite la Commission à procéder à l'examen des liens entre les règlements existants en matière de coordination des systèmes de sécurité sociale et de libre circulation, en tenant compte des citoyens et des travailleurs inactifs sur le plan économique, et, le cas échéant, à assortir cet examen de modifications législatives;


1. If a recommendation referred to in Article 3(2)(d) is addressed to the Commission, to one or more Member States, to one or more ESAs, or to one or more national supervisory authorities, the addressees shall communicate to the ESRB and to the Council the actions undertaken in response to the recommendation and shall provide adequate justification for any inaction.

1. Lorsqu’une recommandation visée à l’article 3, paragraphe 2, point d), est adressée à la Commission, à un ou plusieurs États membres, à une ou plusieurs AES ou à une ou plusieurs autorités nationales de surveillance, les destinataires communiquent au CERS et au Conseil les mesures qu’ils ont prises en réaction à cette recommandation et fournissent une justification adéquate en cas d’inaction.


The Commission report to the 2006 Spring European Council urged Member States to reduce the high number of people inactive through ill-health[13].

Le rapport de la Commission au Conseil européen de printemps 2006 a encouragé les États membres à réduire le nombre élevé de personnes inactives à cause de problèmes de santé[13].


[5] A detailed presentation of the methodology and the results of the joint project between the Commision services (ECFIN, EMPL, TAXUD, EUROSTAT) and the OECD for the calculation of low-wage, unemployment and inactivity trap is in the European Commission Economic paper n. 195, "Indicators of Unemployment and low-wage traps").

[5] Une présentation détaillée de la méthodologie et les résultats du projet commun entre les services la Commission (ECFIN, EMPL, TAXUD, EUROSTAT) et l'OCDE pour le calcul du piège à bas salaires, de chômage et d'inactivité sont dans Commission européenne, Economic Paper n°. 195, "Indicators of Unemployment and low-wage traps".


1. The Commission may grant a compulsory licence for lack or insufficiency of exploitation of a Community patent to any person filing an application four years or later after the patent application was filed and three years or later after the patent was granted if the patent proprietor has not exploited the patent in the Community on reasonable terms or has not made effective and serious preparations to do so, unless he provides legitimate reasons to justify his inaction.

1. La Commission peut accorder une licence obligatoire pour défaut ou insuffisance d'exploitation d'un brevet communautaire à toute personne, sur demande faite après l'expiration d'un délai de quatre années à compter du dépôt de la demande de brevet et de trois années à compter de la délivrance du brevet, si le titulaire du brevet n'a pas exploité le brevet dans la Communauté dans des conditions raisonnables ou n'a pas fait des préparatifs sérieux et effectifs à cet effet, à moins qu'il justifie son inaction par des excuses légitimes.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'inactive commissioning' ->

Date index: 2023-05-11
w