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Air Traffic Services - ICAO Flight Plan
Associate
Associate company
Associated company
Associated undertaking
Code of Conduct on Computer Reservation System
Communicate with service users' families
Communicate with service users' significant others
Company subject to significant influence
ICAO CRS Code
ICAO Flight Plan - Air Traffic Services
ICAO airline code
ICAO airline designation number
ICAO airline designator
ICAO code
ICAO designator
Level of significance
Significance level
Significant business interest
Significant commercial interest
Significant instant
Significant instant of a restitution
Significant instant of modulation
Significant interest
Significantly influenced company
Standard of significance
Talk with others who are significant to service users

Vertaling van "icao significant " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ICAO airline code | ICAO airline designation number | ICAO airline designator | ICAO code | ICAO designator

Code OACI de la compagnie aérienne | indicateur OACI


communicate with service users' families | communicate with service users' significant others | communicate with others who are significant to service users | talk with others who are significant to service users

communiquer avec d’autres personnes importantes pour les usagers


significant instant | significant instant of a restitution | significant instant of modulation

instant significatif | instant significatif d'une modulation


significance level | level of significance | standard of significance

seuil de signification | niveau de signification


significant interest | significant business interest | significant commercial interest

intérêt substantiel


Air Traffic Services - ICAO Flight Plan [ ICAO Flight Plan - Air Traffic Services ]

Services de la circulation aérienne - OACI Plan de vol [ OACI Plan de vol - Services de la circulation aérienne ]


Code of Conduct for the Regulation and Operation of Computer Reservation Systems [ ICAO Code of Conduct for the Regulation and Operation of Computer Reservation Systems | ICAO CRS Code | Code of Conduct on Computer Reservation System ]

Code de conduite pour la réglementation et le fonctionnement des systèmes informatisés de réservation [ Code de conduite de l'OACI pour la réglementation et le fonctionnement des systèmes informatisés de réservation ]


level of significance | significance level

niveau de signification | seuil de signification


company subject to significant influence | significantly influenced company | associate | associate company | associated company | associated undertaking

société sous influence notable | satellite | société satellite | entreprise associée


conduct awareness raising activities on issues important to the local community | develop and implement programmes to increase awareness of significant local issues | promote awareness on issues important for the local community | raise awareness on issues important for the local community

sensibiliser sur les questions importantes pour la communauté locale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(1) In November 2012, the ICAO, having started to discuss reducing aviation emissions as long ago as 1998, made significant progress towards the adoption at the 2013 ICAO Assembly of a framework facilitating ICAO Member States’ application of market-based measures to international aviation emissions, and the development of a global market-based measure (hereinafter "MBM").

(1) En novembre 2012, l'Organisation de l'aviation civile internationale, qui a entamé des débats visant à réduire les émissions du secteur de l'aviation dès 1998, a réalisé des progrès significatifs sur la voie de l'adoption, lors de son assemblée de 2013, d'un cadre facilitant l'application par les États membres de l'OACI de mesures fondées sur le marché aux émissions provenant de l'aviation internationale et de l'élaboration d'un mécanisme de marché (ci-après dénommé "MM") mondial.


(1) In November 2012, the ICAO, having started to discuss limiting emissions from aviation as long ago as 1998, made significant progress towards the adoption at the 2013 ICAO Assembly of a framework facilitating States’ application of market-based measures to emissions from international aviation, and on developing a global market-based measure.

(1) En novembre 2012, l'Organisation de l'aviation civile internationale, qui a entamé des débats visant à limiter les émissions du secteur de l'aviation dès 1998, a réalisé des progrès significatifs sur la voie de l'adoption, lors de l'assemblée de l'OACI de 2013, d'un cadre facilitant l'application par les États de mesures fondées sur le marché aux émissions provenant de l'aviation internationale et de l'élaboration d'un mécanisme de marché mondial.


The EU has always argued that our preferred option is of course an international agreement, and the duty to continue negotiations is included in the existing EU ETS legislation. At an ICAO Council meeting on November 9th 2012 significant progress was made towards the goal of the global regulation of emissions from aviation.

L'UE a toujours soutenu que l'option que nous préférions était bien entendu un accord international, et le devoir de continuer les négociations est inscrit dans la législation du système d'échange de quotas d'émission de l'Union européenne Lors d'une réunion du conseil de l'OACI le 9 novembre 2012, des progrès importants ont été réalisés en direction de l'objectif de la règlementation mondiale des émissions du secteur de l'aviation.


(1) Significant progress has been made in the International Civil Aviation Organisation towards the adoption at the 2013 ICAO Assembly of a framework facilitating States’ application of market-based measures to emissions from international aviation, and on developing a global market-based measure.

(1) Des progrès significatifs ont été réalisés au sein de l'Organisation de l'aviation civile internationale sur la voie de l'adoption, lors de l'assemblée de l'OACI de 2013, d'un cadre facilitant l'application par les États de mesures fondées sur le marché aux émissions provenant de l'aviation internationale et de l'élaboration d'un mécanisme de marché mondial.


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However, uncertainty remains in relation to the enforcement actions implemented to respond to ICAO significant safety concerns as the suspension/revocations presented by the competent authorities of Kazakhstan were taken before ICAO USOAP audit, that no evidence was provided that the AOC were actually revoked and that some of the AOC indicated as revoked on 1 April 2009 are indicated as valid on 1 June 2009.

Toutefois, une incertitude demeure quant aux mesures d’exécution forcée mises en œuvre pour remédier aux graves problèmes de sécurité relevés par l’OACI: en effet, les suspensions/les annulations ont été décidées par les autorités compétentes du Kazakhstan avant l’audit USOAP de l’OACI, aucun élément ne prouve que les CTA ont réellement été annulés et certains des CTA prétendument annulés le 1er avril 2009 sont indiqués comme valides le 1er juin 2009.


However, on the basis of the common criteria, pending the effective implementation of adequate corrective actions to remedy the ICAO significant safety concerns, it is assessed that the competent authorities of Kazakhstan are, at this stage, not able to implement and enforce the relevant safety standards on all air carriers under their regulatory control.

Toutefois, en attendant que des mesures de nature à remédier aux graves problèmes de sécurité constatés par l’OACI soient effectivement mises en œuvre, la Commission considère, sur la base des critères communs, que les autorités compétentes du Kazakhstan ne sont pas en mesure, à ce stade, d’appliquer les normes de sécurité pertinentes à tous les transporteurs aériens placés sous leur contrôle réglementaire et d’en garantir la bonne exécution.


Following the USOAP audit of Kazakhstan carried out in April 2009, ICAO has notified to all states party to the Chicago convention the existence of significant safety concerns affecting the safety oversight of carriers and aircraft registered in Kazakhstan, one related to operations (7) and one related to airworthiness (8), according which the certification process used in Kazakhstan for the issuance of an Air Operator Certificate (AOC) does not address all the applicable provisions of ICAO Annex 6.

À la suite de l’audit USOAP effectué au Kazakhstan en avril 2009, l’OACI a notifié à tous les États parties à la convention de Chicago l’existence de graves problèmes de sécurité affectant la surveillance de la sécurité de transporteurs et d’aéronefs immatriculés dans ledit pays, l’un lié à l’exploitation (7) et l’autre à la navigabilité (8). Le processus de certification utilisé au Kazakhstan pour la délivrance des certificats de transporteur aérien (CTA) ne répond pas à l’ensemble des dispositions applicables de l’annexe 6 de l’OACI.


There is evidence of insufficient ability of the competent authorities of Djibouti to remedy effectively the non-compliance findings made by ICAO, as demonstrated by the fact that ICAO considers in its final report dated February 2009 that a very significant part of the corrective actions proposed or implemented by these authorities do not actually address the deficiencies observed.

Il y a des preuves que les autorités compétentes de Djibouti ne sont pas suffisamment à même de remédier efficacement aux cas de non-conformité relevés par l'OACI, comme le fait que l'OACI considère, dans son rapport final de février 2009, qu'une très grande partie des mesures correctrices proposées ou appliquées par ces autorités ne remédient pas réellement aux manquements constatés.


The Commission, having regard to the two significant safety concerns published shortly after the visit by ICAO and the SAFA reports, has entered into consultation with the competent authorities of Kazakhstan, expressing serious concerns about the safety of the operations of air carriers licensed in the State, asking for clarifications regarding the actions undertaken by the competent authorities to respond to ICAO findings and to SAFA findings.

Compte tenu des deux principaux problèmes de sécurité annoncés peu après la visite de l’OACI et la publication des rapports SAFA, la Commission a engagé des discussions avec les autorités compétentes du Kazakhstan: elle leur a fait part de sa vive inquiétude quant à la sécurité des activités des transporteurs aériens titulaires d’une licence dans leur pays et leur a demandé des éclaircissements concernant les mesures qu’elles ont prises pour remédier aux insuffisances constatées lors de la visite de l’OACI et des inspections SAFA.


Both Member States and ICAO could make better use of limited resources if the ICAO audits in the Community would be significantly reduced.

Si le nombre des audits effectués par l’OACI dans la Communauté était considérablement réduit, les États membres et l’Organisation pourraient faire un meilleur usage des ressources limitées.


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