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Central government expenditure
Discretionary expenditure
Discretionary public spending
Discretionary spending
Expenditure review
General government
Government corporation
Government enterprise
Government expenditure
Government expenditures
Government spending
Government spending review
Government-wide spending review
Governmental expenditures
Public administration
Public corporation
Public enterprise
Public expenditures
Public spending
Public spending policy
SOE
Spending of public funds
Spending of public monies
Spending policy
Spending review
State enterprise
State-owned corporation
State-owned enterprise

Vertaling van "governing public spending " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
government-wide spending review

examen des dépenses à l’échelle du gouvernement


public expenditures [ government expenditures | governmental expenditures | public spending | government spending ]

dépenses publiques


central government expenditure | government expenditure | government spending

dépenses de l'Etat | dépenses publiques


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


spending of public funds [ spending of public monies ]

dépense de fonds publics


discretionary expenditure | discretionary public spending | discretionary spending

dépenses publiques discrétionnaires


spending policy | public spending policy

politique des dépenses publiques | politique en matière de dépenses publiques


public administration [ general government ]

administration publique


public spending

dépenses publiques | dépense publique


public enterprise | public corporation | state enterprise | state-owned enterprise | SOE | state-owned corporation | government enterprise | government corporation

entreprise publique | société publique | entreprise d'État
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While these differences in systems of governance across the EU affect both the regional deployment of public expenditure and the amount of revenue for funding spending which is raised locally rather than centrally, in practice, actual spending per head shows only limited variation between regions within countries.

Si ces différences dans les systèmes de gouvernement dans l'Union européenne influent à la fois sur le déploiement de la dépense publique entre régions et sur le montant des recettes destinées à financer cette dépense prélevé localement plutôt que centralement, la dépense réelle par habitant tend dans la pratique à ne présenter que des écarts limités entre régions au sein d'un même pays.


Further efforts have been made to improve the efficiency of the public sector. The new government has introduced multi-annual spending limits for the period 2003-2007 in order to improve spending control, in line with the request in the recommendation.

Des efforts ont été faits pour améliorer l'efficience du secteur public, et le nouveau gouvernement a plafonné les dépenses pluriannuelles pour la période 2003-2007 afin d'améliorer le contrôle des dépenses, conformément aux recommandations.


All we ask in the motion is that the internal audits done on how the government is spending taxpayers' money be made public and available to the opposition and to Joe Blow citizen so that we can hold the government accountable and be able to decide whether the government is spending our money wisely.

Tout ce que demande la motion, c'est que les rapports de vérification interne concernant l'utilisation faite par le gouvernement de l'argent du contribuable soient publiés et mis à la disposition de l'opposition et des citoyens ordinaires, pour que nous puissions demander des comptes au gouvernement et que nous soyons en mesure de vérifier que, effectivement, le gouvernement dépense notre argent à bon escient.


In addition to the sizeable share of public sector spending on goods and services, municipal government capital spending totals about $9 billion a year, equal to a third of all public advancement and about 6.5% of all capital investment in Canada.

Outre la part considérable des dépenses que le secteur public consacre aux produits et aux services, les dépenses d'immobilisation des municipalités totalisent environ 9 milliards de dollars par année, ce qui équivaut au tiers de toutes les dépenses de cette nature qu'engage le secteur public et à quelque 6,5 p. 100 de tous les investissements en immobilisations au Canada.


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The reason is that if a province were to spend that money on information technology with no immediate payback and, as a result, the public were to become upset by this, would a federal government defend the provincial government's spending actions or would they simply say, " We gave them the money and they should be able to manage it effectively to solve the problem" ?

La raison à cela est que, si une province consacrait ce genre de somme à la technologie de l'information sans qu'il y ait de retombée immédiate et que le public s'en montrait choqué, est-ce que le gouvernement fédéral prendrait la défense des décisions du gouvernement provincial en matière de dépense, ou est-ce qu'il dirait tout simplement: «Nous leur avons donné l'argent et ils devraient être capables de résoudre le problème avec efficience»?


In Canada, expressed as a percentage of overall public spending, provinces spend roughly 63 per cent of all the money spent in Canada. The federal government is spending the balance.

Au Canada, les provinces dépensent environ 63 p. 100 de l'ensemble des dépenses publiques et le gouvernement fédéral dépense le reste.


But defence companies do not normally invest in RD, unless they have a commitment by the government — as the only end-customer — to procure the products they are developing. Public spending and investment is essential for the defence sector.

Mais, à moins qu'elles n'aient reçu des autorités publiques, leur seul client final, la promesse que ces dernières lui achèteront les produits qu'elles développent, les entreprises dans le secteur de la défense n'investissent généralement pas dans la RD. Les dépenses publiques et les investissements sont essentiels pour le secteur de la défense.


Profit margins of non-financial corporations have somewhat recovered since 2013, but continue to weigh on investment.Government debt is still growing, albeit at a decelerated pace, and sustainability risks in the medium term are high.Past policy commitments have been translated into action to improve the functioning of product and labour markets and the competitiveness of SMEs.While recent reforms constitute notable progress, some policy challenges remain to be addressed and further action would be needed, notably to increase the efficiency of public spending ...[+++]and taxation, to reform the minimum wage and the unemployment benefit system, and to improve the education system and the business environment.

Les marges bénéficiaires des sociétés non financières se sont quelque peu redressées depuis 2013, mais continuent à peser sur l'investissement.La dette publique continue de croître, quoiqu'à un rythme plus faible, et les risques en termes de soutenabilité à moyen terme sont élevés.Les engagements politiques pris par le passé se sont concrétisés par des actions visant à améliorer le fonctionnement des marchés des produits et du travail ainsi que la compétitivité des PME.Bien les réformes entreprises récemment constituent un progrès notable, les pouvoirs publics doivent encore remédier à certains problèmes et prendre de nouvelles mesures, ...[+++]


having regard to the declaration on ‘Accelerated Agricultural Growth and Transformation for Shared Prosperity and Improved Livelihoods’, adopted on 27 June 2014 by the summit of AU Heads of State held in Malabo (Equatorial Guinea), whereby the AU governments recommitted allocating at least 10 % of public spending to agriculture

vu la déclaration de Malabo sur la croissance et la transformation accélérées de l'agriculture en Afrique pour une prospérité partagée et de meilleures conditions de vie, adoptée le 27 juin 2014 lors du sommet des chefs d'État de l'UA, dans laquelle les gouvernements de l'UA se sont de nouveau engagés à allouer au moins 10 % de leurs dépenses publiques à l'agriculture


As members of Parliament, it is our duty to thoroughly and publicly evaluate the government's spending plans before allowing the government to spend that money.

En tant que députés, nous avons le devoir d'évaluer rigoureusement et publiquement les dépenses que compte faire le gouvernement avant de le laisser disposer des deniers publics comme il l'entend.


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