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Canadian Board on Geographical Names
Canadian Permanent Committee on Geographical Names
Find trends in geographic data
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GNBC
Geographic Board Canada
Geographic Labour Mobility in Canada
Geographic arrangement
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Geographic filing system
Geographic information
Geographical Names Board of Canada
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Geographical distribution
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Geographical labour mobility
Geographical mobility
Geographical order
Geographical passages
Geographical routeing
Geographical routes
Identify trends in geographic data
Operate geographic information systems
Spatial labour mobility
Spatial mobility of workers
Trends in geographic data
Uncover trends in geographic data
Use geographic information systems
Utilise geographic information systems

Vertaling van "geographical labour " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
geographical labour mobility | geographical mobility | spatial labour mobility | spatial mobility of workers

mobilité géographique | mobilité géographique de la main-d'œuvre | mobilité géographique des travailleurs


Geographic Labour Mobility in Canada

Geographic Labour Mobility in Canada


perform work tasks using geographic information systems | utilise geographic information systems | operate geographic information systems | use geographic information systems

utiliser des systèmes d'information géographique


identify trends in geographic data | uncover trends in geographic data | find trends in geographic data | trends in geographic data

définir des tendances dans des données géographiques


geographical passages | geographical routeing | geographical directions | geographical routes

itinéraires géographiques


geographic arrangement | geographic filing method | geographic filing system | geographical order

classement toponymique




Geographical Names Board of Canada [ GNBC | Canadian Permanent Committee on Geographical Names | Canadian Board on Geographical Names | Geographic Board Canada ]

Commission de toponymie du Canada [ CTC | Comité permanent canadien des noms géographiques | Commission canadienne des noms géographiques | Commission de géographie du Canada ]


An Act to amend the Canada Labour Code (geographic certification)

Loi modifiant le Code canadien du travail (accréditation régionale)


geographic information | geographical information | GI [Abbr.]

information géographique | IG [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Speaker, we understand that there is no general labour shortage across the country, but there are sectoral and geographic labour shortages and skills deficits we need to deal with as a government to make sure that Canadians can gain employment, get jobs, and raise their families.

Monsieur le Président, nous savons qu'il n'existe pas de pénurie de main-d'oeuvre généralisée sur l'ensemble du pays, mais il demeure que certains secteurs et régions vivent une telle pénurie et un déficit sur le plan des compétences.


Moreover, the massive gaps currently existing between EU countries and regions in terms of unemployment rates and job vacancy rates are another sign that the potential of geographical labour mobility is insufficiently tapped (see the staff working document on Labour Market Trends and Challenges accompanying the Commission's April 2012 Employment Package).

En outre, les écarts profonds qui séparent actuellement les pays et régions de l’UE sur le plan des taux de chômage et des taux de vacances d’emploi sont une preuve supplémentaire que le potentiel de mobilité géographique des travailleurs n’est pas suffisamment exploité [voir le document de travail des services de la Commission sur les tendances et les défis du marché de l'emploi (en anglais) accompagnant le paquet «Emploi» présenté par la Commission en avril 2012].


(2) In making a determination under paragraph (1)(b), the employer shall use the labour market information made available by the Minister under section 42(3) of the Act, or information from other sources that is determined by the Minister to be relevant labour market information, in order to determine the representation, in the geographic area or areas from which the employer may reasonably be expected to draw employees, of workers who are members of designated groups and who are qualified or eligible for the jobs within each occupati ...[+++]

(2) Pour déterminer le degré de sous-représentation visé à l’alinéa (1)b), l’employeur utilise les données relatives au marché du travail que le ministre met à sa disposition conformément au paragraphe 42(3) de la Loi, ou les données relatives au marché du travail provenant de toute autre source que le ministre juge pertinentes, pour évaluer le nombre de travailleurs, dans la ou les régions géographiques où il serait fondé à choisir ses salariés, qui appartiennent à des groupes désignés et qui possèdent les compétences nécessaires ou sont admissibles pour ...[+++]


(Return tabled) Question No. 452 Mr. Matthew Kellway: With regard to suppliers of garments and textiles that are manufactured outside Canada, in whole or in part, and which have been contracted by any agency or department of the government: (a) what is the process by which Public Works and Government Services Canada (PWGSC) may ask suppliers for evidence of compliance with local labour laws; (b) on how many occasions has PWGSC asked suppliers for evidence of compliance with local labour laws; (c) if PWGSC has ever requested evidence of supplier compliance with local labour laws, (i) which office within PWGSC initiated these requests an ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 452 M. Matthew Kellway: En ce qui concerne les vêtements et les textiles fabriqués en tout ou en partie à l’étranger achetés par les ministères et les organismes fédéraux: a) de quelle façon Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC) peut-il demander aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local; b) combien de fois TPSGC a-t-il demandé aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local; c) s’il arrive que TPSGC demande aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local, (i) quel bureau au sein de TPSGC fait la demande et en vertu ...[+++]


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6. Takes the view that Europeans have not yet fully exploited the potential of the Single Market in many areas, including the free movement of persons, goods and services, and that new incentives are needed in particular to ensure effective geographical labour mobility across Europe;

6. estime que les Européens n'exploitent pas encore pleinement le potentiel du marché unique dans de nombreux domaines, y compris la libre circulation des personnes, des marchandises et des services, et que de nouvelles mesures d'incitation s'imposent en particulier pour garantir une véritable mobilité géographique des travailleurs à travers l'Europe;


1. Takes the view that Europeans have not yet fully exploited the potential of the Single Market in many areas, including free circulation of persons, goods and services, and that new incentives are needed in particular to ensure effective geographical labour mobility across Europe;

1. estime que les Européens n'exploitent pas encore pleinement le potentiel du marché unique dans de nombreux domaines, y compris la libre circulation des personnes, des marchandises et des services, et que de nouvelles mesures d'incitation s'imposent en particulier pour garantir une véritable mobilité géographique des travailleurs à travers l'Europe;


6. Takes the view that Europeans have not yet fully exploited the potential of the Single Market in many areas, including the free movement of persons, goods and services, and that new incentives are needed in particular to ensure effective geographical labour mobility across Europe;

6. estime que les Européens n'exploitent pas encore pleinement le potentiel du marché unique dans de nombreux domaines, y compris la libre circulation des personnes, des marchandises et des services, et que de nouvelles mesures d'incitation s'imposent en particulier pour garantir une véritable mobilité géographique des travailleurs à travers l'Europe;


6. Takes the view that Europeans have not yet fully exploited the potential of the Single Market in many areas, including the free movement of persons, goods and services, and that new incentives are needed in particular to ensure effective geographical labour mobility across Europe;

6. estime que les Européens n'exploitent pas encore pleinement le potentiel du marché unique dans de nombreux domaines, y compris la libre circulation des personnes, des marchandises et des services, et que de nouvelles mesures d'incitation s'imposent en particulier pour garantir une véritable mobilité géographique des travailleurs à travers l'Europe;


– having regard to the OECD's Economic Survey of the European Union 2007: Removing obstacles to geographic labour mobility, and in particular chapter 8 thereof,

— vu l'étude économique de l'Union européenne 2007: supprimer les obstacles à la mobilité géographique des travailleurs, réalisée par l'Organisation de coopération et de développement économiques, en particulier le chapitre 8 de cette étude,


Although patterns of geographic labour mobility have changed over the years (with increasing trends towards temporary migration, long distance commuting, and cross-border commuting) (Annex II, pt.11), the overall rate of labour mobility is still subdued.

Bien que les flux de mobilité géographique de la main-d'œuvre aient changé au fil des années (la tendance s'orientant de plus en plus vers la migration temporaire et pendulaire à longue distance ou transfrontalière) (annexe II, point 11), le taux global de mobilité de la main-d'œuvre reste modéré.


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