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Anticipate logistics requirements for port operations
Envisage logistics requirements for port operations
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Monitor GDP
Monitor national business
Monitor national economy
Monitor national finance
Nominal GDP
Perceive port logistical resources and requirements
Real GDP
Real gross domestic product
Understand port logistical resources and requirements

Vertaling van "gdp are envisaged " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy

suivre une économie nationale


gross domestic product [ GDP ]

produit intérieur brut [ PIB ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Despite this, and after registering a deficit of 0.1% of GDP in 2001, the target of a general government balanced budget was missed by only 0.1 p.p., while the debt-to-GDP ratio envisaged in the update was exceeded by 54%.

Malgré cet écart et après avoir enregistré un déficit de 0,1 % en 2001, l'objectif d'un budget général en équilibre n'a été manqué que de 0,1 %, alors que le ratio de la dette envisagé dans la mise à jour a été dépassé de 54 %.


The general government balanced budget target for 2003 is extended to 2004 whereas small surpluses of 0.1% and 0.2% of GDP are envisaged for 2005 and 2006 respectively.

L'objectif général d'équilibre budgétaire poursuivi pour 2003 est maintenu pour 2004 alors que de légers surplus de 0,1 % et de 0,2 % sont prévus respectivement pour 2005 et 2006.


In this framework, budgetary consolidation targets were exceeded: the general government deficit fell from 1.2% of GDP in 1999 to 0.3% in 2000 (lower than the 0.8% envisaged in the update) and the debt/GDP ratio fell to 60.6% (2.2 percentage points lower than forecast).

Dans ce contexte, les objectifs en termes de consolidation budgétaire ont été largement atteints: le déficit global des administrations publiques a chuté de 1,2 % du PIB en 1999 à 0,3 % en 2000 (moins que le chiffre de 0,8 % envisagé dans la mise à jour) et le ratio dette/PIB est tombé à 60,6 % (2,2 % de mieux par rapport aux projections).


According to the latest official estimates, the general government deficit fell from 2.6% in 1998 to 1.1% of GDP in 1999, lower than the 1.3% envisaged in the Stability Programme Update.

Selon les dernières estimations officielles, le déficit des administrations publiques est passé de 2,6% du PIB en 1998 à 1,1% en 1999, taux inférieur à celui d'1,3% envisagé dans la mise à jour du programme de stabilité.


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This is without prejudice to the minimum annual improvement of 0.5 % of GDP as a benchmark envisaged by Article 3(4) of Regulation (EC) No 1467/97.

Ceci sans préjudice de l’amélioration annuelle minimale de 0,5 % du PIB prévue en tant que référence par l’article 3, paragraphe 4, du règlement (CE) n° 1467/97.


Inverse proportion of GDP and critical infrastructure, on the other hand, should not have the impact envisaged in the Commission’s document.

Le PIB, comme critère jouant de façon inversement proportionnelle, et les infrastructures critiques devraient, par contre, avoir moins de poids que ne le prévoit le texte proposé par la Commission européenne.


22. Notes that Cyprus made its initial request for financial assistance on 25 June 2012, but that differences of positions as regards the conditionality, as well as the rejection by the Cypriot Parliament on 19 March 2013 of an initial draft programme which included bail-in of insured depositors on the grounds that it was contrary to the spirit of European law since it envisaged haircut of small deposits of less than EUR 100 000, delayed the final agreement on the EU-IMF assistance programme until 24 April (EU) and 15 May 2013 (IMF) r ...[+++]

22. relève que Chypre a présenté sa première demande d'assistance financière le 25 juin 2012, mais que des divergences de vues au sujet de la conditionnalité et le rejet, le 19 mars 2013, par le parlement chypriote du projet initial de programme qui comportait le renflouement des déposants assurés, au motif qu'il était contraire à l'esprit du droit européen en envisageant la décote des petits dépôts de moins de 100 000 EUR, ont retardé la conclusion de l'accord final sur le programme d'assistance de l'Union et du FMI jusqu'au 24 avril ...[+++]


Various criteria on materiality could be envisaged such as payments of an absolute amount, or a percentage threshold (such as payments in excess of a percentage of a country's GDP) and these can be defined through a delegated act.

Divers critères pourraient servir à déterminer le seuil d'importance relative, tels que la valeur absolue des sommes versées ou la fixation d'un certain pourcentage (par exemple, tout versement supérieur à un certain pourcentage du PIB d'un pays). Ces critères peuvent être définis au moyen d'un acte délégué.


27. Recommends that the developed countries envisage earmarking a percentage of their GDP for the creation of a cooperation fund for the realisation of clean energy technologies, independently of existing development aid funds;

27. propose aux pays développés de consacrer une part de leur PIB à la création d'un fonds de coopération destiné à mettre en place des technologies énergétiques respectueuses de l'environnement et indépendant des fonds d'aide au développement existants;


22. Recommends that the developed countries envisage earmarking a percentage of their GDP for the creation of a cooperation fund for the realisation of clean energy technologies, independently of existing development aid funds;

22. propose aux pays développés de consacrer une part de leur PIB à la création d'un fonds de coopération destiné à mettre en place des technologies énergétiques respectueuses de l'environnement et indépendant des fonds d'aide au développement existants;




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'gdp are envisaged' ->

Date index: 2025-05-14
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