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Current and future intermodal transport options
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Different forms of intermodal transportation
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Futures
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GEFRA
Group of Experts on Future Regulatory Arrangements
Index futures
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Intermodal options
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Semen keeping for future use on animals
Stock index future
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Store semen for future use on livestock
Storing livestock semen for future use
Trade future assets
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Vertaling van "future for transport " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
different forms of intermodal transportation | intermodal systems | current and future intermodal transport options | intermodal options

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Study Group of Experts on Future Regulatory Arrangements for International Air Transport [ GEFRA | Group of Experts on Future Regulatory Arrangements ]

Groupe de spécialistes sur les futurs arrangements de réglementation du transport aérien international [ GEFRA | Groupe de spécialistes sur les futurs arrangements de réglementation ]


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gocier des contrats à terme


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stocker du sperme pour un usage ultérieur sur des animaux d’élevage


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IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To what extent do the supplementary infrastructure measures contribute to the objectives of a future-oriented transport system, and are there ways to strengthen their contribution?

Comment les mesures relatives aux infrastructures innovantes contribuent-elles aux objectifs d'un système de transport tourné vers l'avenir et cette contribution peut-elle être renforcée?


In its resolution of 6 July 2010 on a sustainable future for transport , the European Parliament emphasised that an efficient transport policy required a financial framework that was appropriate to the challenges arising and that, to that end, the current resources for transport and mobility should be increased; it further considered that there was a need to create a facility to coordinate and optimise the use of different sources of transport funding and of all the financial means and mechanisms available at Union level.

Dans sa résolution du 6 juillet 2010 sur un avenir durable pour les transports , le Parlement européen a souligné qu'une politique des transports efficace nécessite un cadre financier adapté aux défis à relever et qu'il convient dès lors de revoir à la hausse les moyens actuellement affectés au transport et à la mobilité; il a en outre jugé nécessaire la création d'un mécanisme destiné à coordonner et à optimiser l'utilisation des ...[+++]


1st quarter 2011 | White Paper on the future of transport | This will present a vision for a low-carbon, resource-efficient, secure and competitive transport system by 2050 that removes all obstacles to the internal market for transport, promotes clean technologies and modernises transport networks |

1er trimestre 2011 | Livre blanc sur l'avenir des transports | Ce livre blanc présentera un concept de système de transport à faible intensité de carbone, économe en ressources, sûr et compétitif à l'horizon 2050, qui élimine tous les obstacles au marché intérieur des transports, favorise les technologies propres et modernise les réseaux de transport. |


5. Stresses that decarbonising transport is one of the main challenges of future EU transport policy and that all available, sustainable means should be used in order to achieve this, such as an energy mix promoting the research and development of more environmentally friendly technologies and modes, price formation measures and the internalisation of the external costs of all modes of transport, provided that the revenue generated ...[+++]

5. insiste sur le fait que la décarbonisation des transports représente l'un des principaux défis que devra relever la future politique européenne des transports, qui devra utiliser pour ce faire tous les moyens durables dont elle dispose, comme la combinaison des sources d'énergie, la promotion de la recherche et du développement de technologies et de modes plus respectueux de l'environnement, des mesures tarifaires ou l'internali ...[+++]


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1. Is convinced that EU policy in general needs a clear and coherent vision of the future of transport as a sector at the core of the single market, guaranteeing free movement of persons and goods and ensuring territorial cohesion throughout Europe; takes the view that, while continuing to generate a significant part of Europe's sustainable growth and competitiveness, the transport sector must guarantee economic efficiency and dev ...[+++]

1. est convaincu que, de manière générale, la politique européenne a besoin d'une vision claire et cohérente de l'avenir des transports en tant que secteur au cœur du marché unique, garantissant la libre circulation des personnes et des marchandises et assurant la cohésion territoriale à travers l'Europe; estime que tout en continuant à générer une part significative de la croissance et de la compétitivité européennes, le secteur des transports doit assurer l'efficacité économique et se développer dans le cadre de normes sociales et environnementales élevées;


– having regard to the Commission communication entitled ’A sustainable future for transport: Towards an integrated, technology-led and user friendly system’ (COM(2009)0279),

– vu la communication de la Commission intitulée ’Un avenir durable pour les transports: vers un système intégré, convivial et fondé sur la technologie’ (COM(2009)0279),


5. Stresses that decarbonising transport is one of the main challenges of future EU transport policy and that all available, sustainable means should be used in order to achieve this, such as an energy mix promoting the research and development of more environmentally friendly technologies and modes, price formation measures and the internalisation of the external costs of all modes of transport, provided that the revenue generated ...[+++]

5. insiste sur le fait que la décarbonisation des transports représente l'un des principaux défis que devra relever la future politique européenne des transports, qui devra utiliser pour ce faire tous les moyens durables dont elle dispose, comme la combinaison des sources d'énergie, la promotion de la recherche et du développement de technologies et de modes plus respectueux de l'environnement, des mesures tarifaires ou l'internali ...[+++]


Commission Communication of 17 June 2009 – “A sustainable future for transport: Towards an integrated, technology-led and user friendly system” [COM(2009) 279 final– Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission du 17 juin 2009 – Un avenir durable pour les transports: vers un système intégré, convivial et fondé sur la technologie [COM(2009) 279 final – Non publiée au Journal officiel].


One of the main legislative proposals planned as a follow-up to theGreen Paper is a revision of the Community Guidelines for developing a Trans-European Transport Network (to be published at the end of 2010), as an integral part of the White Paper on the future of transport in Europe.

Une des principales propositions législatives prévues dans le cadre du suivi du livre vert est une révision des orientations communautaires pour le développement du réseau transeuropéen de transport (publication prévue pour la le début de 2011, comme partie intégrante du Livre Blanc sur le future du transport en Europe).


60. Considers that, in future, goods transport bottlenecks are more likely to occur in the connections between ports and European land transport networks, rather than in the reception capacities of ports; considers that, if the best use is to be made of the maritime transport possibilities, European ports must have the best possible hinterland connections available to them, and therefore calls for them to be developed where necessary, giving priority to more environmental ...[+++]

60. estime qu'à l'avenir, des goulets d'étranglement en matière de transport de marchandises risquent davantage d'apparaître dans les liaisons entre les ports et les réseaux européens de transport terrestre que dans les capacités de réception des ports; estime que la mise à disposition de meilleures liaisons avec l'arrière-pays des ports européens est capitale pour exploiter au mieux les possibilités du transport maritime et deman ...[+++]


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