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APAF
Access Fund
Access to Justice in Both Official Languages Fund
Accession to the Community
Accession to the European Union
Act of accession
Agricultural Pre-Accession Fund
Application for accession
Application for funding
Asset management company
Asset manager
Closed-end investment company
Consequence of accession
EU accession
Enlarged access policy
Fund manager
IPA
ISPA
Instrument for Pre-Accession Assistance
Instrument for Structural Policies for Pre-Accession
Investment company
Investment firm
Investment fund
Investment trust
Investment trusts
Mutual fund
OEIC
Open-ended investment company
Open-ended investment trust
Phare
Policy on enlarged access to the Fund's resources
Pooled fund
Pre-Accession Instrument
Pre-accession aid
Pre-accession assistance
Pre-accession funding
Remote access to an IFTS
Remote access to an Interbank Funds Transfer System
Request for accession
Sapard
Unit trust

Traduction de «funds to access » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pre-accession aid | pre-accession assistance | pre-accession funding

aide de préadhésion


enlarged access policy | policy on enlarged access to the Fund's resources

politique d'accès élargi | politique relative à l'accès élargi aux ressources du Fonds


remote access to an IFTS [ remote access to an Interbank Funds Transfer System ]

accès à distance à un STFB [ accès à distance à un système de transfert de fonds entre banques ]


accession to the European Union [ accession to the Community | act of accession | application for accession | consequence of accession | EU accession | request for accession ]

adhésion à l'Union européenne [ acte d'adhésion | adhésion à la Communauté | candidature à l'adhésion | conséquence de l'adhésion | demande d'adhésion ]


Agricultural Pre-Accession Fund | APAF [Abbr.]

fonds de préadhésion agricole | FPAA [Abbr.]


pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

aide de préadhésion [ IAP | instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | instrument structurel de préadhésion | ISPA | Phare (programme) | Sapard ]


investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]

société d'investissement [ compagnie d'investissement | dépôt collectif | fonds commun de placement | fonds d'investissement | fonds de placement à capital fixe | gestionnaire d'actifs | gestionnaire de fonds | Sicav | Sicomi | société d'investissement à capital variable | société de gestion d'actifs | société de placement collectif | société d’investissement à capital fixe | société d’investissement fermée | société immobilière pour le commerce et l'industrie ]


Access to Justice in Both Official Languages Fund

Fonds d'appui à l'accès à la justice dans les deux langues officielles




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission's objective is to enable the recipient countries of Phare assistance to manage Community funds under the extended decentralisation system ("EDIS") in order to acquire, before accession, sufficient practical experience in the management of a fully decentralised system, and thus prepare them to manage effectively structural funds upon accession (in a shared management environment).

L'objectif de la Commission est de permettre aux pays bénéficiaires de l'aide PHARE de gérer ces fonds dans le cadre du système de gestion décentralisée étendue («EDIS»), afin qu'ils acquièrent, d'ici l'adhésion, suffisamment d'expérience pratique dans la gestion d'un système pleinement décentralisé et de les préparer ainsi à gérer efficacement les fonds structurels à compter de l'adhésion (dans un environnement de gestion partagée).


Components III to V are accessible only to candidate countries and aim to prepare these countries for the programming, implementation and management of Structural, Cohesion and Rural Developments Funds upon accession by approximating, to the greatest extent possible under External Aid rules, the implementation methods of these funds.

Les volets III à V sont accessibles uniquement aux pays candidats et ont pour objectif de préparer ces derniers à la programmation, à la mise en œuvre et à la gestion des Fonds structurels, de cohésion et de développement rural lors de l’adhésion en harmonisant le plus possible, dans le cadre des règles relatives à l'aide extérieure, les méthodes de mise en œuvre de ces fonds.


provision of information and advisory services on Union initiatives and law; support for the enhancement of management capacities to increase the competitiveness of SMEs; support aimed at improving SMEs' financial knowledge, including information and advisory services on funding opportunities, access to finance and related coaching and mentoring schemes; measures to increase SME access to energy efficiency, climate and environmental expertise; and promotion of Union funding programmes and financial instruments (including the Horizon 2020 programme in cooperation with national contact points and the Structural ...[+++]

fournir des informations et des services de conseil sur les initiatives et le droit de l'Union; soutenir le renforcement des capacités de gestion pour améliorer la compétitivité des PME; apporter un appui destiné à améliorer les connaissances des PME dans le domaine financier, y compris par des informations et des services de conseil sur les possibilités de financement, l'accès au financement et les systèmes d'accompagnement et d'encadrement correspondants; prendre des mesures visant à améliorer l'accès des PME à l'expertise en matière d'efficacité énergétique, de climat et d'environnement; et promouvoir les programmes de financement ...[+++]


The EESC notes that, while there is clearly insufficient funding for accessibility, the inclusion of accessibility as a criterion for current funding systems would bring some improvement in this area: Structural Funds, social investment package, future general block exemptions on State aid in employment, TEN-T guidelines.

Le CESE observe que, si l'accessibilité bénéficie d'un financement clairement insuffisant, l'inclusion de l'accessibilité comme critère pour les systèmes actuels de financement serait déjà une amélioration en ce domaine: Fonds structurels, paquet investissement social, futur règlement général d'exemption par catégorie (RGEC) pour les aides d'État à l'emploi et lignes directrices TENT.


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provision of information and advisory services on Union initiatives and law; support for the enhancement of management capacities to increase the competitiveness of SMEs; support aimed at improving SMEs' financial knowledge, including information and advisory services on funding opportunities, access to finance and related coaching and mentoring schemes; measures to increase SME access to energy efficiency, climate and environmental expertise; and promotion of Union funding programmes and financial instruments (including the Horizon 2020 programme in cooperation with national contact points and the Structural ...[+++]

fournir des informations et des services de conseil sur les initiatives et le droit de l'Union; soutenir le renforcement des capacités de gestion pour améliorer la compétitivité des PME; apporter un appui destiné à améliorer les connaissances des PME dans le domaine financier, y compris par des informations et des services de conseil sur les possibilités de financement, l'accès au financement et les systèmes d'accompagnement et d'encadrement correspondants; prendre des mesures visant à améliorer l'accès des PME à l'expertise en matière d'efficacité énergétique, de climat et d'environnement; et promouvoir les programmes de financement ...[+++]


Improving access to funding Facilitating access to private funding

Améliorer l’accès aux financements Faciliter l'accès aux financements privés


Components III to V are accessible only to candidate countries and aim to prepare these countries for the programming, implementation and management of Structural, Cohesion and Rural Developments Funds upon accession by approximating, to the greatest extent possible under External Aid rules, the implementation methods of these funds.

Les volets III à V sont accessibles uniquement aux pays candidats et ont pour objectif de préparer ces derniers à la programmation, à la mise en œuvre et à la gestion des Fonds structurels, de cohésion et de développement rural lors de l’adhésion en harmonisant le plus possible, dans le cadre des règles relatives à l'aide extérieure, les méthodes de mise en œuvre de ces fonds.


The Commission's objective is to enable the recipient countries of Phare assistance to manage Community funds under the extended decentralisation system ("EDIS") in order to acquire, before accession, sufficient practical experience in the management of a fully decentralised system, and thus prepare them to manage effectively structural funds upon accession (in a shared management environment).

L'objectif de la Commission est de permettre aux pays bénéficiaires de l'aide PHARE de gérer ces fonds dans le cadre du système de gestion décentralisée étendue («EDIS»), afin qu'ils acquièrent, d'ici l'adhésion, suffisamment d'expérience pratique dans la gestion d'un système pleinement décentralisé et de les préparer ainsi à gérer efficacement les fonds structurels à compter de l'adhésion (dans un environnement de gestion partagée).


It has to be recalled that acceding countries, as agreed in the accession negotiations, will benefit of eligibility of project and expenditure to be funded by the Structural and Cohesion Funds upon accession, already from the 1 January 2004.

Il convient de rappeler que les pays d'adhésion, comme convenu dans le cadre des négociations d'adhésion, bénéficieront de l'éligibilité des projets et des dépenses dès le 1er janvier 2004 pour un financement par les Fonds structurels et le Fonds de cohésion dés l'adhésion.


Respect of this timetable is of particular importance given that the eligibility of projects to be funded under the Structural Funds and Cohesion Fund upon accession already starts on 1 January 2004.

Le respect de ce calendrier est d'une grande importance, vu que l'éligibilité des dépenses pour les projets financés dés l'adhésion dans le cadre des Fonds structurels et de Cohésion débutera dés le 1er janvier 2004.


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