Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodate cargo in freight transport vehicle
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Control freight-related financial documentation
Cost of shipment
Delivery free at destination
Develop and maintain freight rate databases
Freight at destination
Freight at risk
Freight business
Freight collect
Freight forward
Freight paid at destination
Freight payable at destination
Freight rail transport
Freight rail transportation
Freight rate
Freight tariff rate
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control
Keep and update freight rate databases
Keep databases of freight rates
Maintain freight rate databases
Manage freight-related financial documentation
Marine freight
Maritime freight
Ocean freight
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Position cargo in freight transport vehicle
Rail freight transport
Rail freight transportation
Sea freight
Transport rate

Traduction de «freight business » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




develop and maintain freight rate databases | keep and update freight rate databases | keep databases of freight rates | maintain freight rate databases

tenir à jour des bases de données sur le tarif des cargaisons


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

loger des marchandises dans un véhicule de transport de fret


marine freight | maritime freight | ocean freight | sea freight

fret maritime


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

gestion centralisée du trafic marchandises | gestion intégrée du trafic marchandises


freight at destination [ freight paid at destination | freight payable at destination | freight at risk | freight forward | freight collect ]

fret payable à destination


freight rail transportation [ freight rail transport | rail freight transport | rail freight transportation ]

transport ferroviaire de marchandises


freight rate [ cost of shipment | delivery free at destination | freight tariff rate | transport rate ]

fret [ frais d'acheminement | frais de livraison | frais de transport | livraison rendu destination | tarif marchandise ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
After many long months of exploring possible business scenarios, we partnered with Kelner in 1989, and in exchange for $49 in pocket cash and exclusive air- freighting rights to our communities, we received 49 per cent of that business, the small air freight business.

Après avoir étudié les scénarios commerciaux possibles pendant de longs mois, nous avons conclu un partenariat avec Kelner en 1989, et en échange de 49 $ et de l'exclusivité des droits de fret aérien à destination de nos collectivités, nous avons acquis 49 p. 100 des actions de cette petite société de fret aérien.


It's dominantly freight; that is the base-load traffic to keep the line open and justified and economic, and so long as that freight business is there, there's no reason that there's some escalation of cost of serving—

Le fret surtout est important; c'est le trafic de base qui permet de garder la ligne et de la justifier et de la rentabiliser, et tant qu'il y a des marchandises, il n'y a pas de raison pour que le coût du service augmente.


That is in the context of the freight business, which is what's an acceptable delay to a freight service customer.

Il s'agit de transport de marchandises, et nous tenons compte de ce qui constitue un délai acceptable pour nos clients.


Again, I guess all I'm saying is that I have a business to run, and if we can do business whereby passenger transportation operates on our network in a way that's consistent with my meeting my freight business objectives, that's great.

Là encore, je dis simplement que j'ai une entreprise à faire tourner et que si nous pouvons nous entendre pour que le transport de voyageurs s'effectue sur notre réseau sans compromettre nos objectifs en matière de transport de marchandises, je serais parfaitement d'accord.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Mr. Hugh MacDiarmid: I wouldn't say that we're turning away freight business today because of the business we do with VIA.

M. Hugh MacDiarmid: Je ne peux pas dire que nous refusons de transporter des marchandises à cause de nos activités reliées à VIA Rail.


However, according to PO, as regards the freight business, the value of the goodwill, reputation and market share of SeaFrance had declined significantly, notably on account of the frequent interruptions in service (strikes, etc.), the market’s awareness of SeaFrance’s difficulties and the lay-up of the freight vessel Nord Pas-de-Calais (to keep a vessel laid up would be very expensive, according to PO, which also points out that the laying-up of the vessels Cézanne and Renoir in the port of Dunkerque would cost at least EUR 1,09 million, and possibly EUR 2,4 million).

Or, selon PO, en ce qui concerne l’activité fret, la valeur du fonds de commerce, la réputation et la part de marché de SeaFrance auraient régressé de façon significative du fait, notamment, des fréquentes interruptions de service (grèves, etc.), de la connaissance par le marché des difficultés de SeaFrance et du désarmement du navire fréteur Nord Pas-de-Calais (maintenir un navire désarmé coûterait cher selon PO, qui indique en outre que le désarmement des navires Cézanne et Renoir dans le port de Dunkerque coûterait au minimum 1,09 million EUR, voire 2,4 millions EUR).


Supports a European standardisation system that includes SMEs more systematically in the decision making processes, while also making use of the proven principle of national delegation; calls on the Commission to take the necessary measures to make the standards developed by the European standardisation bodies more accessible, and at a lower cost to SMEs, in order to enable interoperability and reduce some of the substantial obstacles faced by SMEs going international; emphasises that the adaptation of EU ICT standardisation policy to market and policy developments is an important tool for the involvement of SMEs in the e-business, e-commerce, e-Freight and intel ...[+++]

soutient la création d'un système de normalisation européen impliquant les PME plus systématiquement dans les processus décisionnels, tout en recourant également au principe éprouvé de la délégation nationale; prie la Commission de prendre les mesures nécessaires pour que les normes élaborées par les organismes européens de normalisation soient plus accessibles aux PME, et ce à moindre coût, en vue de permettre l'interopérabilité et de réduire certains des obstacles de taille auxquels se heurtent les PME qui pénètrent le marché international; souligne que l'adaptation de la politique de l'Union en matière de normalisation des technologies de l'information et de la communication (TIC) aux évolutions du marché et des politiques constitue un ...[+++]


In view of the fact that most of SeaFrance’s car ferries are ro-pax (multi-purpose vessels able to carry both passengers and freight) and that the ‘passenger’ business is very seasonal, it would be crucial for SeaFrance not to alienate the freight customers who must be assured that the service will be provided reliably and continuously throughout the year.

Étant donné que la plupart des car-ferries de SeaFrance sont des «ro-pax» (navires mixtes pouvant transporter à la fois des passagers et du fret) et que l’activité «passagers» est très saisonnière, il serait crucial que SeaFrance ne s’aliène pas la clientèle fret, qui doit être assurée que le service sera fourni toute l’année de façon fiable et continue.


for businesses involved in the movements to which points (a) and (b) apply: the business name, trading name, address of the business, registration number, VAT identification number and excise duties identification number and address of the owners, shippers, consignees, freight forwarders, carriers and other intermediaries or persons involved in the international supply chain.

pour les entreprises intervenant dans les mouvements relevant des points a) et b): les raison sociale, raison commerciale, siège de l'entreprise, numéro d'enregistrement, numéro d'identification pour la TVA et numéro d'identification pour les droits d'accises, ainsi que les adresses des propriétaires, expéditeurs, destinataires, commissionnaires de transport, transporteurs et autres intermédiaires ou personnes intervenant dans la chaîne d'approvisionnement internationale.


According to an estimate based on an economic projection model specialising in the railway sector, human resources account for 8.5% of the total operating costs of a cross-border rail freight business. Other more significant expenses are motive power, wagons, infrastructure, energy, administration and insurance. Because the cost of labour is relatively small in comparison with the other operating costs, the Agreement seems unlikely to have any future impact on the operation of routes.

Selon une estimation effectuée à partir d'un modèle de projection économique spécialisé dans le rail, le coût des ressources humaines dans le cadre d'une opération d'exploitation de fret ferroviaire transnationale revient à 8,5( du coût total d'exploitation. Les autres dépenses, plus importantes, concernent les coûts de traction, de wagons, d'infrastructure, d'énergie, les frais administratifs et les frais d'assurance. Étant donné que le coût du travail est relativement faible en comparaison des autres frais d’exploitation, il est don ...[+++]


w