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Bottom looking sonar
Bought deal
Bought deal commitment
Brokerage firm director
Brokerage firm executive manager
Brokerage firm managing director
Brokerage managing director
Direct underwriting
Direct underwriting commitment
Down-looking sonar
Downward looking sonar
Downward-looking sonar
FLIR
Firm commitment
Firm underwriting
Firm underwriting commitment
Forward labour management
Forward looking infrared
Forward looking infrared detecting set
Forward looking infrared system
Forward-looking IR
Forward-looking labour market management
Forward-looking management of the labour market
Look-through approach
Look-through principle
Radar single-look image
SLAR
Side-looking airborne radar
Side-looking antenna radar
Side-looking radar
Side-scan radar
Side-ways looking radar
Sidelooking radar
Sideways looking radar
Sideways-looking radar
Single look image
Single-look image
Single-look radar image

Vertaling van "firms looking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
side-looking airborne radar [ SLAR | side-looking radar | sidelooking radar | side-looking antenna radar | sideways looking radar | sideways-looking radar | side-ways looking radar | side-scan radar ]

radar aéroporté à antenne latérale [ RAAL | radar à balayage latéral | radar à visée latérale | radar à champs d'exploration latérale | radar à vue latérale | radar à antenne latérale | radar à vision latérale | radar à observation latérale ]


forward looking infrared system | forward-looking IR | forward looking infrared | forward looking infrared detecting set [ FLIR ]

appareil de détection infrarouge dirigé vers l'avant [ FLIR ]


radar single-look image [ single-look radar image | single-look image | single look image ]

image simple par radar [ image radar simple | image simple | image radar mono-impulsion | image mono-vue | image singulière ]


downward-looking sonar [ downward looking sonar | down-looking sonar | bottom looking sonar ]

sonar orienté vers le bas


bought deal | bought deal commitment | direct underwriting | direct underwriting commitment | firm commitment | firm underwriting | firm underwriting commitment

prise ferme | souscription à forfait | souscription intégrale


brokerage firm managing director | brokerage managing director | brokerage firm director | brokerage firm executive manager

directeur de maison de courtage | directrice de cabinet de courtage | directeur de maison de courtage/directrice de maison de courtage | directrice de maison de courtage


look-through approach | look-through principle

approche par transparence


forward labour management | forward-looking labour market management | forward-looking management of the labour market

gestion prévisionnelle du marché du travail


side-looking radar | side-looking airborne radar [ SLAR ]

radar à visée latérale | radar aéroporté à antenne latérale [ SLAR | RAAL ]


to take care of/to look after

prendre soin de quelqu'un/assister quelqu'un/assister quelqu'un
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Recent analysis[6] highlights how fragmented service markets can be[7]: in accountancy, for example, national regulations mean that a Member State firm looking to do business in another Member State faces, on average, business costs 23% higher than a domestic competitor.

Une analyse récente[5] met en lumière le degré de fragmentation que peuvent atteindre les marchés des services[6]: dans le secteur de la comptabilité, par exemple, les réglementations nationales ont pour effet qu’une entreprise d’un État membre qui cherche à exercer une activité dans un autre État membre subit, en moyenne, des coûts d'exploitation de 23 % supérieurs à ceux d'un concurrent local.


Support services and an electronic platform are provided for matchmaking entrepreneurs intending to transfer a firm and entrepreneurs looking to take over a firm.

Les services de soutien et la plateforme électronique ont pour but de mettre en contact les entrepreneurs envisageant de transférer une société et les entrepreneurs désirant reprendre une société.


Competition policy has played a key role in ensuring a level playing field for firms in the EU, and can also be instrumental to look at the wider regulatory framework around markets, in order to promote the conditions which will allow firms to compete effectively.

La politique de la concurrence a largement contribué à placer les entreprises sur un pied d'égalité dans l'Union européenne. Elle peut également contribuer à créer les conditions permettant aux entreprises de se concurrencer efficacement, dans un cadre réglementaire plus large concernant les marchés.


A lighter type of survey, the Innobarometer, making use of the Eurobarometer opinion polling system, looks at firms' attitudes to innovation [38].

Un type d'enquête plus léger, l'Innobaromètre, qui s'inscrit dans le système de sondage d'opinion Eurobaromètre, s'intéresse aux attitudes des entreprises à l'égard de l'innovation [38].


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Many law firms look to banks as their major clients, and therefore the banks have undue influence on legal firms when dealing with the consumer.

Maints cabinets juridiques considèrent les banques comme leur plus gros client, si bien que les banques ont une influence indue sur les cabinets juridiques dans les tractations avec le client.


Bank loans are also the preferred option of 67% of firms looking for an external financing solution to realise their growth ambitions.

Les prêts bancaires sont également l’option privilégiée pour 67 % des entreprises à la recherche d’une solution de financement extérieur pour réaliser leurs ambitions de croissance.


The good news, when we look at employment plans for small and medium-sized firms, is that we've started to see a bit of a gap between those firms looking to hire and those firms looking to downsize.

La bonne nouvelle, lorsque nous regardons les plans d'emploi des petites et moyennes entreprises, c'est que nous commençons à voir un léger écart entre les firmes qui cherchent à embaucher et celles qui cherchent à réduire leur taille.


Where cases give rise to novel or unresolved questions for the application of Articles 101 and 102 on the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU) (ex-Articles 81 and 82 of the Treaty Establishing the European Community (TEC)), the firms concerned may wish to seek informal guidance from the Commission. The Commission may provide such guidance on novel questions concerning the interpretation of Articles 101 TFEU and/or 102 TFEU in a written statement (guidance letter). The Commission will consider whether it is appropriate to process a request for informal guidance by looking ...[+++]

Lorsque des affaires soulèvent, pour l’application des articles 101 et 102 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne (TFUE) (articles 81 et 82 du traité instituant la Communauté européenne, des questions nouvelles ou non résolues, les entreprises concernées peuvent souhaiter demander à la Commission des orientations informelles. La Commission peut fournir de telles orientations sur les questions nouvelles relatives à l’interprétation des articles 101 et/ou 102 dans une déclaration écrite (lettre d’orientation). La Commission examinera l’opportunité de traiter cette demande d’orientation informelle, vérifiant que:


Will the minister ask his cabinet colleague the Minister of Industry to make representations to Statistics Canada regarding lowering the population threshold for metro status from 100,000 to 50,000, thus enabling Moncton and many other Canadian cities to be listed by Stats Canada in their data that are so widely consulted by firms looking for areas in which to expand?

Le ministre demandera-t-il à son collègue, le ministre de l'Industrie, d'intervenir auprès de Statistique Canada afin qu'elle abaisse de 100 000 à 50 000 le seuil de la population requise pour avoir droit au statut de métropole? Ainsi, Moncton et bien d'autres villes canadiennes seront présentes dans les données de Statistique Canada que consultent tant de sociétés cherchant des régions où s'établir.


Among notable activities in this field have been the opening of the Business Cooperation Centre which brings together firms looking for partners in other, normally Community, countries, to Yugoslav firms, the organisation in March 1983 of a Business Week in Belgrade bringing together representatives of 400 firms from the Community and Yugoslavia to discuss future cooperation and, as a follow-up to the Business Week, a seminar of 100 Community and Yugoslav businessmen in Bled in June 1984 to discuss economic cooperation in third countries.

Parmi les activites notables dans ce domaine, on a pu noter l'ouverture du "Business Cooperation Centre" qui rapprochent de firmes yougoslaves les firmes cherchant des partenaires dans d'autres pays, normalement des pays de la Communaute, l'organisation en mars 1983 d'une semaine commerciale a Belgrade qui a reuni des representants de 400 entreprises de la Communaute et de la Yougoslavie pour discuter de la cooperation future et, a la suite de la semaine commerciale, un seminaire de 100 hommes d'affaires de la Communaute et de Yougoslavie a Bled en juin 1984 pouur discuter de la cooperation economique dans des pays tiers.


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