4. Takes the view that early school leaving translates into missed opportunities for young people and a loss of social and economic potential for the EU as a whole; highlights the fact that, in addition to current d
emographic changes, European countries cannot afford the enormous waste of talent, and stresses that this should be seen in the light of the fact that the labour market and Europe’s level of competitiveness will both tend to favour holders of higher education qualifications; improving educational attainment will thus help to achieve the aim in that higher skill levels will make for ‘smart growth’, and tackling one of the mai
...[+++]n risk factors involved in unemployment and poverty will pave the way to ‘inclusive growth’; 4. estime que l'abandon scolaire se traduit par des possibilités inexploitées pour les jeunes et la perte de possibilités économiques et sociales pour l'Union dans son ensemble; souligne qu'en plus des changements démographique
s actuels, les pays européens ne peuvent se permettre ce gigantesque gaspillage de talents et souligne que ce phénomène devrait être pris en compte dans la mesu
re où l'on sait que tant le marché du travail que le niveau de compétitivité européen tendront à privilégier les détenteurs de diplômes de l'enseignemen
...[+++]t supérieur; estime que l'élévation du niveau d'éducation aiderait à aboutir à une "croissance intelligente" du fait de l'amélioration du niveau des compétences et qu'elle jettera les bases de la "croissance solidaire" en luttant contre un des principaux facteurs associés au chômage et à la pauvreté;