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AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic fabric
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "etc socio-economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique




social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[18] Natural units include river basins, flood plains, coastal cells, etc. Socio-economic units include linked economic sectoral groupings, cultural units, etc.

[18] Les bassins fluviaux, plaines inondables, cellules côtières, etc. comptent au nombre des entités naturelles; les regroupements sectoriels économiques, les associations culturelles, etc. au nombre des entités socio-économiques.


These indicators have been structured so as to describe the socio-economic situation in the region or sector concerned and measure the effects of assistance. They range from indicators of physical implementation (provision of infrastructure, amount of training etc.) to indicators of results (immediate gains in efficiency) and socio-economic impact described in terms of changes in the structures of production and employment.

Ces indicateurs ont été structurés de manière à décrire la situation socio-économique afférente à la région ou au secteur concerné et à mesurer les effets des interventions: indicateurs de réalisation physique (dotations en infrastructures, volume de formation, etc.), de résultats (gains immédiats d'efficience) et d'impact socio-économique en termes d'évolution des structures de production et de l'emploi.


- Identify where relevant those disadvantaged micro-regions or segregated neighbourhoods , where communities are most deprived, using already available socio-economic and territorial indicators (i.e. very low educational level, long-term unemployment, etc.).

- recenser, le cas échéant, les micro-régions désavantagées et les quartiers frappés de ségrégation dans lesquels les communautés sont les plus défavorisées, en utilisant des indicateurs socioéconomiques et géographiques déjà disponibles (à savoir, le très faible niveau d'instruction, le chômage de longue durée, etc.).


Forecasts suggest that, with current policies and socio-economic trends, many of the pressures that give rise to these problems, such as transport, energy use, tourist activities, land-take for infrastructure, etc, will worsen over the coming decade.

Les prévisions suggèrent qu'avec les politiques et les tendances socio-économiques actuelles, la prochaine décennie verra encore s'aggraver une bonne partie des pressions qui sont à l'origine de ces problèmes, comme les transports, la consommation d'énergie, le tourisme, l'utilisation des sols pour les infrastructures, etc.


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17. Draws attention to the importance of taking into account not only the quantity of the fleet but also its cumulative impact on resources and the selectivity and sustainability of its fishing methods; considers that the future CFP should encourage the increased sustainability of the fleet in environmental, economic and social terms (state of repair and safety, habitability, working conditions, energy efficiency, fish storage, etc), by promoting the progressive prevalence of sectors and operators that use selective fishing techniques and fishing gear with less impact on resources and the marine environment, and that benefit the communi ...[+++]

17. attire l’attention sur l’importance de tenir compte non seulement du volume de la flotte, mais aussi de son impact cumulé sur les ressources et de la sélectivité et de la durabilité de ses méthodes de pêche; considère que la future PCP devra inciter à une amélioration de la durabilité de la flotte, sur les plans environnemental, économique et social (état de conservation et d’adéquation en matière de sécurité, habitabilité, conditions de travail, efficacité énergétique et conservation du poisson, etc.), en promouvant une prévalence progressive des segments et des opérateurs qui utilisent des techniques de pêche sélectives et des engins de pêche ayant un moindre impact sur les ressources et sur l’environnement marin, et qui présentent d ...[+++]


Development of tools (including ICT tools) needed by policy makers and other actors in areas such as agriculture, fisheries and aquaculture, and rural development (landscape, land management practices etc.); socio-economic and ethical contexts of production.

Mise au point des outils (y compris des outils TIC) nécessaires aux décideurs politiques et aux autres acteurs dans les domaines tels que l'agriculture, la pêche, l'aquaculture et le développement rural (aménagement du paysage, pratiques de gestion des terres, etc.); contextes de production socio-économique et éthique.


Development of tools (including ICT tools) needed by policy makers and other actors in areas such as agriculture, fisheries and aquaculture, and rural development (landscape, land management practices etc.); socio-economic and ethical contexts of production.

Mise au point des outils (y compris des outils TIC) nécessaires aux décideurs politiques et aux autres acteurs dans les domaines tels que l'agriculture, la pêche, l'aquaculture et le développement rural (aménagement du paysage, pratiques de gestion des terres, etc.); contextes de production socio-économique et éthique.


consider the removal of inequality in health as a long-term objective, which would both encompass tackling socio-economic, gender, age etc. biased inequality in health and equal access to high quality health care,

de considérer la suppression des inégalités en matière de santé comme un objectif à long terme qui engloberait à la fois la lutte contre les inégalités socio-économiques, liées au sexe, à l'âge, etc., et la question d'un accès égal à des soins de santé de grande qualité;


consider the removal of inequality in health as a long-term objective, which would both encompass tackling socio-economic, gender, age etc. biased inequality in health and equal access to high quality health care;

de considérer la suppression des inégalités en matière de santé comme un objectif à long terme qui engloberait à la fois la lutte contre les inégalités socio‑économique, liées au sexe, à l'âge, etc. et la question d'un accès égal à des soins de santé de grande qualité;


The use of socio-economic indices and the identification of the beneficiaries of employment policy on the basis of socio-demographic and administrative criteria (such as age, time spent unemployed, level of training, etc.) is vital to the success of a strategy coordinated among the Member States.

L"utilisation d"indices socio-économiques et la caractérisation des bénéficiaires de la politique de l"emploi par des critères socio-démographiques et administratifs (tels que l"âge, la durée du chômage, le niveau de formation etc.) est indispensable pour le succès d"une stratégie coordonnée entre les EM.


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