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Bag
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Emphasised labelling
Emphasised marker
Emphasised second marker
Emphasized marker
Emphasized second marker
Expendable goods
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Jewellery
Jewellery and goldsmith's articles
Non-durable goods
Non-durables
Osteopathy
Packaging article
Packaging materials
Packaging product
Prescribe countries that comply with Article 33...
Read articles
Receptacle
Remove water from washed cloth articles
Review articles
Rinse articles made of cloth
Rinse cloth article
Rinse cloth articles

Vertaling van "emphasise that article " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


alternative medicine emphasising physical manipulation of muscles and tissue | alternative medicine emphasizing physical manipulation of muscles and tissue | osteopathy

ostéopathie




emphasised second marker | emphasized second marker

repère de seconde marqué


remove water from washed cloth articles | rinse articles made of cloth | rinse cloth article | rinse cloth articles

rincer des pièces de linge


correct articles | edit articles | read articles | review articles

lire des articles


jewellery and goldsmith's articles [ goldsmith's article | jewellery ]

bijouterie orfèvrerie [ bijouterie | joaillerie | orfèvrerie ]


prescribe countries that comply with Article 33...

désigner les pays qui se conforment à l'article 33...


packaging product [ bag | bottle | box | packaging article | packaging materials | receptacle ]

produit d'emballage [ article d'emballage | bouteille | matériau d'emballage | récipient | sac ]


non-durable goods [ disposable article | disposable goods | expendable goods | non-durables ]

bien non durable [ article à jeter | bien de consommation non durable | bien fongible | bien jetable ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Treaty of Amsterdam - which came into force on 1 May 1999 - reaffirms in its Article 6 that the European Union 'is founded on the principles of liberty, democracy, respect for human rights and fundamental freedoms, and the rule of law, principles that are common to the Member States' and emphasises in article 49 that the respect of these principles also is required by countries who apply for EU membership.

Le traité d'Amsterdam, entré en vigueur le 1er mai 1999, réaffirme, dans son article 6, que l'Union européenne «est fondée sur les principes de la liberté, de la démocratie, du respect des droits de l'homme et des libertés fondamentales, ainsi que de l'État de droit, principes qui sont communs aux États membres» et souligne, dans son article 49, que le respect de ces principes est également requis pour les pays candidats à l'adhésion à l'Union européenne.


The Commission emphasises in particular that the appointment of an observer among the members of the Management board to follow the selection procedure applied by the Commission for the appointment of the executive director should not result in a duplication of roles in the selection and appointment procedures (Article 51(1)).

La Commission fait remarquer, en particulier, que la nomination au sein du conseil d'administration d'un observateur ayant pour tâche de suivre la procédure de sélection qu'elle est chargée d'appliquer pour la nomination du directeur exécutif ne devrait pas résulter en une duplication des rôles dans les procédures de sélection et de nomination (article 51, paragraphe 1).


Proposes that the title of Article 7 be changed to ‘Energy saving support schemes’ in order to emphasise the need for Member States to help consumers, including SMEs, to save energy and reduce their energy costs and put in place measures that enable such savings to be achieved by means of energy obligations schemes and other measures.

propose de remplacer le titre de l'article 7 par «Mécanismes de soutien en matière d'économies d'énergie» afin de souligner la nécessité pour les États membres d'aider les consommateurs, notamment les PME, à économiser l'énergie et à réduire leurs dépenses énergétiques et à mettre en place des mesures permettant la réalisation de ces économies au moyen de mécanismes d'obligations en matière d'énergie et d'autres mesures.


51. Welcomes the inclusion of the recommendation to tackle the social consequences of the crisis in the 2012 guidance and the increased focus on combating poverty in the country-specific recommendations; is gravely concerned, however, about the increase in poverty (including in-work poverty and poverty among elderly people) and unemployment in the EU; calls on the Member States to raise their ambitions, to step up the measures they are taking to combat poverty, and to follow up closely on the Commission’s recommendations; calls on the Commission explicitly to address in-work poverty, poverty among people with limited or no links to the labour market and poverty among elderly people in the 2013 AGS; ...[+++]

51. salue l'intégration de la recommandation visant à lutter contre les conséquences sociales de la crise dans les orientations 2012 et l'attention accrue portée à la lutte contre la pauvreté dans les recommandations par pays; est toutefois très inquiet de la hausse de la pauvreté (y compris la pauvreté au travail et la pauvreté des personnes âgées) et du chômage dans l'Union; invite les États membres à accroître leurs ambitions, à intensifier les mesures qu'ils prennent pour lutter contre la pauvreté, et à suivre de près les recommandations de la Commission; invite la Commission à aborder explicitement la pauvreté au travail, la pauvreté chez les personnes dont les liens avec le marché du travail sont limités ou inexistants, et la pauvr ...[+++]


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53. Welcomes the inclusion of the recommendation to tackle the social consequences of the crisis in the 2012 guidance and the increased focus on combating poverty in the country-specific recommendations; is gravely concerned, however, about the increase in poverty (including in-work poverty and poverty among elderly people) and unemployment in the EU; calls on the Member States to raise their ambitions, to step up the measures they are taking to combat poverty, and to follow up closely on the Commission’s recommendations; calls on the Commission explicitly to address in-work poverty, poverty among people with limited or no links to the labour market and poverty among elderly people in the 2013 AGS; ...[+++]

53. salue l'intégration de la recommandation visant à lutter contre les conséquences sociales de la crise dans les orientations 2012 et l'attention accrue portée à la lutte contre la pauvreté dans les recommandations par pays; est toutefois très inquiet de la hausse de la pauvreté (y compris la pauvreté au travail et la pauvreté des personnes âgées) et du chômage dans l'Union; invite les États membres à accroître leurs ambitions, à intensifier les mesures qu'ils prennent pour lutter contre la pauvreté, et à suivre de près les recommandations de la Commission; invite la Commission à aborder explicitement la pauvreté au travail, la pauvreté chez les personnes dont les liens avec le marché du travail sont limités ou inexistants, et la pauvr ...[+++]


12. Emphasises that Article 9 TFEU needs to be mainstreamed throughout the European Semesters, including in the country-specific recommendations, which should be accompanied by ex-ante and ex-post social impact assessments;

12. souligne que les semestres européens doivent intégrer systématiquement l'article 9 du traité FUE, notamment pour ce qui concerne les recommandations spécifiques à chaque pays, qui devraient être assorties d'évaluations d'impact social ex ante et ex post;


It must be recalled that in all proceedings in which sanctions, especially fines or penalty payments, may be imposed observance of the rights of the defence is a fundamental principle of European Union law which has been emphasised on numerous occasions in the case-law of the Court (see, Case C-194/99 P Thyssen Stahl v Commission [2003] ECR I-10821, paragraph 30; Case C-289/04 P Showa Denko v Commission [2006] ECR I-5859, paragraph 68; Case C-3/06 P Groupe Danone v Commission [2007] ECR I-1331, paragraph 68), and which has been enshrined in Article 48(2) of ...[+++]

Il y a lieu de rappeler que le respect des droits de la défense dans toute procédure susceptible d’aboutir à des sanctions, notamment à des amendes ou à des astreintes, constitue un principe fondamental du droit de l’Union qui a été souligné à maintes reprises par la jurisprudence de la Cour (voir arrêts du 2 octobre 2003, Thyssen Stahl/Commission, C‑194/99 P, Rec. p. I‑10821, point 30; du 29 juin 2006, Showa Denko/Commission, C‑289/04 P, Rec. p. I‑5859, point 68, et du 8 février 2007, Groupe Danone/Commission, C‑3/06 P, Rec. p. I‑1331, point 68) et qui a été consacré à l’article 48, paragraphe 2, de la charte des droits fondamentaux de ...[+++]


19. Stresses that Article 12(2)(d)(ii) of Regulation (EC) No 1905/2006 calls for the promotion of the Decent Work Agenda as a universal objective, to be achieved, inter alia, through global and other multilateral initiatives to implement internationally agreed ILO Core Labour Standards, the assessment of the trade impact on decent work and sustained and adequate mechanisms for the fair financing and effective functioning and wider coverage of social protection systems; emphasises that Article 5(2)(c) of Regulation (EC) No 1905/2006 r ...[+++]

19. souligne que l'article 12, paragraphe 2, point d) ii), du règlement (CE) n° 1905/2006 prévoit la promotion de l'agenda pour le travail décent en tant qu'objectif universel, notamment au moyen d'initiatives globales et multilatérales afin de mettre en œuvre les normes fondamentales de travail de l'OIT qui ont été convenues au niveau international, l'évaluation de l'influence des échanges commerciaux sur l'offre de travail décent ainsi que la définition de mécanismes durables et adéquats pour un financement équitable, un fonctionnement efficace et une couverture plus large des systèmes de protection sociale; souligne que, à l'article ...[+++]


19. Stresses that Article 12(2)(d)(ii) of Regulation (EC) No 1905/2006 calls for the promotion of the Decent Work Agenda as a universal objective, to be achieved, inter alia, through global and other multilateral initiatives to implement internationally agreed ILO Core Labour Standards, the assessment of the trade impact on decent work and sustained and adequate mechanisms for the fair financing and effective functioning and wider coverage of social protection systems; emphasises that Article 5(2)(c) of Regulation (EC) No 1905/2006 r ...[+++]

19. souligne que l'article 12, paragraphe 2, point d) ii), du règlement (CE) n° 1905/2006 prévoit la promotion de l'agenda pour le travail décent en tant qu'objectif universel, notamment au moyen d'initiatives globales et multilatérales afin de mettre en œuvre les normes fondamentales de travail de l'OIT qui ont été convenues au niveau international, l'évaluation de l'influence des échanges commerciaux sur l'offre de travail décent ainsi que la définition de mécanismes durables et adéquats pour un financement équitable, un fonctionnement efficace et une couverture plus large des systèmes de protection sociale; souligne que, à l'article ...[+++]


The second paragraph of that Article emphasises in particular to report on execution times for payments [time limit in Article 6(1)].

Selon le deuxième paragraphe de cet article, ce rapport doit traiter en particulier des délais d'exécution des paiements [c'est-à-dire des délais au sens de l'article 6, paragraphe 1].




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'emphasise that article' ->

Date index: 2022-10-13
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