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Adult basic education program
Adult education program
Arrange educational programmes
CO-OP program
Co-op program
Co-op work experience education program
Co-operative education program
Continuing Management Education Program
Continuous Management Education Program
Cooperative education program
Cooperative program
Cooperative work experience education program
Coordinate educational programmes
Coordinate educational programs
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Create library educational programs
Develop library educational program
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Education & training consultant
Education program
Education program director
Education programme coordinator
Educational program
Information and education program
International education programme coordinator
On-line education program
On-line instruction program
Online education program
Online instruction program
Organize library educational programs

Vertaling van "education programs have " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
create library educational programs | organize library educational programs | develop library educational program | develop library educational programs

élaborer des programmes éducatifs de bibliothèque


cooperative education program [ co-operative education program | cooperative work experience education program | co-op work experience education program | cooperative program | co-op program | CO-OP program ]

programme d'alternance travail-études [ programme de type alternance travail-études | programme d'enseignement coopératif | programme coopératif | programme COOP | programme CO-OP | programme de formation en alternance ]


education & training consultant | international education programme coordinator | education program director | education programme coordinator

coordinateur pédagogique | responsable pédagogique | coordinateur pédagogique/coordinatrice pédagogique | coordinatrice pédagogique


arrange educational programmes | coordinating educational programmes | coordinate educational programmes | coordinate educational programs

coordonner des programmes éducatifs


on-line education program [ online education program | on-line instruction program | online instruction program ]

programme d'enseignement en ligne [ programme d'enseignement en direct ]


Continuing Management Education Program [ Continuous Management Education Program ]

Programme de formation continue en gestion [ Programme d'apprentissage continu en gestion ]


education program | educational program

programme éducatif


information and education program

campagne d'information et d'éducation


adult basic education program

programme d'éducation de base des adultes


adult education program

programme destiné aux enseignants d'adultes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Some regions have programmed the Roma-specific investment priority under the ESF together with the investment priority on support for physical, economic and social regeneration of deprived communities in urban and rural areas under the ERDF, allowing for integrated approaches in the fields of housing, employment, education and health.

Certaines régions ont programmé la priorité d'investissement spécifique aux Roms au titre du FSE conjointement avec la priorité d'investissement relative à l'aide à la régénération physique, économique et sociale des communautés défavorisées dans les zones urbaines et rurales au titre du FEDER, ce qui permet d'adopter des approches intégrées dans les domaines du logement, de l'emploi, de l'éducation et de la santé.


Several Member States have already identified as a priority in their 2007-2013 ESF programming the development of policies and services to address skills needs and labour market mismatches, including actions aiming at a better gender balance and guidance on educational choices.

Plusieurs États membres ont déjà relevé, au rang des priorités de leur programmation FSE pour 2007 à 2013, l'élaboration de politiques et de services visant à répondre aux besoins de compétences et aux inadéquations du marché du travail, y compris des actions visant à améliorer l'équilibre entre les sexes et l'orientation en matière de choix éducatifs.


(2.21) Notwithstanding paragraph (2)(g.1), an education savings plan may allow for the payment of an educational assistance payment to or for an individual at any time in the six-month period immediately following the particular time at which the individual ceases to be enrolled as a student in a qualifying educational program or a specified educational program, as the case may be, if the payment would have complied with the requir ...[+++]

(2.21) Malgré l’alinéa (2)g.1), un régime d’épargne-études peut permettre qu’un paiement d’aide aux études soit versé à un particulier, ou pour son compte, au cours de la période de six mois qui suit le moment auquel il cesse d’être inscrit comme étudiant à un programme de formation admissible ou un programme de formation déterminé, dans le cas où le paiement aurait été conforme aux exigences de l’alinéa (2)g.1) s’il avait été fait immédiatement avant ce moment.


In summary, the churches in integration have identified the following as 10 essential aspects of religious programming, broadly based. These are: the development, in-servicing and implementation of programs in religious education; the need for compatibility of the general curriculum with approved programs in religious education; the need to avoid conflict between a general curriculum and religious education programming; classroo ...[+++]

En résumé, les Églises du système unifié ont dégagé 10 aspects des programmes d'enseignement religieux qu'ils considèrent comme étant les plus importants, soit l'élaboration, l'enseignement sur place et la mise en application de programmes d'enseignement religieux; le besoin de compatibilité du cursus général et des programmes approuvés d'enseignement religieux; la nécessité d'éviter des conflits entre programme d'enseignement général et programme d'enseignement religieux; la pratique du culte en classe, notamment l'utilisation d'objets du culte, la lecture des écritures, la réflexion et les prières; la pratique de la religion, les s ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both ver ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes l ...[+++]


(Return tabled) Question No. 223 Ms. Kirsty Duncan: With respect to Lyme disease-carrying ticks and Lyme disease in Canada: (a) what percentage of Lyme disease cases are thought to be reported, (i) what percentage of people who receive treatment for Lyme disease develop post-treatment Lyme disease syndrome, (ii) what percentage of people with untreated Lyme disease infections experience intermittent bouts of arthritis, (iii) what percentage of untreated Lyme disease patients are at risk of developing chronic neurological complaints months to years after infection; (b) based on all epidemiological data collected since Lyme disease became a nationally-reportable disease, what is the most recent data available about Lyme disease cases, broken ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 223 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les tiques transporteuses de la maladie de Lyme et la maladie de Lyme au Canada: a) quel pourcentage de cas de maladie de Lyme serait déclaré, (i) quel pourcentage de personnes traitées pour la maladie de Lyme présente le syndrome post-traitement, (ii) quel pourcentage de personnes non traitées pour la maladie de Lyme éprouve des accès intermittents d’arthrite, (iii) quel pourcentage de patients dont la maladie de Lyme n’est pas traitée sont susceptibles de se plaindre de symptômes neurologiques des mois ou des années après avoir été infectées; b) d’après l’en ...[+++]


Recognising the important economic return on investment from education, resources from the ESF dedicated to improving human capital in 2007-2013 programming period have been increased to some EUR 25 billion.

Eu égard à la rentabilité économique élevée des investissements réalisés dans l’éducation, les ressources du FSE affectées à l’amélioration du capital humain au cours de la période de programmation 2007-2013 ont été portées à quelque 25 milliards d’euros.


In previous programming periods, the Structural Funds have invested substantially in education and training systems.

Dans les précédentes périodes de programmation, les Fonds structurels ont investi massivement dans les systèmes d'éducation et de formation.


In previous programming periods, the Structural Funds have invested substantially in education and training systems.

Dans les précédentes périodes de programmation, les Fonds structurels ont investi assez massivement dans les systèmes d’éducation et de formation.


As previously mentioned, the bishops of Newfoundland and Labrador have accepted the religious education program developed and published by the Canadian Conference of Catholic Bishops. No matter how well educated or well meaning, government officials are simply not competent to provide a religious education program that is appropriate for Roman Catholic children.

Comme on l'a mentionné plus tôt, les évêques de Terre-neuve et du Labrador ont accepté le programme d'enseignement religieux élaboré et publié par la Conférence des évêques catholiques du Canada.


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