Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Base-line data
Base-line information
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
DNA library
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EUCLID
Education Information data bases
European chemicals information data-base
European data base on higher education
GIS
GIS DBMS
GIS data base management system
Gene bank
Gene banks
Gene library
Genetic catalogue
Genetic data bank
Genetic data base
Genetic databank
Genetic database
Genetic information database
Genomic library
Geographic DBMS
Geographic information system
Geospatial DBMS
IAG on the IDB
IAG on the Integrated Data Base
Informal Advisory Group on the IDB
Informal Advisory Group on the Integrated Data Base
Jealousy
National Accident Data Base
National Collision Data Base
PIDB
Paranoia
Programme information data base
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Traffic Accident Information and Data System

Vertaling van "education information data bases " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Education Information data bases

bases de données sur la formation


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many s ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


Informal Advisory Group on the IDB [ Informal Advisory Group on the Integrated Data Base | IAG on the IDB | IAG on the Integrated Data Base ]

Groupe consultatif informel de la BDI [ Groupe consultatif informel de la Base de données intégrée | GCI de la BDI | GCI de la Base de données intégrée ]


National Collision Data Base [ NCDB1,NCDB | National Accident Data Base | Traffic Accident Information and Data System ]

Base nationale de données sur les collisions [ BNDC1,BNDC | Base nationale de données sur les accidents | Fichier national sur les accidents ]


base-line information | base-line data

données de base


European data base on higher education

Base de données européennes sur l'enseignement supérieur


GIS data base management system | GIS DBMS | geographic DBMS | geospatial DBMS | geographic information system | GIS

système de gestion de base de données géographiques | SGBD géographique | SGBD géospatial | système de gestion de base de données à référence spatiale | SGBDRS | système de gestion de base de données localisées | SGBDL


European chemicals information data-base | EUCLID [Abbr.]

banque de données d'information européenne des substances chimiques | EUCLID [Abbr.]


programme information data base | PIDB [Abbr.]

base de données informatisées sur les programmes | PIDB [Abbr.]


genetic database [ DNA library | gene bank | gene library | genetic catalogue | genetic databank | genetic data bank | genetic data base | genetic information database | genomic library | [http ...]

base de données génétiques [ banque de données génétiques | banque de gènes | banque de génomes | banque d’ADN | base de données et d'informations sur les gènes | bibliothèque de gènes | catalogue des gènes | génothèque ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender ...[+++]

52. invite l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes (EIGE) à poursuivre son travail de collecte de données comparables ventilées par genre et d'établissement de tableaux de bord dans tous les domaines d'action, notamment de l'éducation, et réaffirme l'importance de réaliser des études d'incidences des politiques éducatives pour résoudre les inégalités liées au genre, en fournissant des instruments qualitatifs et quantitatifs pour l'évaluation de ces incidences et en suivant une stratégie budgétaire fondée sur ...[+++]


52. Calls on the European Institute for Gender Equality (EIGE) to continue its work on putting together comparable gender-disaggregated data and scoreboards in all policy areas, including in the field of education, and reiterates the importance of conducting impact studies for educational policies to address gender inequalities, providing qualitative and quantitative instruments for the assessment of this impact, and following a budgetary strategy based on gender ...[+++]

52. invite l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes (EIGE) à poursuivre son travail de collecte de données comparables ventilées par genre et d'établissement de tableaux de bord dans tous les domaines d'action, notamment de l'éducation, et réaffirme l'importance de réaliser des études d'incidences des politiques éducatives pour résoudre les inégalités liées au genre, en fournissant des instruments qualitatifs et quantitatifs pour l'évaluation de ces incidences et en suivant une stratégie budgétaire fondée sur ...[+++]


This information is combined by the central Eurydice unit (based in Brussels) with other data sources - such as statistical data from Eurostat, the UOE database (a joint UNESCO, OECD and Eurostat database) and the results of international education surveys - in order to produce final reports.

Ces informations sont recoupées par l'unité centrale Eurydice (basée à Bruxelles) avec d'autres sources de données, telles que les données statistiques d'Eurostat, la base de données UOE (une base de données commune mise en place par l'UNESCO, l'OCDE et Eurostat) et les résultats d'enquêtes internationales dans le domaine de l'éducation, en vue d'élaborer des rapports finaux.


Statistical production should be based on a framework of coherent concepts and comparable data in view of the establishment of an integrated European statistical information system on education, training and lifelong learning.

Il convient que les statistiques soient élaborées sur la base d’un ensemble de concepts cohérents et de données comparables en vue de la création d’un système européen intégré d’information statistique en matière d’éducation, de formation et de formation tout au long de la vie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool for the elimination of gender inequality in education and employment and for the eradication of gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educational and career decisions are taken and in such a way that gender based occupational segreg ...[+++]

8. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre (par exemple plus d'hommes enseignant dans l'enseignement primaire et plus de femmes dans le domaine scie ...[+++]


1. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool to eliminate gender inequality in education and employment and to eradicate gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educational and career decisions are taken and in such a way that gender based occupational segregation is reduced; ...[+++]

1. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre (par exemple plus d'hommes dans l'enseignement primaire et plus de femmes dans le domaine scientifique), ...[+++]


8. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool to eliminate gender inequality in education and employment and to eradicate gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educational and career decisions are taken and in such a way that gender based occupational segregation is reduced; ...[+++]

8. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre (par exemple plus d'hommes dans l'enseignement primaire et plus de femmes dans le domaine scientifique), ...[+++]


Firstly, there is the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) collection of data related to the formal education systems in the Member States (enrolments, graduations, personnel, education finance, etc.); the 5-yearly Continuous Vocational Training Survey (CVTS) which collects information on training at enterprise level; and the 5-yearly Adult Education Survey (AES) which will provide informati ...[+++]

Le premier groupe comprend la collecte annuelle de données UNESCO/OCDE/Eurostat (UOE) sur les systèmes d’éducation formelle dans les États membres (inscriptions, diplômes obtenus, personnel, financement de l’enseignement, etc.), l’enquête quinquennale sur la formation professionnelle continue (CVTS), qui vise à recueillir des informations sur la formation à l’échelon des entreprises, ainsi que l'enquête quinquennale sur l'éducation des adultes (AES), qui permet de mieux connaître les habitudes ...[+++]


23. The fact that appropriate and effective advocacy, information, education and communication, based on sound science, is key to promoting public awareness so that people can avoid well known and emerging environmental health threats.

23. Le fait que des activités de promotion, d'information, d'éducation et de communication adéquates et efficaces fondées sur des données scientifiques fiables sont essentielles pour sensibiliser le public afin que celui-ci soit à même d'éviter les menaces sanitaires connues ou nouvelles qui sont liées à l'environnement.


This information is combined by the central Eurydice unit (based in Brussels) with other data sources - such as statistical data from Eurostat, the UOE database (a joint UNESCO, OECD and Eurostat database) and the results of international education surveys - in order to produce final reports.

Ces informations sont recoupées par l'unité centrale Eurydice (basée à Bruxelles) avec d'autres sources de données, telles que les données statistiques d'Eurostat, la base de données UOE (une base de données commune mise en place par l'UNESCO, l'OCDE et Eurostat) et les résultats d'enquêtes internationales dans le domaine de l'éducation, en vue d'élaborer des rapports finaux.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'education information data bases' ->

Date index: 2024-01-15
w