Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
#operational concept
Apply the FUA concept
Apply the concept of Flexible Use of Airspace
Comprehensive Health and Medical Concept
Define concepts for city marketing
Deployment concept
Develop a pedagogical concept
Develop concepts for city marketing
Developing city marketing concepts
Education concept
Educational concept
Ensure effective implementation of the FUA concept
FCS concept
FGCS concept
Future Combat Systems concept
Future Ground Combat Systems concept
Health and medical concept for EU-led CSDP missions
Implement a instructional concept
Implement the concept of flexible use of airspace
Operate a pedagogical concept
Produce a instructional concept
Training concept
Write concepts for city marketing

Vertaling van "education concept " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
training concept | education concept

concept de formation




operate a pedagogical concept | produce a instructional concept | develop a pedagogical concept | implement a instructional concept

mettre au point un concept pédagogique


define concepts for city marketing | developing city marketing concepts | develop concepts for city marketing | write concepts for city marketing

définir des concepts pour rendre une ville attractive


apply the FUA concept | ensure effective implementation of the FUA concept | apply the concept of Flexible Use of Airspace | implement the concept of flexible use of airspace

appliquer le concept de gestion souple de l'espace aérien


Comprehensive Health and Medical Concept | Comprehensive Health and Medical Concept for EU-led Crisis Management Missions and Operations | health and medical concept for EU-led CSDP missions

concept global dans le domaine sanitaire et médical | concept global dans le domaine sanitaire et médical pour les missions et opérations de gestion de crises dirigées par l'UE


The concept of productivity in institutions of higher education

La notion de productivité dans les établissements d'enseignement supérieur


Future Combat Systems concept [ FCS concept | Future Ground Combat Systems concept | FGCS concept ]

concept FCS


deployment concept | #operational concept

concept d'engagement


conception/idea/program/concept

conception/plan/programme/stratégie/formule/concept/projet/doctrine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Also extended educational concepts such as cultural education, cooperation with businesses or other outside school actors, and sports can play an important role in reducing early school leaving by promoting creativity, new ways of thinking, intercultural dialogue, and social cohesion.

Des concepts pédagogiques élargis, tels que l’éducation culturelle, la coopération avec les entreprises ou d’autres intervenants extérieurs à l’école et le sport, peuvent également jouer un rôle important dans la réduction de l’abandon scolaire par la promotion de la créativité, de nouvelles manières de penser, du dialogue interculturel et de la cohésion sociale.


(1) The evolution of techniques and concepts, in particular concerning the distinction between formal education and other forms of learning activities and the implementation of the classification on fields of education and training, makes it necessary to adapt the list of the education and training variables laid down in Article 4(1)(h) of Regulation (EC) No 577/98.

(1) L'évolution des techniques et des concepts, en particulier au sujet de la distinction entre l'éducation formelle et les autres formes d'activités d'apprentissage et de la classification dans les domaines de l'éducation et de la formation nécessite l'adaptation de la liste des variables sur l'éducation et la formation énoncées à l'article 4, paragraphe 1, point h), du règlement (CE) n° 577/98.


(6)The concept of highly skilled worker should replace the concept of highly qualified worker in order to emphasise that both formal educational qualifications and equivalent professional experience should be taken equally into account as criteria for admission.

(6)La notion de travailleur doté de compétences élevées devrait remplacer la notion de travailleur hautement qualifié afin de souligner que les qualifications d’enseignement formel et l’expérience professionnelle équivalente devraient être prises en compte de manière égale en tant que critères d’admission.


10. Asks the Commission to open a public debate on, and to promote the concept of ‘education for sustainable development’, with special emphasis on the education of girls and women; calls on the Member States and the Commission to promote policies to encourage higher participation of women in education in STEM subjects and entrepreneurship, and to connect the green jobs agenda to the empowerment of women through education; calls for the establishment of clear targets and monitoring for women’s recruitment into green jobs through apprenticeship programmes; calls for measures encouraging women’s participation in vocational education and ...[+++]

10. demande à la Commission de lancer un débat public et de promouvoir le concept d'"éducation en vue du développement durable" en mettant particulièrement l'accent sur l'éducation des jeunes filles et des femmes; invite les États membres et la Commission à promouvoir des politiques en faveur d'une plus grande participation des femmes dans l'enseignement dans les domaines STEM, ainsi que dans l'entrepreneuriat, et à établir un lien entre le programme en faveur des emplois verts et l'émancipation des femmes par l'éducation; demande que soient mis en place des objectifs précis et un contrôle en ce qui concerne le recrutement féminin dans ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Calls on Member States and regional authorities to embrace national educational concepts to raise girls' awareness of entrepreneurship and women in management and develop ‘young entrepreneurship’ in schools so that over the course of a school year female students can, if they wish to do so, experience the lifecycle of a business through the start-up, running and winding up of a company, linking to this process mentoring from teachers and ‘active ageing’ advisors from the local business community;

17. invite les États membres et les autorités régionales à adopter des concepts pédagogiques nationaux afin de sensibiliser les jeunes filles à l'entrepreneuriat et au management féminin et à développer un «entrepreneuriat jeune» dans les écoles de sorte que, dans le courant d'une année scolaire, les étudiantes puissent, si elles le souhaitent, expérimenter le cycle de vie d'une entreprise (démarrage, gestion et liquidation d'une société), en attachant à ce processus le parrainage d'enseignants et de conseillers «en vieillissement act ...[+++]


17. Calls on Member States and regional authorities to embrace national educational concepts to raise girls’ awareness of entrepreneurship and women in management and develop ‘young entrepreneurship’ in schools so that over the course of a school year female students can, if they wish to do so, experience the lifecycle of a business through the start-up, running and winding up of a company, linking to this process mentoring from teachers and ‘active ageing’ advisors from the local business community;

17. invite les États membres et les autorités régionales à adopter des concepts pédagogiques nationaux afin de sensibiliser les jeunes filles à l'entrepreneuriat et au management féminin et à développer un "entrepreneuriat jeune" dans les écoles de sorte que, dans le courant d'une année scolaire, les étudiantes puissent, si elles le souhaitent, expérimenter le cycle de vie d'une entreprise (démarrage, gestion et liquidation d'une société), en attachant à ce processus le parrainage d'enseignants et de conseillers "en vieillissement act ...[+++]


22. Welcomes the Knowledge and Innovation Community (KIC) concept which, with its focus on entrepreneurship through integration of the knowledge-triangle components of research, higher education and innovation, is an important driver of innovation with respect to major societal challenges and thus an important instrument for creating growth and jobs in Europe; stresses, therefore, that all KICs should have entrepreneurship embedded in their structure and in their approach to research, innovation and training; emphasises that KICs sh ...[+++]

22. se félicite du concept des communautés de la connaissance et de l'innovation (CCI), qui, avec son accent sur l'entrepreneuriat grâce à l'intégration des éléments du triangle de la connaissance, à savoir la recherche, l'enseignement supérieur et l'innovation, est un moteur important d'innovation pour relever les grands défis de société et ainsi un instrument important de création de croissance et d'emplois en Europe; souligne dès lors que toutes les CCI devraient avoir l'entrepreneuriat intégré dans leur structure et dans leur app ...[+++]


22. Welcomes the Knowledge and Innovation Community (KIC) concept which, with its focus on entrepreneurship through integration of the knowledge-triangle components of research, higher education and innovation, is an important driver of innovation with respect to major societal challenges and thus an important instrument for creating growth and jobs in Europe; stresses, therefore, that all KICs should have entrepreneurship embedded in their structure and in their approach to research, innovation and training; emphasises that KICs sh ...[+++]

22. se félicite du concept des communautés de la connaissance et de l'innovation (CCI), qui, avec son accent sur l'entrepreneuriat grâce à l'intégration des éléments du triangle de la connaissance, à savoir la recherche, l'enseignement supérieur et l'innovation, est un moteur important d'innovation pour relever les grands défis de société et ainsi un instrument important de création de croissance et d'emplois en Europe; souligne dès lors que toutes les CCI devraient avoir l'entrepreneuriat intégré dans leur structure et dans leur app ...[+++]


Consequently, there will be a strong emphasis on education/training, entrepreneurship and deployment of results, e.g. developing skills and knowledge of urban transport professionals in local and regional administrations (life-long learning / staff exchange programmes / professional training), proposing specific higher education programmes in Urban Mobility (summer schools / exchange schemes), taking innovative transport concepts successfully to the market (support for spin-offs and start-ups from universities and research institution ...[+++]

Par conséquent, un accent important sera mis sur l'enseignement/la formation, l'entrepreneuriat et le déploiement de résultats, par exemple en développant les compétences et les connaissances des professionnels du transport urbain dans les administrations locales et régionales (apprentissage tout au long de la vie/programmes d'échange de personnel/formation professionnelle), en proposant des programmes universitaires spécifiques en mobilité urbaine (universités d'été/programmes d'échange), en accompagnant la commercialisation réussie de concepts de transport innova ...[+++]


(2) The concept of regulated education and training, introduced by Council Directive 92/51/EEC of 18 June 1992 on a second general system for the recognition of professional education and training to supplement Directive 89/48/EEC(5) (both Directives being hereinafter referred to as the "general system Directives"), should be extended to the initial general system and should be based on the same principles by applying to it the same rules; it should be left to the individual Member States to choose the means of defining professions covered by regulated education and training.

(2) Il convient d'étendre au système général initial le concept de formation réglementée, introduit par la directive 92/51/CEE du Conseil du 18 juin 1992 relative à un deuxième système général de reconnaissance des formations professionnelles, qui complète la directive 89/48/CEE(5) (les deux directives sont ci-après dénommées "directives relatives au système général"), et de le fonder sur les mêmes principes en le dotant des même règles. Il devrait appartenir à chaque État membre de choisir les moyens de définir les professions faisant l'objet d'une formation réglementée.


w