Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Amplitude filter
Amplitude limiter
Amplitude-limiting circuit
Automatik peak limiter
Clipper
Clipping circuit
Defence Research and Education Centre Limited
Giving encouragement to set limits
Limitation in audit scope
Limitation in scope
Limitation in the scope of the audit
Limitation in the scope of the auditor's examination
Limitation in the scope of the auditor’s examination
Limitation on scope
Limited company
Limited cutaneous systemic sclerosis
Limiter
Limiter circuit
Lower detection limit
Lower limit of detectability
Lower limit of detection
Lowest detectable limit
Minimum detectable level
Minimum detectable limit
Minimum detection limit
Peak limiter
Private company limited by shares
Private limited company
Private limited liability company
Relative sample sensitivity
Scope limitation
Scope limitation of an audit
Scope restriction

Traduction de «educate is limited » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Defence Research and Education Centre Limited

Defence Research and Education Centre Limited


limited possibilities of post-secondary education and a long tradition of students receiving this education abroad

possibilités limitées d'enseignement postsecondaire et longue tradition d'études à l'étranger


A rare and isolated orofacial defect with manifestation of incomplete median clefts of both the lower lip (limited to the vermilion, with no muscle involvement) and upper lip (with muscle involvement), double labial frenulum and fusion of the upper g

fente labiale médiane supérieure et inférieure, forme familiale


amplitude filter | amplitude limiter | amplitude-limiting circuit | automatik peak limiter | clipper | clipping circuit | limiter | limiter circuit | peak limiter

écrêteur d'amplitude | limiteur d'amplitude


scope limitation [ limitation in audit scope | limitation in scope | limitation in the scope of the audit | limitation in the scope of the auditor’s examination | limitation on scope | scope restriction | scope limitation of an audit ]

limitation de l'étendue des travaux [ limitation de l'étendue de l'audit | limitation de l'étendue | limitation des travaux | limitation à l’étendue des travaux | limitation du travail de vérification | limitation de l'étendue de la vérification | limitation du travail de révision ]


lower limit of detectability [ lower limit of detection | lowest detectable limit | minimum detectable limit | minimum detectable level | minimum detection limit | lower detection limit | relative sample sensitivity ]

quantité minimale détectable [ limite de détection | sensibilité-limite de détection ]


scope limitation | limitation on scope | limitation in audit scope | limitation in scope | limitation in the scope of the audit | limitation in the scope of the auditor's examination | scope restriction

limitation de l'étendue de l'audit | limitation du travail de vérification | limitation du travail de révision | limitation des travaux | limitation de l'étendue des travaux | limitation de l'étendue de la vérification | limitation de l'étendue


limited company | private company limited by shares | private limited company | private limited liability company

société à responsabilité limitée | société privée à responsabilité limitée | SARL [Abbr.] | SPRL [Abbr.]


Limited cutaneous systemic sclerosis

sclérose systémique avec atteinte cutanée limitée


Giving encouragement to set limits

encourager la pose de limites
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The new Recommendation responds to the main challenges encountered so far in introducing competence-oriented education, training and learning: insufficient support of educational staff, limited development of methods and tools to assess and validate competences, and the need to introduce new ways of learning to enhance competence development.

La nouvelle recommandation répond aux principales difficultés rencontrées jusqu'ici pour ce qui est de la mise en place d'une éducation, d'une formation et d'un apprentissage axés sur les compétences: soutien insuffisant au personnel éducatif, développement limité de méthodes et d'outils d'évaluation et de validation des compétences et nécessité d'introduire de nouveaux modes d'apprentissage en vue d'un développement accru des compétences.


The impact of SOCRATES on Community policies other than education remains limited.

L'impact de SOCRATES par rapport à d'autres politiques communautaires que celle de l'éducation, reste encore limité.


Europe 2020 Strategy-Positive developments since 2008 in the EU on education, climate change and energy... but limited or no progress for employment, poverty and R&D // Brussels, 19 July 2016

Stratégie Europe 2020-Évolutions positives dans l'UE depuis 2008 pour l'éducation, le changement climatique et l'énergie.mais progrès limités ou nuls pour l'emploi, la pauvreté et la R&D // Bruxelles, le 19 juillet 2016


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in the ICT sector and the limited visibilit ...[+++]

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC sont notamment les stéréotypes tout au long de la vie, le cloisonnement entre activités, loisirs et jouets «typiquement féminins ou masculins» dès les prémices de l'éducation, la relative absence de modèles féminins à suivre dans le secteur des TIC, ainsi que la visibilité ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
If sexist stereotypes still undeniably constitute an obstacle to women’s access to education and limit their choice of studies, the perpetuation of certain models, and in particular the preponderance of women in certain forms of training, for example in the professions of nurse and primary school teacher, also leads to an imbalance that hampers the progress of women.

Si les stéréotypes sexistes constituent toujours, indéniablement, un obstacle à l’accès à l’éducation et au choix des études, la perpétuation de certains modèles, notamment la présence majoritaire des femmes dans certaines formations, entraîne elle aussi un déséquilibre qui freine la progression féminine. Je pense particulièrement aux métiers d’infirmière et d’enseignante.


– (SK) Mr President, on behalf of the independent Slovak members of the people’s party, the HZDS, I can assure Mr Barroso, that, as realists, we support his development plans, and particularly in science, research and education, a limiting factor, however, in the progress of the European Union is the rationalisation of the common agricultural policy, which is a highly challenging area in terms of budget.

- (SK) Monsieur le Président, au nom des députés slovaques indépendants du parti populaire, le HZDS, je peux assurer à M. Barroso que, étant réalistes, nous soutenons ses plans de développement, en particulier dans le domaine des sciences, de la recherche et de l’éducation; toutefois, la rationalisation de la politique agricole commune, domaine qui représente un grand défi en termes de budget, freine les progrès de l’Union européenne.


These fall into two broad categories: 1) general reinforcement of the principles underlying the proposal, and 2) a firm recognition of what Article 149 very clearly states, that is, that Community intervention in the field of education is limited to supporting and complementing Member States' action, and that legislative harmonisation is proscribed.

Ceux-ci relèvent globalement de deux catégories: 1) renforcement général des principes sous-tendant la proposition, et 2) réaffirmation de ce que l'article 149 établit très clairement, en l'occurrence que l'intervention de la Communauté dans le domaine de l'éducation se borne à appuyer et compléter l'action des États membres, et que l'harmonisation, sur le plan législatif, est proscrite.


C. whereas women immigrants, as a general rule, encounter significant problems in integrating, primarily in terms of difficulty in accessing the labour market, low employment rates and high rates of unemployment, employment in temporary or low-paid jobs, often without social and economic protection or in sectors of the "grey" economy and undeclared employment, limited linguistic skills, a low rate of participation in basic and, above all, tertiary education, limited participation in social, political, trade union and cultural life of ...[+++]

C. considérant que les femmes migrantes se trouvent, en règle générale, confrontées à de graves problèmes d'intégration, au regard notamment de la difficulté d'accéder au marché du travail, des faibles taux d'emploi et des taux élevés de chômage, de l'emploi à des postes temporaires, faiblement rémunérés et dénués de toute protection sociale et économique, ou dans des secteurs de l'économie clandestine et du travail non déclaré, du caractère limité de leurs capacités linguistiques, de la faible participation à l'enseignement primaire et, plus particulièrement, à l'enseignement supérieur, de leur participation limitée à la vie sociale, po ...[+++]


In my view that makes it clear that road safety cannot be improved to the required level by individual, selective measures but only by a whole raft of measures, which include road user education, speed limits, alcohol limits, better road infrastructure, traffic control systems, improved vehicle safety standards, stricter checks on observance of road traffic rules and also constant assessment of vehicles on the roads.

Selon moi, il devient ainsi évident que la sécurité routière ne peut pas être notoirement accrue par des mesures individuelles prises au hasard, mais que cela n’est réalisable qu’à l’aide de tout un ensemble de mesures. En font partie l’enseignement du code de la route, la limitation de la vitesse, la limitation de l’alcoolémie, une meilleure infrastructure routière, des systèmes de gestion du trafic, un standard de sécurité accru pour les véhicules, des contrôles renforcés du respect du code de la route et aussi un contrôle permanent des véhicules se trouvant mêlés au trafic routier.


In our education systems, we specialise in the contrary, that is to say self-enclosed educational courses, limited by time and with heavy emphasis upon the final examination.

Nos systèmes de formation sont experts dans la poursuite de l'objectif inverse, c'est-à-dire qu'ils proposent des cursus limités dans le temps et sanctionnés par un examen final sur lequel est mis l'accent essentiel.


w