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Crop requirements
Crop water requirements
Design requirements phase
Design requirements stage
EDF
Execution diagnostic facility
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Irrigation requirements
Labor force requirements
Labor needs
Labor requirements
Labour force requirements
Labour needs
Labour requirements
Manpower needs
Manpower requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Material requirement planning
Material requirements planning
Materials planning
Materials requirements planning
Minimum NPSH
Minimum required NPSH
NPSH required
NPSHR
Net positive suction head required
Nutrient requirement
Nutrient requirements
Nutritional requirements
Product specification phase
Product specification stage
Project requirements phase
Project requirements stage
Required NPSH
Requirements planning
Specification phase
Specification stage
To comply with the requirements
To meet the requirements
To satisfy the requirements
Water requirements
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Traduction de «edf requires » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
execution diagnostic facility | EDF

fonction de diagnostic en direct


crop requirements | crop water requirements | irrigation requirements | water requirements

besoins en eau | besoins en eau des cultures


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


to comply with the requirements | to meet the requirements | to satisfy the requirements

satisfaire aux conditions


net positive suction head required | NPSHR | NPSH required | required NPSH | minimum NPSH | minimum required NPSH

NPSH requis | NPSH nécessaire


materials requirements planning [ materials planning | requirements planning | material requirement planning | material requirements planning ]

planification des besoins de matières [ planification des besoins matières | planification des besoins-matières | planification des besoins en composants | planification des besoins en matières | planification des matériaux nécessaires | méthode MRP ]


specification phase [ specification stage | product specification stage | product specification phase | project requirements stage | project requirements phase | design requirements phase | design requirements stage ]

état de spécifications


nutritional requirements | nutrient requirements | nutrient requirement

besoins nutritifs | besoin nutritif
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
whereas Article 41(2) TEU prohibits expenditure from EU budgets on operations having military or defence implications, while not explicitly excluding EU financing of military tasks such as peacekeeping operations with development objectives; whereas the common costs are charged to the Member States under the Athena mechanism; whereas, while the primary objective of EU development policy is the reduction, and in the long term the eradication, of poverty, Articles 209 and 212 TFEU do not explicitly exclude the financing of capacity-building in the security sector; whereas the EDF and the APF, as instruments outside the EU budget, are relevant in addressing the security-development nexus; whereas the ...[+++]

considérant que l'article 41, paragraphe 2, du traité UE interdit les dépenses à la charge du budget de l'Union afférentes à des opérations ayant des implications militaires ou dans le domaine de la défense, mais que le financement par l'Union d'actions militaires telles que des opérations de maintien de la paix assorties d'objectifs de développement n'est pas explicitement exclu; que les coûts communs sont mis à la charge des États membres dans le cadre du mécanisme Athéna; que si l'objectif premier de la politique de développement de l'Union européenne est de réduire et, à long terme, d'éradiquer la pauvreté, les articles 209 et 212 ...[+++]


One should therefore not focus on the fact that full repayment of EDF's debts in 1997 would have required amounts far exceeding the equity capital of EDF (recital 177).

Ainsi, il ne convient pas de s'attacher au fait que le remboursement total des dettes d'EDF en 1997 aurait requis des montants dépassant de loin les capitaux propres d'EDF (considérant 177).


As shown in Table 5, application of the CAPM model to an investment in the capital of EDF in 1997 gives a target value for the required rate of return of approximately 12 %, and as high as 13,4 %, for a liquid asset such as an EDF share.

Comme il est montré au tableau 5, l'application du modèle MEDAF à un investissement dans le capital d'EDF en 1997 détermine une valeur cible de rentabilité requise d'environ 12 %, pouvant aller jusqu'à 13,4 %, pour un actif liquide tel une action EDF.


From this income statement, and from the expected amounts of resources invested by the state in EDF (recital 100, Table 2), it is possible to calculate the rate of return that the state could have expected on contributions to capital, to total capital (initial capital plus contributions) and to EDF's equity (total capital, revaluation reserves, reserve requirements and retained income) (33), as shown in Table 4.

À partir de ce compte de résultat, et des montants attendus de ressources investies par l'État dans EDF (considérant 100, tableau 2), il est possible de calculer la rentabilité que l'État pouvait escompter par rapport, respectivement, aux dotations au capital, au capital total (capital initial et dotations) et aux fonds propres d'EDF (capital total, écarts de réévaluation, réserves réglementaires et report à nouveau) (33), d'après le tableau 4.


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As regards the methods of implementation of the EDF resources, the provisions on centralised, decentralised and joint management as laid down in the Financial Regulation for the Ninth EDF should be restructured for the purpose of clarity and some requirements should be made clearer.

En ce qui concerne les modes d'exécution des ressources du FED, les dispositions en matière de gestion centralisée, décentralisée et conjointe énoncées dans le règlement financier applicable au 9e FED devraient être remaniées dans un souci de clarté, et certaines exigences devraient être clarifiées.


Some changes in comparison with the Financial Regulation for the Ninth EDF are necessary in the light of practical experience in order to facilitate EDF implementation and the realisation of the underlying policy objectives and to adjust some procedural and documentary requirements.

Certains changements par rapport au règlement financier du 9e FED sont nécessaires à la lumière de l'expérience acquise afin de faciliter la mise en œuvre du FED et la réalisation des objectifs politiques sous-jacents et d'ajuster certaines règles de procédure et exigences documentaires.


As regards the methods of implementation of the EDF resources, the provisions on centralised, decentralised and joint management as laid down in the Financial Regulation for the Ninth EDF should be restructured for the purpose of clarity and some requirements should be made clearer.

En ce qui concerne les modes d'exécution des ressources du FED, les dispositions en matière de gestion centralisée, décentralisée et conjointe énoncées dans le règlement financier applicable au 9e FED devraient être remaniées dans un souci de clarté, et certaines exigences devraient être clarifiées.


Some changes in comparison with the Financial Regulation for the Ninth EDF are necessary in the light of practical experience in order to facilitate EDF implementation and the realisation of the underlying policy objectives and to adjust some procedural and documentary requirements.

Certains changements par rapport au règlement financier du 9e FED sont nécessaires à la lumière de l'expérience acquise afin de faciliter la mise en œuvre du FED et la réalisation des objectifs politiques sous-jacents et d'ajuster certaines règles de procédure et exigences documentaires.


Including the commitments under the 9th EDF would add, on average, another 0.03 % of GNI, but a ceiling of around 1% of GNI would not be sufficient and would require compromises to be made.

Si l'on ajoute les engagements au titre du 9ème FED, qui représentent en moyenne 0,03% du RNB, un plafond d'environ 1% du RNB ne serait pas suffisant et impliquerait certains arbitrages.


Including the commitments under the 9th EDF would add, on average, another 0.03 % of GNI, but a ceiling of around 1% of GNI would not be sufficient and would require compromises to be made.

Si l'on ajoute les engagements au titre du 9ème FED, qui représentent en moyenne 0,03% du RNB, un plafond d'environ 1% du RNB ne serait pas suffisant et impliquerait certains arbitrages.




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'edf requires' ->

Date index: 2021-05-22
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