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At-rest pressure
Center support bearing
Center support bearing mount
Central bearing
Centre support bearing
Centre-bearing support
Daily rest period
Drive shaft bearing
Drive shaft hanger bearing
Drive-in restaurant
Driving and rest time
Driving period and rest period
Earth pressure at rest
Earth pressure of soil at rest
Leave
Rest house
Rest period
Rest shelter
Rest-house
Rest-stop
Rock coming to rest
Rock that comes to rest
Rock that is dying
Service-station restaurant
Soil pressure at rest
Stage lodging
Steady bearing
Steady rest bearing
Stone coming to rest
Stone that comes to rest
Stone that is dying

Traduction de «driving and rest » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
driving and rest time | driving period and rest period

temps de conduite et de repos




central bearing | drive shaft bearing | steady rest bearing

palier intermédiaire | palier-relais


drive-in restaurant | rest-stop | service-station restaurant

restauroute


steady rest bearing | drive shaft hanger bearing | centre support bearing | center support bearing mount | centre-bearing support

relais de transmission | palier relais intermédiaire | palier intermédiaire


steady rest bearing [ steady bearing | drive shaft hanger bearing | center support bearing ]

relais de transmission [ palier relais intermédiaire | palier intermédiaire | palier relais ]


rock coming to rest [ stone coming to rest | rock that comes to rest | stone that comes to rest | rock that is dying | stone that is dying ]

pierre qui s'immobilise [ pierre qui s'arrête | pierre qui meurt ]


earth pressure at rest [ soil pressure at rest | earth pressure of soil at rest | at-rest pressure ]

pression des terres au repos [ poussée des terres au repos | pression naturelle des terres | pression statique du sol ]


rest period [ daily rest period | leave ]

temps de repos [ congé ]


rest house | rest-house | rest shelter | stage lodging

gîte d'étape
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
All Member States are faced with the same road safety problems, namely excessive speed, drinking and driving, failure to wear a seat belt, the insufficient protection provided by vehicles, the existence of accident black spots, non-compliance with driving and rest times by commercial drivers and poor visibility.

Tous les États membres sont confrontés aux mêmes problèmes de sécurité routière, à savoir la vitesse excessive, la consommation d'alcool, la non-utilisation des ceintures, l'insuffisance de protection, l'existence de points noirs, le non-respect des temps de conduite et de repos pour le transport professionnel et la mauvaise visibilité.


- Non-compliance with driving and rest times by professional drivers.

- Non-respect des temps de conduite et de repos pour le transport professionnel.


- Recording equipment in road transport for driving and rest periods – Council Regulation (EEC) No 3821/85: In 2011, the Commission proposed a new Regulation[37] which is still under discussion in Parliament and Council.

- Règlement (CEE) n° 3821/85 du Conseil concernant l'appareil de contrôle dans le domaine des transports par route et les périodes de repos. En 2011, la Commission a proposé un nouveau règlement[37] qui est toujours en cours d’examen au Parlement et au Conseil.


Legislation on equipment in road transport for driving and rest periods (Regulation (EEC) No 3821/85); procedures for the award of public works contracts, public supply contracts and public service contracts (Directive 2004/18/EC), and the Modernised Customs Code (Regulation (EC) No 450/2008) were also flagged in the TOP 10.

Le règlement (CEE) n° 3821/85 du Conseil concernant l'appareil de contrôle dans le domaine des transports par route et les périodes de repos, la directive 2004/18/CE relative à la coordination des procédures de passation des marchés publics de travaux, de fournitures et de services et le règlement (CE) n° 450/2008 établissant le code des douanes communautaire (code des douanes modernisé) figurent également parmi les 10 actes législatifs les plus contraignants.


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B. whereas under Article 9 of that law drivers may not stay inside their vehicles during normal weekly rest periods, failure to comply being punishable by one year’s imprisonment and a EUR 300 000 fine for the owners of the road haulage firm concerned; whereas these provisions will be severely damaging in terms both of security, as hauliers might have to leave loaded vehicles unattended, and of road safety, given that it is difficult to find suitable parking places for heavy goods vehicles; whereas, leaving that point aside, Article 8(8) of Regulation (EC) No 561/2006 on driving and rest periods stipulates that ‘where a driver chooses ...[+++]

B. considérant que l'article 9 de la loi précitée interdit à tous les conducteurs routiers de prendre à bord d'un véhicule le repos hebdomadaire normal sous peine, pour les propriétaires de l'entreprise de transport routier, de se voir infliger un an d'emprisonnement et 30 000 euros d'amende; que ces dispositions auront un impact particulièrement négatif aussi bien sur la sécurité du transporteur, lequel serait contraint de laisser son véhicule chargé sans surveillance, que sur la sécurité routière, sachant que les aires de repos adaptées aux poids lourds sont rares; qu'en outre, le règlement (CE) n° 561/2006 sur les durées de conduite et les ...[+++]


3. Persons applying for authorisation shall provide any further information which they consider relevant or which is requested by the authorising authority, in particular a driving schedule making it possible to monitor compliance with Community legislation on driving and rest periods and a copy of the Community licence.

3. Le demandeur fournit, à l’appui de sa demande d’autorisation, tout renseignement complémentaire qu’il juge utile ou qui lui est demandé par l’autorité délivrante, et notamment un schéma de conduite permettant de contrôler le respect de la réglementation communautaire relative aux temps de conduite et de repos ainsi qu’une copie de la licence communautaire.


52. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation (EC) No 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by Parliament taking account of the recommended measures in the opinion of the European Economic and Social Committee on safe and secure parking places ;

52. souligne les conditions de travail difficiles des conducteurs de poids lourds à travers l'Europe en raison d'un accès insuffisant à des installations de repos adéquates; indique que l'article 12 du règlement (CE) n° 561/2006 sur le temps de conduite et de repos reconnaît explicitement l'importance d'un nombre suffisant d'installations de repos sûres et sécurisées pour les conducteurs professionnels sur le réseau routier européen; demande donc instamment à la Commission d'assurer le suivi du projet pilote pour les aires de parkings sécurisées lancé par le Parlement en tenant compte des mesures recommandées dans l'avis du Comité écon ...[+++]


52. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation (EC) No 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by Parliament taking account of the recommended measures in the opinion of the European Economic and Social Committee on safe and secure parking places ;

52. souligne les conditions de travail difficiles des conducteurs de poids lourds à travers l'Europe en raison d'un accès insuffisant à des installations de repos adéquates; indique que l'article 12 du règlement (CE) n° 561/2006 sur le temps de conduite et de repos reconnaît explicitement l'importance d'un nombre suffisant d'installations de repos sûres et sécurisées pour les conducteurs professionnels sur le réseau routier européen; demande donc instamment à la Commission d'assurer le suivi du projet pilote pour les aires de parkings sécurisées lancé par le Parlement en tenant compte des mesures recommandées dans l'avis du Comité écon ...[+++]


53. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by the European Parliament taking account of the recommended measures in the opinion from the European Economic and Social Committee TEN/290-CESE on safe and secure parking places;

53. souligne les conditions de travail difficiles des conducteurs de poids lourds à travers l'Europe en raison d'un accès insuffisant à des installations de repos adéquates; indique que l'article 12 du règlement (CE) n° 561/2006 sur le temps de conduite et de repos reconnaît explicitement l'importance d'un nombre suffisant d'installations de repos sûres et sécurisées pour les conducteurs professionnels sur le réseau routier européen; demande donc instamment à la Commission d'assurer le suivi du projet pilote pour les aires de parkings sécurisées lancé par le Parlement européen en tenant compte des mesures recommandées dans l'avis du Comité éc ...[+++]


We already have Regulation 3820/85 on driving and resting times which also regulates suitable driving and resting times for small haulage businesses.

Nous disposons déjà du règlement 3820/85 sur le temps de travail et de repos, qui définit aussi les durées de travail et de repos convenant aux conducteurs indépendants.




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'driving and rest' ->

Date index: 2021-09-26
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