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Anti-jam mode
CM
Counter measure
Counter measures
Counter-measure
Countermeasure
ECCM
ECM
Electronic counter counter measures
Electronic counter measures
Electronic counter-counter measure
Electronic counter-countermeasure
MCM
Marine pollution counter-measures
Mine Counter Measures

Vertaling van "dissuasive counter-measures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
counter measure | countermeasure | counter measures

contre-mesure | contre-mesures


electronic counter counter measures | ECCM [Abbr.]

contre contre-mesures électroniques | CCME [Abbr.]


anti-jam mode | electronic counter-counter measure | electronic counter-countermeasure [ ECCM ]

contre-contre-mesure électronique | mesure anti-brouillage [ ECCM | CCME ]


electronic counter counter measures | ECCM

contre-contre-mesures électroniques | ccme


Working Group 5 of NATO Interoperability Standards for ECCM [ Working Group 5 of NATO Interoperability Standards for Electronic Counter-Counter Measures ]

Groupe de travail 5 sur les Normes d'interopérabilité pour les CCME [ Groupe de travail 5 sur les normes d'interopérabilité pour les Contre contre-mesures électroniques ]


marine pollution counter-measures

mesures de lutte contre la pollution en milieu marin


Mine Counter Measures | MCM [Abbr.]

contre-mesures mines | lutte contre les mines




Counter Measures Dispensing Set AN/ALE39 - Second Line Maintenance

Équipement d'émission de contre-mesures AN/ALE39 - Maintenance au deuxième échelon


electronic counter measures | ECM

contre-mesures électroniques | CME
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Dissuasive counter‑measures at national and EU level should now be agreed for the countries that find themselves find themselves on the list.

Il conviendrait désormais d'adopter des contre-mesures dissuasives aux niveaux national et de l'Union pour les pays figurant sur la liste.


16. Calls on the OECD and its Member States to involve the Commission fully in the Global Forum peer review exercise, in particular as regards the identification of non-cooperative jurisdictions, the development of a process for evaluating compliance and the implementation of dissuasive counter-measures to promote adherence to the standards in question; considers, furthermore, that the OECD framework for combating tax havens is unsatisfactory; highlights the need to improve the indicator for achieving the status of a cooperating jurisdiction by, for example, giving it a qualitative value; is critical of the fact that this indicator re ...[+++]

16. demande à l'OCDE et à ses États membres d'associer pleinement la Commission aux travaux d'évaluation par les pairs du forum mondial, notamment pour l'identification des territoires qui refusent de coopérer, pour la définition d'une procédure d'évaluation du respect des règles et pour l'application de mesures de rétorsion dissuasives permettant d'encourager le respect des normes en question; considère en outre que le cadre de l'OCDE pour la lutte contre les paradis fiscaux n'est pas satisfaisant; souligne la nécessité d'améliorer l'indicateur qui permet d'obtenir le statut de territoire coopératif, par exemple en lui donnant une val ...[+++]


16. Calls on the OECD and its Member States to involve the Commission fully in the Global Forum peer review exercise, in particular as regards the identification of non-cooperative jurisdictions, the development of a process for evaluating compliance and the implementation of dissuasive counter-measures to promote adherence to the standards in question; considers, furthermore, that the OECD framework for combating tax havens is unsatisfactory; highlights the need to improve the indicator for achieving the status of a cooperating jurisdiction by, for example, giving it a qualitative value; is critical of the fact that this indicator re ...[+++]

16. demande à l'OCDE et à ses États membres d'associer pleinement la Commission aux travaux d'évaluation par les pairs du forum mondial, notamment pour l'identification des territoires qui refusent de coopérer, pour la définition d'une procédure d'évaluation du respect des règles et pour l'application de mesures de rétorsion dissuasives permettant d'encourager le respect des normes en question; considère en outre que le cadre de l'OCDE pour la lutte contre les paradis fiscaux n'est pas satisfaisant; souligne la nécessité d'améliorer l'indicateur qui permet d'obtenir le statut de territoire coopératif, par exemple en lui donnant une val ...[+++]


Without prejudice to the competences of Member States, the European Commission should be fully associated to the Global Forum peer review exercise and should report back to the Council and to the Parliament, in order to ensure that the EU dimension of this global issue is properly assessed in particular as regards the identification of non-cooperative jurisdictions, the evaluation of compliance and the implementation of dissuasive counter-measures.

Sans préjudice des compétences des États membres, la Commission européenne devrait être pleinement associée aux travaux d'évaluation par les pairs du forum mondial et rendre compte au Conseil et au Parlement afin de veiller à ce que la dimension européenne de cette problématique mondiale soit correctement évaluée, notamment pour l'identification des territoires qui refusent de coopérer, l'évaluation du respect des règles et l'application de mesures de rétorsion dissuasives.


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16. Calls on the OECD and its Member States to involve the Commission fully in the Global Forum peer review exercise, in particular as regards the identification of non-cooperative jurisdictions, the development of a process for evaluating compliance and the implementation of dissuasive counter-measures to promote adherence to the standards in question; considers, furthermore, that the OECD framework for combating tax havens is unsatisfactory; highlights the need to improve the indicator for achieving the status of a cooperating jurisdiction by, for example, giving it a qualitative value; is critical of the fact that this indicator re ...[+++]

16. demande à l'OCDE et à ses États membres d'associer pleinement la Commission aux travaux d'évaluation par les pairs du forum mondial, notamment pour l'identification des territoires qui refusent de coopérer, pour la définition d'une procédure d'évaluation du respect des règles et pour l'application de mesures de rétorsion dissuasives permettant d'encourager le respect des normes en question; considère en outre que le cadre de l'OCDE pour la lutte contre les paradis fiscaux n'est pas satisfaisant; souligne la nécessité d'améliorer l'indicateur qui permet d'obtenir le statut de territoire coopératif, par exemple en lui donnant une val ...[+++]




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'dissuasive counter-measures' ->

Date index: 2023-09-01
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