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CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Communications
Competency Framework
Competency framework
Computer literacy
Digital competence
Digital competences
Digital competencies
Digital identity framework
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Foreign language competence
Generic Competencies Framework
ICT competences
ICT skills
Identify digital competence gaps
Informatics skills
Information and communication technologies
Information literacy
Information skills
Information technology
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Media literacy

Vertaling van "digital competence framework " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
digital competences | digital skills | e-skills | ICT competences | ICT skills

compétences numériques | e-compétences


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


Competency Framework

Grille de compétences et de la conduite


Resolution for the Adoption of an International Competency Framework on Privacy Education

Résolution pour l'adoption d'un référentiel international d'éducation à la protection des données personnelles


communications | information technology | digital competencies | Information and communication technologies

technologies de l’information et de la communication | TIC


identify digital competence gaps

recenser les déficits de compétences numériques




Generic Competencies Framework

Cadre de compétences génériques


digital identity framework

cadre de l'identité numérique


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy guidance on the careers and professional development of teachers and school leaders by reinforcing peer le ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d' ...[+++]


Consider using, alongside national frameworks and tools, the European Digital Competence Framework for Citizens, the Council of Europe’s Framework of Competences of Democratic Culture and the Unesco Global Media and Information Literacy Assessment Framework.

Envisager d’utiliser, outre les cadres et outils nationaux, le cadre européen de compétences numériques pour les citoyens et le cadre de compétences pour une culture de la démocratie du Conseil de l’Europe, ainsi que le cadre d’évaluation mondial d’éducation aux médias et à l’information de l’Unesco.


To promote a shared understanding of two of these competences, the Commission has developed reference frameworks for digital competences (now taken up in 13 Member States) and entrepreneurship – newly published.

Pour promouvoir une vision commune de deux de ces compétences, la Commission a élaboré des cadres de référence pour les compétences numériques (désormais repris dans treize États membres) et pour l’esprit d’entreprise — qui ont été publiés récemment.


Meanwhile, the Commission has developed two specific frameworks to ensure common understanding and foster citizens’ digital competences (DigComp) and entrepreneurial competences (EntreComp).

Entre-temps, la Commission a mis en place deux cadres spécifiques destinés à assurer l'interprétation uniforme des compétences numériques (DigComp) et entrepreneuriales (EntreComp) et à encourager leur acquisition par les citoyens.


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31. Calls on the Commission to increase the focus on improving the development and assessment of transversal skills, including entrepreneurship and digital competence, within the Erasmus+ programme, while underlining that this programme should not be unilaterally oriented towards considerations of employability and that the low-threshold access to entrepreneurial activities should be maintained, particularly in the area of non-formal and informal education; also calls on the Commission to promote education policy reforms in Member States creating a coherent policy framework for Membe ...[+++]

31. invite la Commission à mettre davantage l'accent sur l'amélioration et l'évaluation des compétences transversales, notamment l'entrepreneuriat et les compétences numériques, dans le cadre du programme Eurasmus +; souligne toutefois que ce programme ne devrait pas être orienté de façon unilatérale vers des considérations d'employabilité et que l'accès facilité aux activités entrepreneuriales devrait être maintenu, surtout dans le domaine de l'éducation non formelle et informelle; invite également la Commission à encourager des réformes de la politique de l'enseignement dans les États membres afin de créer un cadre stratégique cohére ...[+++]


31. Calls on the Commission to increase the focus on improving the development and assessment of transversal skills, including entrepreneurship and digital competence, within the Erasmus+ programme, while underlining that this programme should not be unilaterally oriented towards considerations of employability and that the low-threshold access to entrepreneurial activities should be maintained, particularly in the area of non-formal and informal education; also calls on the Commission to promote education policy reforms in Member States creating a coherent policy framework for Membe ...[+++]

31. invite la Commission à mettre davantage l'accent sur l'amélioration et l'évaluation des compétences transversales, notamment l'entrepreneuriat et les compétences numériques, dans le cadre du programme Eurasmus +; souligne toutefois que ce programme ne devrait pas être orienté de façon unilatérale vers des considérations d'employabilité et que l'accès facilité aux activités entrepreneuriales devrait être maintenu, surtout dans le domaine de l'éducation non formelle et informelle; invite également la Commission à encourager des réformes de la politique de l'enseignement dans les États membres afin de créer un cadre stratégique cohére ...[+++]


31. Calls on the Commission to increase the focus on improving the development and assessment of transversal skills, including entrepreneurship and digital competence, within the Erasmus+ programme, while underlining that this programme should not be unilaterally oriented towards considerations of employability and that the low-threshold access to entrepreneurial activities should be maintained, particularly in the area of non-formal and informal education; also calls on the Commission to promote education policy reforms in Member States creating a coherent policy framework for Membe ...[+++]

31. invite la Commission à mettre davantage l'accent sur l'amélioration et l'évaluation des compétences transversales, notamment l'entrepreneuriat et les compétences numériques, dans le cadre du programme Eurasmus +; souligne toutefois que ce programme ne devrait pas être orienté de façon unilatérale vers des considérations d'employabilité et que l'accès facilité aux activités entrepreneuriales devrait être maintenu, surtout dans le domaine de l'éducation non formelle et informelle; invite également la Commission à encourager des réformes de la politique de l'enseignement dans les États membres afin de créer un cadre stratégique cohére ...[+++]


22. Stresses that copyright is an important economic basis for creativity, employment and innovation, as well as the guarantor of cultural diversity, and that it is essential to enable Europe’s creative and cultural industries to compete on a global scale; stresses that further efforts are needed in the field of copyright to strike a balance between all key actors, and that any revision of copyright law should ensure adequate protection that fosters investment and growth in the creative and cultural sector, whilst removing legal uncertainties and inconsistencies that adversely affect the functioning of the ...[+++]

22. souligne que le droit d'auteur est un fondement économique important pour la créativité, l'emploi et l'innovation, ainsi que le garant de la diversité culturelle, et qu'il est essentiel pour permettre au secteur culturel et créatif européen d'affronter la concurrence au niveau mondial; insiste sur la nécessité de déployer des efforts supplémentaires dans le domaine du droit d'auteur pour trouver un équilibre entre l'ensemble des acteurs essentiels, et sur le fait que toute révision de la législation sur le droit d'auteur devrait garantir un niveau de protection suffisant, qui favorise les investissements et la croissance dans le sec ...[+++]


18. Believes that the existing tax framework cannot continue to be applied, given the specificities of the digital economy; considers that, with due respect for national competences, more coordination on taxation is needed in order to prevent tax avoidance, tax evasion and aggressive tax planning practices, to prevent market distortion and unfair competition and to create a true European Digital Single Market; calls on the Commis ...[+++]

18. estime qu'en raison des spécificités de l'économie numérique, il n'est plus possible de continuer à appliquer le cadre fiscal actuel; considère que, dans le respect des compétences nationales, il convient de renforcer la coordination fiscale afin d'éviter la fraude et l'évasion fiscales, les pratiques de planification fiscale agressive, la distorsion du marché et la concurrence déloyale, ainsi que de créer un véritable marché unique numérique européen; invite la Commission à appuyer l'extension à tous les secteurs du système de publication par pays d'informations relatives aux taxes acquittées par les entreprises multinationales, à ...[+++]


The Council conclusions of 12 May 2009 on a strategic framework for European cooperation in education and training , which set enhancing creativity and innovation at all levels of education and training as one of the framework's four strategic objectives and identified the acquisition of transversal key competences such as digital competence as a key challenge in this regard.

Les conclusions du Conseil du 12 mai 2009 concernant un cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l’éducation et de la formation , dans lesquelles l’encouragement de la créativité et de l’innovation, à tous les niveaux de l’éducation et de la formation, est définie comme l’un des quatre objectifs stratégiques de ce cadre et où l’acquisition de compétences transversales fondamentales, notamment des compétences numériques, est considérée comme un défi essentiel à cet égard.




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'digital competence framework' ->

Date index: 2022-08-08
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