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Chief of Armament
Chief of Defence Procurement
Defence Infrastructure Agency
Defence Infrastructure Rationalization
Defence Matériel Administration
Defence Procurement Agency
Defence Technology and Procurement Agency
Director of the Defence Procurement Agency
EDA
European Defence Agency
Minister's Advisory Group on Defence Infrastructure

Vertaling van "defence infrastructure agency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Defence Infrastructure Agency

Service de l'Infrastructure


Defence Matériel Administration | Defence Procurement Agency

Administration du matériel des armées


Chief of Armament (1) | Chief of Defence Procurement (2) | Director of the Defence Procurement Agency (3)

chef de l'armement [ chef arm ]


Defence Procurement Agency

Groupement de l'armement | GDA [Abbr.]


Defence Procurement Agency

Groupement de l'armement [ GDA ]


Minister's Advisory Group on Defence Infrastructure

Groupe consultatif du Ministre sur l'infrastructure de la Défense


Defence Infrastructure Rationalization

Rationalisation de l'infrastructure de défense au Canada


Interdepartmental Committee on Defence Infrastructure Rationalization

Comité interministériel sur la rationalisation de l'infrastructure de la Défense


European Defence Agency [ EDA ]

Agence européenne de défense [ AED ]


Defence Technology and Procurement Agency

Groupement de l'armement [ GDA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Calls for the industrial and technological resources needed to improve cybersecurity to be developed, including by promoting a single market for cybersecurity products; emphasises the need to mainstream cyber defence into external action and the CFSP, and calls for closer coordination on cyber defence with NATO with a view to establishing cyber deterrence in order to effectively face and prevent attacks launched through cyberspace; urges the EU Member States, the EEAS and the Commission to focus on how to strengthen the resilience of relevant infrastructure; welcome ...[+++]

23. demande que les ressources industrielles et technologiques nécessaires pour améliorer la cybersécurité soient développées, y compris via la création d'un marché unique des produits de cybersécurité; souligne la nécessité d'intégrer la cyberdéfense dans les actions extérieures et la PESC, et demande une coordination plus étroite avec l'OTAN en matière de cyberdéfense, l'objectif étant de mettre en place une cyberdissuasion afin de contrer et d'empêcher efficacement les attaques lancées dans le cyberespace; prie instamment les États membres de l'Union, le SEAE et la Commission de se concentrer sur les moyens de renforcer la résistance des ...[+++]


22. Calls for the industrial and technological resources needed to improve cybersecurity to be developed, including by promoting a single market for cybersecurity products; emphasises the need to mainstream cyber defence into external action and the CFSP, and calls for closer coordination on cyber defence with NATO with a view to establishing cyber deterrence in order to effectively face and prevent attacks launched through cyberspace; urges the EU Member States, the EEAS and the Commission to focus on how to strengthen the resilience of relevant infrastructure; welcome ...[+++]

22. demande que les ressources industrielles et technologiques nécessaires pour améliorer la cybersécurité soient développées, y compris via la création d'un marché unique des produits de cybersécurité; souligne la nécessité d'intégrer la cyberdéfense dans les actions extérieures et la PESC, et demande une coordination plus étroite avec l'OTAN en matière de cyberdéfense, l'objectif étant de mettre en place une cyberdissuasion afin de contrer et d'empêcher efficacement les attaques lancées dans le cyberespace; prie instamment les États membres de l'Union, le SEAE et la Commission de se concentrer sur les moyens de renforcer la résistance des ...[+++]


One critical area that requires consideration is the need for direct communication to and from federal government agencies such as National Defence and the Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness by municipalities.

Une question critique qui nécessite une attention particulière est le besoin de communication directe entre des organismes fédéraux tels que la Défense nationale et le Bureau de protection des infrastructures essentielles et de la protection civile, et les municipalités.


(Return tabled) Question No. 40 Mr. Bruce Hyer: With regard to adaptation to climate change and future impacts of climate change on department or agency operations: (a) what planning has been done since October 14, 2008 by (i) the Department of National Defence, (ii) Health Canada, (iii) Transport Canada, (iv) Aboriginal Affairs and Northern Development Canada, (v) Agriculture and Agri-Food Canada, (vi) Canada Mortgage and Housing Corporation, (vii) Canada Revenue Agency, (viii) Canadian Environmental Assessment Agency, (ix) Canadian ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 40 M. Bruce Hyer: En ce qui concerne l’adaptation au changement climatique et les impacts à venir du changement climatique sur le fonctionnement des ministères ou agences: a) quel genre de planification a été entrepris depuis le 14 octobre 2008 par (i) le ministère de la Défense nationale, (ii) Santé Canada, (iii) Transports Canada, (iv) Affaires autochtones et Développement du Nord Canada, (v) Agriculture et Agroalimentaire Canada, (vi) la Société canadienne d’hypothèques et de logement, (vii) l’Agence du revenu du Canada, (viii) l’Agence canadienne d’évaluation environnementale, (ix) l’Agence canadie ...[+++]


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21. Considers that, given the high level of skill required both to adequately defend cyber systems and infrastructures and to attack them, the possibility of developing a ‘white hat’ strategy between the Commission, Council and Member States should be considered; , notes that the potential for ‘brain drain’ in these cases is high and that, notably, minors convicted of such attacks have a high potential for both rehabilitation and integration in defence agencies and bodies;

21. considère qu'étant donné le niveau élevé de compétence requis tant pour défendre de manière adéquate les systèmes et infrastructures informatiques que pour les attaquer, il convient d'envisager la possibilité d'élaborer une stratégie de «pirates autorisés» conjointe au niveau de la Commission, du Conseil et des États membres; observe que les risques de «fuite des cerveaux» dans ces cas sont importants, et que les mineurs condamnés pour de telles attaques, notamment, possèdent un potentiel élevé de réhabilitation et d'intégration au sein des agences et organismes de défense ...[+++]


In response to (b), in 2010, the following 13 government organizations are undertaking reviews: Atlantic Canada Opportunities Agency; Canada Economic Development Agency for Quebec Regions; Department of National Defence; Fisheries and Oceans Canada; Human Resources and Skills Development Canada, excludes Labour Canada; Industry Canada; Marine Atlantic Inc.; Office of the Director of Public Prosecutions; Office of Infrastructure of Canada; Privy C ...[+++]

En réponse à la question, b) les 13 organisations gouvernementales qui suivent entreprennent des examens stratégiques en 2010: Agence de promotion économique du Canada atlantique; Agence canadienne de développement économique du Canada pour les régions du Québec; Ministère de la Défense nationale; Pêches et Océans Canada; Ressources humaines et Développement des compétences Canada (excluant Travail Canada) Industrie Canada; Marine Atlantique Inc.; Bureau du directeur des poursuites pénales; Bureau de l’infrastructure du Canada ...[+++]


De afzonderlijke regionale directies van de Dienst Gebouwen, Werken en Terreinen (Defence Infrastructure Agency, Regional Directorates)

De afzonderlijke regionale directies van de Dienst Gebouwen, Werken en Terreinen (Service de l'infrastructure, Directions régionales)


Centrale directie van de Dienst Gebouwen, Werken en Terreinen (Defence Infrastructure Agence, Central Directorate)

Centrale directie van de Dienst Gebouwen, Werken en Terreinen (Service de l'infrastructure, Direction centrale)


(Return tabled) Question No. 54 Mr. Richard Nadeau: With respect to the total number of government agency and Crown corporation jobs in the capital region from 1998 to 2007, how many were with the following government agencies, Crown corporations or other government organizations, broken down by the number of jobs either on the Outaouais side or the Ottawa side of the capital region: Atlantic Pilotage Authority Canada; Great Lakes Pilotage Authority Canada; Northern Pipeline Agency Canada; Laurentian Pilotage Authority Canada; Pacific Pilotage Authority Canada; Canadian Pari-Mutuel Agency; National Literacy Secretariat; Competitio ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 54 M. Richard Nadeau: Concernant les emplois des agences gouvernementales et sociétés de la Couronne dans la région de la capitale, quel est le nombre d’emplois, répartis selon qu’ils soient situés dans la région de l’Outaouais ou dans la région d’Ottawa, au sein des agences gouvernementales, sociétés de la Couronne ou tous autres organismes gouvernementaux mentionnés ci-dessous, de 1998 à 2007: Administration de pilotage de l’Atlantique Canada; Administration de pilotage des Grands Lacs Canada; A ...[+++]


Amendments to the National Defence Act, passed in December of 2001, confirmed CSE's three-fold mandate: To acquire and provide foreign intelligence, to help ensure the protection of electronic information and information infrastructures, and to assist federal law enforcement and security agencies.

Les modifications apportées à la Loi sur la défense nationale en décembre 2001 ont confirmé le triple mandat du CST: acquérir et fournir des renseignements étrangers; aider à protéger les renseignements électroniques et les infrastructures d'information du gouvernement du Canada et fournir une assistance aux organismes fédéraux chargés de l'application de la loi et de la sécurité.




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Date index: 2025-04-08
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