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Community trade mark
Community trademark
Copymarking
Debtor who has defaulted
Default judgment
Default summons
Defaulted obligor
Defaulter
Defaulting debtor
Defaulting obligor
Defaulting party
EU trade mark
EUTM
EXtensible Markup Language
European Union trade mark
European trade mark
European trademark
Extensible Mark-up Language
Extensible Markup Language
HDML
HDML mark-up language
HTML
Handheld Device Mark-up Language
Handheld Device Markup Language
Hypertext mark-up language
Hypertext markup language
Judgment by default
Judgment in default
Mark-up
Marking
Marking up
Marking-up
Markup
Party in default
Pronounce judgment
XML

Traduction de «default mark-up » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Handheld Device Mark-up Language | HDML | Handheld Device Markup Language | HDML mark-up language

langage HDML | langage de description HDML


marking up [ mark-up ]

étude en commission [ examen du bill ]


marking [ marking-up | copymarking ]

annotation de la copie


hypertext markup language | HTML | hypertext mark-up language

langage de balisage hypertexte | langage hypertexte | HTML


markup | mark-up

taux de marque | majoration de prix | marge brute | marge bénéficiaire brute


Extensible Markup Language [ XML | eXtensible Markup Language | Extensible Mark-up Language ]

langage XML [ XML | langage de balisage extensible ]


default judgment | default summons | judgment by default | judgment in default | pronounce judgment

jugement par défaut


debtor who has defaulted | defaulted obligor | defaulting debtor | defaulting obligor

débiteur défaillant


defaulter | defaulting party | party in default

partie défaillante


EU trade mark [ Community trademark | Community trade mark | European trademark | European trade mark | European Union trade mark | EUTM ]

marque de l'UE [ marque communautaire | marque de l'Union européenne | marque européenne ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Where the EU trade mark application does not satisfy the requirements referred to in paragraph 1, the Office shall request the applicant to remedy the deficiencies or the default on payment within two months of the receipt of the notification.

2. Si la demande de marque de l'Union européenne ne satisfait pas aux exigences visées au paragraphe 1, l'Office invite le demandeur à remédier dans un délai de deux mois à compter de la réception de la notification aux irrégularités ou au défaut de paiement constatés.


1. Confidential information existing in the CIS or in the archives before the application of this Decision shall be classified ‘RESTREINT UE/EU RESTRICTED’ by default unless its originator decides either not to classify it or to classify it at a higher classification level or with a marking within one year from the date of entry into force of this Decision.

1. Les informations confidentielles se trouvant au SIC ou dans les archives avant l'application de la présente décision sont classifiées au niveau "RESTREINT UE/EU RESTRICTED" par défaut, à moins que l'autorité d'origine décide de ne pas les classifier ou de les classifier à un niveau de classification supérieur ou d'y apposer un marquage dans un délai d'un an à compter de l'entrée en vigueur de la présente décision.


In addition to the transparency regime provided for in Regulation (EU) No 236/2012 by the European Parliament and by the Council of 14 March 2012 on short selling and certain aspects of credit default swaps , the marking of short sales provides useful supplementary information to enable competent authorities to monitor levels of short selling.

Outre le régime de transparence visé dans le règlement (UE) n° 236/2012 du Parlement européen et du Conseil du 14 mars 2012 sur la vente à découvert et certains aspects des contrats d'échange sur risque de crédit , le marquage des ventes à découvert fournit d'utiles informations complémentaires permettant aux autorités compétentes de suivre l'évolution du niveau des ventes à découvert.


In addition to the transparency regime provided for in Regulation (EU) No 236/2012 by the European Parliament and by the Council of 14 March 2012 on short selling and certain aspects of credit default swaps, the marking of short sales provides useful supplementary information to enable competent authorities to monitor levels of short selling.

Outre le régime de transparence visé dans le règlement (UE) n° 236/2012 du Parlement européen et du Conseil du 14 mars 2012 sur la vente à découvert et certains aspects des contrats d'échange sur risque de crédit, le marquage des ventes à découvert fournit d'utiles informations complémentaires permettant aux autorités compétentes de suivre l'évolution du niveau des ventes à découvert.


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3. If the deficiencies or the default on payment established pursuant to paragraph 1(a) are not remedied within this period, the application shall not be dealt with as a Community trade mark application.

3. S'il n'est pas remédié dans ces délais aux irrégularités ou au défaut de paiement constatés en application du paragraphe 1, point a), la demande n'est pas traitée en tant que demande de marque communautaire.


2. Where the Community trade mark application does not satisfy the requirements referred to in paragraph 1, the Office shall request the applicant to remedy the deficiencies or the default on payment within the prescribed period.

2. Si la demande de marque communautaire ne satisfait pas aux exigences visées au paragraphe 1, l'Office invite le demandeur à remédier dans les délais prescrits aux irrégularités ou au défaut de paiement constatés.


3. If the deficiencies or the default on payment established pursuant to paragraph 1(a) are not remedied within this period, the application shall not be dealt with as an►M1 EU trade mark ◄ application.

3. S'il n'est pas remédié dans ces délais aux irrégularités ou au défaut de paiement constatés en application du paragraphe 1, point a), la demande n'est pas traitée en tant que demande de ►M1 marque de l'Union européenne ◄ .


2. Where the ►M1 EU trade mark ◄ application does not satisfy the requirements referred to in paragraph 1, the Office shall request the applicant to remedy the deficiencies or the default on payment within the prescribed period.

2. Si la demande de ►M1 marque de l'Union européenne ◄ ne satisfait pas aux exigences visées au paragraphe 1, l'Office invite le demandeur à remédier dans les délais prescrits aux irrégularités ou au défaut de paiement constatés.


3. Notes that individual cases of failure, particularly when occasioned by fraud, are not in themselves evidence of the failure of a rating agency, since ratings reflect the chance or probability of default on debts. Only if the number of occasions of default diverges markedly from the benchmark for that rating range or if grounds of suspicion of fraud in specific egregious cases were too obvious to be neglected, can the system be said to have failed;

3. fait observer que les cas ponctuels de défaillance, notamment lorsqu'ils résultent de fraudes, ne signent pas en eux-mêmes l'échec d'une agence de notation, étant donné que les notes traduisent la possibilité ou la probabilité d'un défaut de remboursement et que le système ne peut être considéré comme ayant échoué que si le nombre de cas de défaut de paiement s'écarte sensiblement de la référence caractérisant la classe de notes en question ou si les raisons de suspecter une fraude dans les cas les plus flagrants étaient trop évidentes pour être négligées;


3. Notes that individual cases of failure, particularly when occasioned by fraud, are not in themselves evidence of the failure of a ratings agency, since ratings reflect the chance or probability of default on debts. Only if the number of occasions of default diverges markedly from the benchmark for that rating range or if grounds of suspicion of fraud in specific egregious cases were too obvious to be neglected, can the system be said to have failed.

3. fait observer que les cas ponctuels de défaillance, notamment lorsqu'ils résultent de fraudes, ne signent pas en eux‑mêmes l'échec d'une agence de notation, étant donné que les notes traduisent la possibilité ou la probabilité d'un défaut de remboursement et que le système ne peut être considéré comme ayant échoué que si le nombre de cas de défaut de paiement s'écarte sensiblement de la référence caractérisant la classe de notes en question ou si les raisons de suspecter une fraude dans les cas les plus flagrants étaient trop évidentes pour être négligées;




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Date index: 2024-03-03
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