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Consumer expenditures
Consumer spending
Control expenditure spending
Curtail spending
Cut back on spending
Cut down on expenses
Cut expenditures
Cut spending
Discretionary expenditure
Discretionary public spending
Discretionary spending
Exert control of expenditures
Exert expenditure control
Exert expenditure controls
Expenditure review
Flexible spending account
Government spending review
Health care expense account
Health care reimbursement account
Health care spending account
Health services spending account
Health spending account
Health spending plan
Household consumption
Household expenses
Household outlay
Household spending
How Ottawa Spends
How Ottawa Spends Your Tax Dollars
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
Public spending policy
Re-align spending
Realign spending
Reallocate spending
Restrain spending
Shift spending
Spending Tax Dollars Federal Expenditures
Spending agencies
Spending departments
Spending policy
Spending review

Vertaling van "data on spending " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


reallocate spending [ re-align spending | realign spending | shift spending ]

réaffecter les dépenses


cut expenditures [ cut spending | curtail spending | restrain spending | cut down on expenses | cut back on spending ]

diminuer les dépenses [ comprimer les dépenses | tailler dans les dépenses | couper dans les dépenses | réduire les dépenses | réduire les frais | couper les dépenses ]


spending agencies | spending departments

organisme dépensier


discretionary expenditure | discretionary public spending | discretionary spending

dépenses publiques discrétionnaires


How Ottawa Spends [ How Ottawa Spends Your Tax Dollars | Spending Tax Dollars: Federal Expenditures ]

How Ottawa Spends [ How Ottawa Spends Your Tax Dollars | Spending Tax Dollars: Federal Expenditures ]


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


spending policy | public spending policy

politique des dépenses publiques | politique en matière de dépenses publiques


exert control of expenditures | exert expenditure controls | control expenditure spending | exert expenditure control

contrôler des dépenses
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Currently, data controllers operating across borders need to spend time and money (for legal advice, and to prepare the required forms or documents) to comply with different, and sometimes contradictory, obligations.

Actuellement, les responsables du traitement opérant dans plusieurs pays ont à se conformer à des obligations différentes, voire contradictoires, et doivent à cette fin consacrer du temps et de l'argent (à l'obtention de conseils juridiques et à l'établissement des formulaires et autres documents requis).


According to ESSPROS data, Denmark spends 28.8% of its GDP on social protection compared to the EU15 average of 27.3% (2000 data).

Selon les statistiques SESPROS, le Danemark consacre 28,8% de son PIB à la protection sociale, contre 27,3% en moyenne pour les Quinze (chiffres 2000).


European Commission Services spend some tens of million Euros annually on the use of geospatial data across a wide range of policies; the EU Satellite Centre similarly acquires Earth Observation data to extract information in support to the CFSP including the ESDP[11].

Chaque année, les services de la Commission européenne consacrent plusieurs dizaines de millions d’euros à l’utilisation des données géo-spatiales dans une grande diversité de domaines politiques. Le centre satellitaire de l’UE acquiert également des données d’observation de la Terre pour en extraire des informations intéressant la PESC, y compris la PESD[11].


According to ESSPROS data, Germany spends 29.5% of its GDP on social protection compared with the EU15 average of 27.3% (2000 data).

Selon les statistiques SESPROS, l'Allemagne consacre 29,5% de son PIB aux dépenses de protection sociale, par rapport à une moyenne de 27,3% chez les Quinze (chiffres 2000).


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Most of the EU institutions' ODA spending is, for the purposes of ODA/GNI reporting, imputed to EU Member States, i.e. Member States data include part of the institutions' spending.

L'essentiel des dépenses des institutions de l'UE en matière d'APD est, aux fins de l'établissement des rapports sur les relations entre APD et RNB, imputé aux États membres de l'UE, c'est-à-dire que les données fournies par les États membres incluent une partie des dépenses des institutions.


1. Regrets the fact that no complete and reliable data, including data disaggregated by gender, are available as a basis for assessing the effectiveness of ESF spending on older workers; takes the view that the use of ESF appropriations must be transparent; stresses that the information on funded programmes, achievement of their objectives and the amount budgeted should be available to citizens in an easily accessible manner on public websites;

1. regrette l'absence de données exhaustives et fiables, données ventilées par genre incluses, afin d'évaluer l'efficacité des dépenses du FSE en faveur des travailleurs âgés; considère que l'utilisation des fonds du FSE doit être transparente; souligne que les informations relatives aux programmes financés, à la réalisation de leurs objectifs et à leur budget devraient pouvoir être consultées facilement par les citoyens sur des sites internet publics;


2. Regrets the fact that no complete and reliable data, including data disaggregated by gender, are available as a basis for assessing the effectiveness of ESF spending on older workers; takes the view that the use of ESF appropriations must be transparent; stresses that the information on funded programmes, achievement of their objectives and the amount budgeted should be available to citizens in an easily accessible manner on public websites;

2. regrette l'absence de données exhaustives et fiables, données ventilées par genre incluses, afin d'évaluer l'efficacité des dépenses du FSE en faveur des travailleurs âgés; considère que l'utilisation des fonds du FSE doit être transparente; souligne que les informations relatives aux programmes financés, à la réalisation de leurs objectifs et à leur budget devraient pouvoir être consultées facilement par les citoyens sur des sites internet publics;


2. Regrets the fact that no complete and reliable data, including data disaggregated by gender, are available as a basis for assessing the effectiveness of ESF spending on older workers; takes the view that the use of ESF appropriations must be transparent; stresses that the information on funded programmes, achievement of their objectives and the amount budgeted should be available to citizens in an easily accessible manner on public websites;

2. regrette l'absence de données exhaustives et fiables, données ventilées par genre incluses, afin d'évaluer l'efficacité des dépenses du FSE en faveur des travailleurs âgés; considère que l'utilisation des fonds du FSE doit être transparente; souligne que les informations relatives aux programmes financés, à la réalisation de leurs objectifs et à leur budget devraient pouvoir être consultées facilement par les citoyens sur des sites internet publics;


27. Notes that, according to the Authority, the commitment execution ratio for Title III was very low due to the decision not to start spending, nor to carry forward, the resources allocated to the information technology (IT) projects in such core areas without a clear strategic decision from the Board of Supervisors; notes, furthermore, that in October 2011, the Board of Supervisors adopted the Authority's Data Specifications Report, including the exchange of individual information for identified needs, and mandated the Information ...[+++]

27. relève que, selon l'Autorité, le taux d'exécution des engagements du titre III était très faible en raison de la décision de ne pas commencer à dépenser, ni de reporter, les ressources affectées aux projets informatiques dans des domaines aussi essentiels en l'absence d'une décision stratégique clairement définie par le conseil des autorités de surveillance; note aussi que le conseil des autorités de surveillance a adopté, en octobre 2011, le rapport sur les spécifications des données de l'Autorité, notamment sur l'échange d'informations individuelles pour des besoins recensés et chargé le Comité de l'informatique et de la gestion d ...[+++]


Online gambling combines several of such risk factors related to problem gambling. For instance, online operators are able to offer a wide variety of games (betting, roulette, poker, slot machines, etc) and to introduce new games regularly, using new marketing and targeting techniques, involving the latest data research technology on the customers’ (spending) behaviour, keeping the consumer ‘glued’ to the screen.

Les jeux d'argent en ligne cumulent plusieurs des facteurs de risque susceptibles de créer une dépendance au jeu. Les opérateurs sont par exemple en mesure de proposer un large éventail de jeux (paris, roulette, poker, machines à sous, etc.) et d'en ajouter régulièrement de nouveaux, en recourant à de nouvelles techniques de commercialisation et de ciblage, fondées sur les dernières technologies d'étude des comportements des clients (notamment en matière de dépenses), de manière à maintenir le consommateur "captif" devant son écran d'ordinateur.


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