Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agitational terror
BTL technique
Below stage
Below the hook lifter
Below the line technique
Below-hook lifter
Below-stage
Below-the-hook lifting device
Below-the-line method
Below-the-line technique
Bounded below
Bounded from below
Calls below indicator
Calls below signal
Cellar
Currents in water
Hoisting accessory
Insurgent terrorism
Invisible object floating below the water surface
Keep updated on current events
Lifting accessory
Revolutionary terror
Revolutionary terrorism
Stay current on news events
Stay up to date with current events
Stay up-to-date with current events
Terror from below
Terrorism from below
Trap room
Unknown object floating below the water surface
Water currents
Water currents and aquaculture
Water currents and fish farms

Vertaling van "currently below " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
below the line technique | below-the-line method | below-the-line technique | BTL technique

technique hors média | below the line | technique hors médias


hoisting accessory | lifting accessory | below the hook lifter | below-hook lifter | below-the-hook lifting device

accessoire d'appareil de levage | accessoire de levage


agitational terror | insurgent terrorism | revolutionary terror | revolutionary terrorism | terror from below | terrorism from below

terrorisme d'en bas | terrorisme révolutionnaire


invisible object floating below the water surface | unknown object floating below the water surface

objet inconnu flottant entre deux eaux en immersion | objet invisible flottant entre deux eaux en immersion


calls below indicator | calls below signal

indicateur d'appels en bas | indicateur d'appels en-dessous | signal d'appels en bas | signal d'appels en-dessous


A rare congenital anomaly of the great veins with characteristics of an anomalous course of the left brachiocephalic vein, passing from left to right below the aortic arch and entering the superior vena cava below the orifice of the azygos vein. Pati

veine innominée sous-aortique




bounded from below | bounded below

minoré | borné inférieurement


keep updated on current events | stay current on news events | stay up to date with current events | stay up-to-date with current events

suivre l’actualité


currents in water | water currents and fish farms | water currents | water currents and aquaculture

courants aquatiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2000, 48 regions from current Member States, accounting for 18% of EU15 population (68 million), had income below 75% of the EU15 average per capita (in PPS) - the current eligibility threshold for objective 1 support (Table 6: Summary statistics for regions falling below the 75% threshold).

En 2000, 48 régions des Etats membres actuels, réunissant 18% de la population de l'Union (68 millions), avaient un revenu par habitant (en SPA) inférieur à 75% de la moyenne EU15, seuil actuel d'éligibilité à l'Objectif 1 (Tableau 6: Statistiques résumées pour les régions dont le PIB par habitant est inférieur à 75 % de celui de l'UE, 2000).


In other words, whereas the gap between the average GDP per head in the EU15 and the level in the least prosperous Member States is currently just under 30% (ie Greece and Portugal have levels almost 30% below average), the gap will double when the new Member States join in 2004 (ie Latvia has a GDP per head which is over 60% below the EU25 average) and is likely to widen even more once Bulgaria and Romania enter.

En d'autres termes, alors que l'écart entre le PIB moyen par habitant de l'Union européenne des Quinze et son niveau dans les Etats membres les moins prospères est actuellement légèrement inférieur à 30% (la Grèce et le Portugal ont un PIB par habitant inférieur de près de 30% par rapport à la moyenne), l'écart doublera lorsque les nouveaux Etats membres intégreront l'Union en 2004 (la Lettonie a un PIB par habitant inférieur de plus de 60% par rapport à la moyenne de l'Union européenne des Vingt-cinq) et sera encore sans doute plus important lorsque la Bulgarie et la Roumanie entreront dans l'Union.


(1) or [II.3.1 the animals described in Box I.28 come from, or are scheduled to transit through, a territory or third country other than those listed in Annex II to Implementing Regulation (EU) No 577/2013 and a rabies antibody titration test (8), carried out on a blood sample taken by the veterinarian authorised by the competent authority on the date indicated in the table below not less than 30 days after the preceding vaccination and at least 3 months prior to the date of issue of this certificate, proved an antibody titre equal to or greater than 0,5 IU/ml (9) and any subsequent revaccination was carried out within the period of vali ...[+++]

(1) ou [II.3.1. les animaux décrits dans la case I.28 proviennent d’un territoire ou d’un pays tiers autre que ceux énumérés à l’annexe II du règlement d’exécution (UE) no 577/2013 ou doivent transiter par ce territoire ou pays tiers et une épreuve de titrage des anticorps antirabiques (8), effectuée sur un échantillon sanguin prélevé par le vétérinaire habilité par l’autorité compétente à la date indiquée dans le tableau ci-après, au moins 30 jours après la vaccination précédente et au moins trois mois avant la date de délivrance du présent certificat, a montré un titrage des anticorps égal ou supérieur à 0,5 UI/ml (9) et toute revaccin ...[+++]


Despite February setting a new monthly record with around 1,940 relocations, the current pace of relocation is still well below expectations and below the European Council endorsed target of at least 3,000 monthly relocations from Greece and the target set by the Commission of at least 1,500 monthly relocations from Italy.

Bien qu'un nombre mensuel record de relocalisations ait été enregistré en février, soit 1 940, le rythme actuel de celles-ci reste bien en deçà des attentes et de l'objectif approuvé par le Conseil européen, c'est-à-dire au moins 3 000 relocalisations mensuelles depuis la Grèce, et de l'objectif fixé par la Commission d'au moins 1 500 relocalisations mensuelles depuis l'Italie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
47. Recognises that some of the most cost-effective reduction potential is found in Member States that are currently below the EU average for GDP per capita, and that public intervention to facilitate financing of initial investments is likely to be necessary to achieve reductions in the non-ETS sectors; stresses the need for EU financial mechanisms to be revised to trigger cost-effective GHG reductions in the EU;

47. admet que certaines des options de réduction potentielle des émissions, présentant le meilleur rapport coût-efficacité, sont réalisables dans les États membres dont le PIB par habitant est inférieur à la moyenne de l'Union européenne, et qu'une intervention publique s'avèrerait probablement nécessaire pour faciliter le financement des investissements initiaux et atteindre les objectifs de réduction dans les secteurs ne relevant pas du système d'échange de quotas; insiste sur la nécessité de revoir les mécanismes financiers de l'Union européenne en vue de déclencher des réductions des émissions de gaz à effet de serre dans l'Union eu ...[+++]


14. Calls on the EU and the Member States to give higher priority to green jobs for women in the context of European Social Fund (ESF) programmes, taking into account of the fact that the ESF finances training projects in areas such as renewable energy and ecotourism; emphasises that greater efforts are needed to increase the rate of female participation in EFS-supported projects, which is currently below 10%; calls for the introduction of gender budgeting in the ESF as well as in recovery plans and structural adjustment programmes to ensure that such programmes attract and integrate women equally;

14. demande à l'Union européenne et aux États membres d'accorder, au titre des programmes du Fonds social européen (FSE), une priorité accrue aux emplois "verts" pour les femmes, en tenant compte des projets de formation financés par le FSE dans des domaines tels que l'énergie renouvelable et l'écotourisme; souligne qu'il convient d'intensifier les efforts pour augmenter, dans les projets bénéficiant du soutien du FSE, le taux de participation féminine, qui se situe actuellement en deçà de 10 %; appelle à l'inscription de crédits consacrés aux questions de genre au budget du FSE, ainsi qu'à la mise en œuvre de plans de relance et de pr ...[+++]


44. Calls on the EU and the Member States to give higher priority to green jobs for women in the context of European Social Fund (ESF) programmes, taking into account of the fact that the ESF finances training projects in areas such as renewable energy and ecotourism; emphasises that greater efforts are needed to increase the rate of female participation in EFS-supported projects, which is currently below 10%; calls for the introduction of gender budgeting in the ESF as well as in recovery plans and structural adjustment programmes to ensure that such programmes attract and integrate women equally;

44. demande à l'Union européenne et aux États membres d'accorder une priorité accrue, au titre des programmes du Fonds social européen (FSE), aux emplois «verts» pour les femmes, en tenant compte des projets de formation financés par le FSE dans des domaines tels que l'énergie renouvelable et l'écotourisme; souligne qu'il convient d'intensifier les efforts pour augmenter, dans les projets bénéficiant du soutien du FSE, le taux de participation féminine, qui se situe actuellement en deçà de 10 %; appelle à l'inscription de crédits consacrés aux questions de genre au budget du FSE, ainsi qu'à la mise en œuvre de plans de relance et de pr ...[+++]


44. Calls on the EU and the Member States to give higher priority to green jobs for women in the context of European Social Fund (ESF) programmes, taking into account of the fact that the ESF finances training projects in areas such as renewable energy and ecotourism; emphasises that greater efforts are needed to increase the rate of female participation in EFS-supported projects, which is currently below 10%; calls for the introduction of gender budgeting in the ESF as well as in recovery plans and structural adjustment programmes to ensure that such programmes attract and integrate women equally;

44. demande à l'Union européenne et aux États membres d'accorder une priorité accrue, au titre des programmes du Fonds social européen (FSE), aux emplois "verts" pour les femmes, en tenant compte des projets de formation financés par le FSE dans des domaines tels que l'énergie renouvelable et l'écotourisme; souligne qu'il convient d'intensifier les efforts pour augmenter, dans les projets bénéficiant du soutien du FSE, le taux de participation féminine, qui se situe actuellement en deçà de 10 %; appelle à l'inscription de crédits consacrés aux questions de genre au budget du FSE, ainsi qu'à la mise en œuvre de plans de relance et de pr ...[+++]


In addition, market trends currently show that data services will progressively become the most relevant segment of mobile services, and wholesale data roaming services currently exhibit the highest level of dynamism, with prices reasonably below the current regulated rates.

En outre, on peut déduire des tendances actuelles du marché que les services de données deviendront progressivement le segment le plus important des services mobiles, la fourniture de gros de services de données en itinérance présentant le plus grand dynamisme, avec des prix relativement inférieurs aux tarifs réglementés actuels.


36. Urges the Commission to set ambitious but realistic targets, taking into account the real situation in the EU market, where the fleet renewal rate is currently below 10% per annum; therefore emphasises the fact that the affordability of new cars plays a crucial role in achieving the Community target; stresses that the more ambitious the mandatory targets for CO2 emissions are, the more time should be granted to the automotive industry to adapt;

36. prie instamment la Commission de fixer des objectifs ambitieux mais réalistes qui tiennent compte de la situation réelle du marché européen caractérisé par un taux actuel de renouvellement du parc automobile inférieur à 10 % par an; met dès lors en évidence le fait que le caractère économiquement abordable des nouvelles voitures joue un rôle primordial dans la réalisation de l'objectif communautaire; souligne que, plus les objectifs obligatoires relatifs aux émissions de CO2 sont ambitieux, plus le temps d'adaptation accordé à l'industrie automobile doit être long;


w